Výdech na kapotu

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
marat
user
Příspěvky: 136
Registrován: 12.06.2006, 14:08

Výdech na kapotu

Příspěvek od marat » 20.11.2006, 09:21

Při stavbě našich miláčků jsme se rozhodli,že bude třeba eliminovat nadbytek tepla při větším výkonovém výdeji a jednou z možností je větší ventilace motorového prostoru. Cílem bylo co možná nejefektivnější odvětrání,při nejmenším designovém narušení auta(především konturovém) a při zachování použitelnosti(aby nám nepršelo na čidla,svíčky...).Včerejší den jsem strávil na silnicích s oblepenou kapotou množstvím bavlnek,zkoušeje při různých rychlostech aerodynamické vlastnosti kapoty a hledaje na ní místo s největším podtlakem. Celkem sranda :) Každopádně jsem zjisti,že otevření světel se dá přirovnat k celkem efektivní větrné brzdě a masivnímu narušení,jinak ukázkové aerodynamiky celého vozu. Bavlnky na kapotě se začaly vířením vzduchu otáčet i do protisměru a na jedné se dokonce udělal suk! Vzhledem k povinnosti celedeního svícení jsem rozhodnut,že časem vyrobíme překrytá zapuštěná světla. Dnes mě čeká odpoledne s přímočarou pilou,foto dodám,až bude kapotáž připravena k výrobě(kevlar).
PS.seriová kapota váží přes 19kg!
8x národní rekord ve sprintu na 1/4 míle 10.23s
konstrukce a stavba motorů

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 20.11.2006, 09:38

hurá světla alá Z32 :wink: ty mě taky dráždí mozek, jsem zájemce o tento výdobytek na nissan 200sx

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 20.11.2006, 10:31

myslim ze na eliminaciu nadmerneho tepla staci odstranit tesnenie pod kapotou pod celnym sklom a obalit zvody....Ak teda neuvazujes o viac ako 600k, co je v pohode zvladnute bez nutnost prznit kapotu skaredostami a la impreza.

Hmotnost kapoty je druha vec, odlahcenie predku sa vzdy hodi, o tom niet pri 200sx pochyb....

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime » 20.11.2006, 10:34

jj karbon haubnicka by byla super, ale ta cena super teda si nebude :evil:

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 20.11.2006, 13:51

Kentoya píše:hurá světla alá Z32 :wink: ty mě taky dráždí mozek, jsem zájemce o tento výdobytek na nissan 200sx
Tez sem mel tuhle myslenku....dobry vzor je ve hre NFSU2 napriklad....nicmene nejsem si jisty touto prestavbou, k S13 mrkacky proste patri..spis sem zacal realizovat prestavbu ala Z31, aby na denni sviceni byla videt parabola i kdyz bude svetlo zavrene...viz ilustracni foto :)

Obrázek

nicmene zatim mam jen neuspesny pokus o realizaci.....premyslim jak to konstrukcne udelat :)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
saigone
user
Příspěvky: 593
Registrován: 20.12.2004, 21:18
Bydliště: Černošice-Praha/Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od saigone » 20.11.2006, 14:20

Ja se chystam delat laminatovou kapotu. Nejdriv ji odzkousim sam, uvidim jak bude zajem a pak udelam treba i nejaky dalsi. Dalo by se na tom usetrit cca 10 kg dost vysoko polozenejch hmot. Jen na to nemam moc casu ani mista posledni dobou...
A4 1,8T quattro Avant 1998
350z Z33 USDM 2003

Uživatelský avatar
Mr.FU
user
Příspěvky: 213
Registrován: 27.09.2004, 14:46
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.FU » 20.11.2006, 14:41

Zapuštěná překrytá světla a laminátová kapota??? Vy mi čtete myšlenky, jsem zvědavej jestli to někdo dotáhne ke zdárnému konci, tyhle dvě věci mě už dlouho vrtají hlavou...

Asi jsem jeden z mála, koho mrkačky na S13 moc neberou, nebo by se mi alespoň líbilo podstatně menší otevření ve stylu SleepyEyes, ale na běžné svícení samozřejmě s výměnou světel za menší.
Nissan 200SX, r.v. 1990.
Nový lak.
GO Motoru.
Nové turbo.
A jezdí :-)

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 20.11.2006, 14:47

Mirek píše:
Kentoya píše:hurá světla alá Z32 :wink: ty mě taky dráždí mozek, jsem zájemce o tento výdobytek na nissan 200sx
Tez sem mel tuhle myslenku....dobry vzor je ve hre NFSU2 napriklad....nicmene nejsem si jisty touto prestavbou, k S13 mrkacky proste patri..spis sem zacal realizovat prestavbu ala Z31, aby na denni sviceni byla videt parabola i kdyz bude svetlo zavrene...viz ilustracni foto :)
nicmene zatim mam jen neuspesny pokus o realizaci.....premyslim jak to konstrukcne udelat :)
A co tak pouzit svetla z Mazdy 323 ?
Obrázek

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 20.11.2006, 15:28

kenivruh píše:
Mirek píše:
Kentoya píše:hurá světla alá Z32 :wink: ty mě taky dráždí mozek, jsem zájemce o tento výdobytek na nissan 200sx
Tez sem mel tuhle myslenku....dobry vzor je ve hre NFSU2 napriklad....nicmene nejsem si jisty touto prestavbou, k S13 mrkacky proste patri..spis sem zacal realizovat prestavbu ala Z31, aby na denni sviceni byla videt parabola i kdyz bude svetlo zavrene...viz ilustracni foto :)
nicmene zatim mam jen neuspesny pokus o realizaci.....premyslim jak to konstrukcne udelat :)
A co tak pouzit svetla z Mazdy 323 ?
http://www.quality-autoimport.no/catalo ... 0lilla.jpg
Tak uplne stejny napad jsem mel..zjistil sem si ze se delaji i v black provedeni, nicmene ti sem to zatim nerealizoval. Jako druhou variantu jsem mel pouziti 90mm modulu od Helly. Zadna vice vhodna svetla jsem nenasel....Koukal sem i po svetlech z Fiatu Coupe, ale ty sem nakonec zamitl...preci jen se pokusim nejak zachovat mrkacky a udelat to ve stylu Z31.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
marat
user
Příspěvky: 136
Registrován: 12.06.2006, 14:08

Příspěvek od marat » 20.11.2006, 16:52

Tak vyřezáno,zavařeno,o realizaci nemějte strach,když s tím jednou začnu,tak to bude,jen aby ta cena byla lidová. Eventuelně můžete začít vybírat čočky do těch světel,jestli o něčem víte.
PS. mrkačky jsou klasika a taky bych je tam nechal,ale jakmile jsem zjistil,že to "kvůli parádě" zhoršuje jízdní vlastnosti,bohužel je rozhodnuto.
8x národní rekord ve sprintu na 1/4 míle 10.23s
konstrukce a stavba motorů

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 20.11.2006, 17:08

marat píše:Tak vyřezáno,zavařeno,o realizaci nemějte strach,když s tím jednou začnu,tak to bude,jen aby ta cena byla lidová. Eventuelně můžete začít vybírat čočky do těch světel,jestli o něčem víte.
PS. mrkačky jsou klasika a taky bych je tam nechal,ale jakmile jsem zjistil,že to "kvůli parádě" zhoršuje jízdní vlastnosti,bohužel je rozhodnuto.
jak rikam...zajimal sem se o tuhle upravu po te co jsem takovy svetla videl v NFSU2. Bohuzel takove cocky jako jsou pouzity ve hre (jedna kulata. druha ovalna) jsem nenasel u zadneho vyrobce svetel. Takze bud Hella a jeji Tuning lights o prumeru 90mm ,nebo svetla z 323F. O jine, rozmerove a cenove prijatelne variante nevim :/
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh » 20.11.2006, 17:28

Mirek píše:
marat píše:Tak vyřezáno,zavařeno,o realizaci nemějte strach,když s tím jednou začnu,tak to bude,jen aby ta cena byla lidová. Eventuelně můžete začít vybírat čočky do těch světel,jestli o něčem víte.
PS. mrkačky jsou klasika a taky bych je tam nechal,ale jakmile jsem zjistil,že to "kvůli parádě" zhoršuje jízdní vlastnosti,bohužel je rozhodnuto.
jak rikam...zajimal sem se o tuhle upravu po te co jsem takovy svetla videl v NFSU2. Bohuzel takove cocky jako jsou pouzity ve hre (jedna kulata. druha ovalna) jsem nenasel u zadneho vyrobce svetel. Takze bud Hella a jeji Tuning lights o prumeru 90mm ,nebo svetla z 323F. O jine, rozmerove a cenove prijatelne variante nevim :/
Este su 50 mm helly, ale halogen len tlmene, dialkove len xenon. Len ta cena :(
http://www.rallylights.com/hella/50mm_modules.asp

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime » 20.11.2006, 18:11

Obrázek

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 20.11.2006, 18:17

mrkevvzime píše:Obrázek
Tahle vec se prodava bez parabol a je draha jako prase :/
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
marat
user
Příspěvky: 136
Registrován: 12.06.2006, 14:08

Příspěvek od marat » 20.11.2006, 18:22

Tak kvalitní hela čočky do obou světel(4ks) můžu mít za 8500,-
Otázka je,jestli se pak dá vůbec vyrobit atraktivní cena...hledejte čočky dál!
8x národní rekord ve sprintu na 1/4 míle 10.23s
konstrukce a stavba motorů

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů