Katalyzátor

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 05.04.2009, 08:28

Mirek píše:na to je specialni merak kompresi, tim se tam dostanes. Hlavne vytahni vsechny svicky, nebo odpoj pumpu, protoze jak ti to chytne s namotanym budikem, bude KO :)

Jinak ja merak mam, ale Brno.
Hmm, speciální měřák kompresí tady ten týpek asi mít nebude. Psals, že ten special měřák máš v Brně??? Co kdybych ti tam poslal dědu s autem, protože má auto na chalupě (v Bučovicích) a za flašku bys mu to tam v autě proměřil :D ???
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 04.05.2009, 19:20

Takže dneska se měřily komprese 8) . Výsledky:
1. válec – 10,2
2. válec – 10,4
2. válec – 10,0
4. válec – 10,5

Tlaky ve válcích mě celkem překvapily, ale nejvíc mě překvapil Mirek, protože našel závadu :wink: . Závada je uvolněný kryt od odvětrávání vaček, takže spoj očistím a slepím teplotně odolným lepidlem na kov.

Jinak objevil i vadnou svíčku (byla špatně opálená), takže koupím nové svíčky od NGK, potom ještě vyměním katík za rezonátor nebo trubku a budu frčet. Chtěl bych moc poděkovat Mirkovi za ochotu, rady a měření tlaků. :D
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od Mirek » 04.05.2009, 22:09

james2000 píše:Takže dneska se měřily komprese 8) . Výsledky:
1. válec – 10,2
2. válec – 10,4
2. válec – 10,0
4. válec – 10,5

Tlaky ve válcích mě celkem překvapily, ale nejvíc mě překvapil Mirek, protože našel závadu :wink: . Závada je uvolněný kryt od odvětrávání vaček, takže spoj očistím a slepím teplotně odolným lepidlem na kov.

Jinak objevil i vadnou svíčku (byla špatně opálená), takže koupím nové svíčky od NGK, potom ještě vyměním katík za rezonátor nebo trubku a budu frčet. Chtěl bych moc poděkovat Mirkovi za ochotu, rady a měření tlaků. :D
Nemas za co,
viko je jen drobnost, s katem to nebude mit zadnou spojitost. Svicka byla divna na 2 valci (takova poloopalena -narustky, ale ne cerne) a na poslednim valci byla cerna. 1 a 3 valec ok, svicky cisty.

Nevim jakym zpusobem presne jste kontrolovali to turbo na unik oleje, ale pokud mas v katu olej, je to na 90% turbo, popripade me napada jeste ze by sel olej kolem ventilu na 4 valci (proto cerna svicka), s timhle poradi spis kentoya, ale osobne si myslim ze je nepravdepodobny s kompresema pres 10, aby to zralo olej pres kruhy.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 05.05.2009, 07:17

Víko je drobnost, jako že kvůly tomu že je uvolněné to nekouří??? Já jsem si myslel, že už jsme konečně identifikovali závadu :cry: . Turbo jsem kontroloval jenom přes vůle a ty byly to stran minimální (skoro jsem s ním ani do strany nepohnul) a do předu a do zadu nebyly žádné, ale olej byl už před turbem, viz foto dole. Jinak lopatky jsou rovné bez známek nějakého poškození.
Jinak jsem se díval po nějakých nových svíčkách a našel jsem tady na fóru doporučené NGK BCPR7ES viz. http://www.olejshop.cz/xVP-ngk-zapalova ... bcpr7es-11 , asi je koupím za 90Kč za svíčku se to hodí :wink: .
Přílohy
turbo1.jpg
turbo1.jpg (92.51 KiB) Zobrazeno 5652 x
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 13.05.2009, 12:49

Takže dnes jsem koupil teplotně odolné lepidlo na kov a nové svíčky od NGK - NGK BCPR7ES. O víkendu slepím kryt od odvětrávání vaček, vyměním svíčky, prozkouším jestli funguje PCV ventil a odvětrávání vany. Jenom mám dotaz, když budu dávat svíčky NGK BCPR7ES do motoru, který je plně sériový a na turbu není zvednutý tlak, tak mám nějak upravit mezeru mezi elektrodami, nebo ji mám nechat na velikosti od výrobce???
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 14.05.2009, 17:55

Takže podle spároměru je odtrh na svíčkách 0.85mm - 0.90mm. Lépe řečeno spároměr 0.85mm jde mezi elektrody lehce, a spároměr 0.90mm tam jde hodně ztěžka. Na fóru jsem našel, že by odtrh, měl být 0,80mm takže bych měl tu elektrodu asi sklepnout. Takže se potřebuju zeptat jak tu elektrodu sklepnout, abych tu svíčku nějak nepoškodil?
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Katalizátor

Příspěvek od Kentoya » 14.05.2009, 20:00

nechej tak, to je v pohodě

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 15.05.2009, 10:47

Kentoya píše:nechej tak, to je v pohodě
OK, díky 8) .
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 15.05.2009, 13:33

Ještě mám jeden dotaz, kde je odvětrání vany? Hledal jsem to v manuálu, ale nenašel (protože ani nevím, jak to vypadá) a hledal jsem to tady na fóru, ale nenašel. Příspěvky o PCV ventilu jsem našel, ale o odvětrávání vany nic.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od kenivruh » 15.05.2009, 17:27

james2000 píše:Ještě mám jeden dotaz, kde je odvětrání vany? Hledal jsem to v manuálu, ale nenašel (protože ani nevím, jak to vypadá) a hledal jsem to tady na fóru, ale nenašel. Příspěvky o PCV ventilu jsem našel, ale o odvětrávání vany nic.
Na spolujazdcovej strane motora vzadu. Ide tam hadica z vane do krytu vaciek.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 16.05.2009, 13:38

Takže dneska jsem měnil svíčky a začal jsem prověřovat, co by mohl způsobovat olej, který jde z vaček. První jsem vyměňoval svíčky, byly tam svíčky Denso PQ20R s odtrhem 1.1mm vyměnil jsem je za NGK BCPR7ES s odtrhem 0.90mm, pocitově se mě zdá, že motor jde rychleji do otáček. Staré svíčky jsou takové: 1. - 3. svíčka OK 4. svíčka celkem dost začouzená (viz foto dole). Potom jsem začal prověřovat PCV ventil, vyšrouboval jsem ho a vyčistil v technickém benzínu, fungoval a funguje OK, když jsem foukal do části, kde je závit, tak se uzavřel a nedal se profouknout, když jsem foukal do části, kam se napojuje hadice, tak se dal profouknout úplně lehce, ale byl celý celkem zaolejovaný. Potom jsem lepil koleno od odvětrávání vaček, které se tam uvolnilo (koupil jsem na to lepidlo odolné do 300°C) tam už bylo celkem dost oleje. Potom jsem rozpojil hadici, která vede od odvětrávání vaček do nasávání vzduchu do turba a tam už je oleje jako 2 svině, takže je jasné, že olej jde do turba z vaček. Jinak jsem hledal nějakou tu hadici, která jde z odvětrávání vany, ale nejsem si jistý, jestli je to ona (viz foto). Všechno jsem nafotil a teď potřebuju poradit, co s tím?
Svíčka 1
Obrázek
Svíčka 2
Obrázek
Svíčka 3
Obrázek
Svíčka 4
Obrázek
PCV ventil (před čištěním)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Hadice za PCV ventilem
Obrázek
Zaolejované koleno z odvětrávání vaček
Obrázek
Takto vypadá hadice, která jde z odvětrávání z vaček do hadice nasávání vzduchu turba
Obrázek
Obrázek
Je toto hadice z odvětrávání vany?
Obrázek
Obrázek
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 17.05.2009, 14:45

Jediné, co mě napadlo, tak koupit OCT (Oil Catch Tank) do kterého bude olej z vaček odtékat, ale to jenom tento problém odkloní, ale nevyřeší ho to.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od Design » 17.05.2009, 15:00

Chce zjistit jestli ti to nejde prez ventily? By stalo zato nechat udelat gufera na ventilech ale to už mužeš udelat komplet go když to rozhodiš.
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od blázen » 17.05.2009, 15:07

oct nevím,..hledal bych příčinu,proč ti to tak sere olej do sání,předpokládám,že tlačíš seriově..

olej do výfuku může jít klidně přes turbo..stačí když mu přicpeš vývod oleje a i na bezvůlovém turbu ti tam olej vytlačí přes těsnění :wink:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 » 17.05.2009, 15:26

blázen píše:oct nevím,..hledal bych příčinu,proč ti to tak sere olej do sání,předpokládám,že tlačíš seriově..

olej do výfuku může jít klidně přes turbo..stačí když mu přicpeš vývod oleje a i na bezvůlovém turbu ti tam olej vytlačí přes těsnění :wink:
Talčím sériově, problém proč se olej dostává do sání hledám už asi rok :D. Jinak nevím, jestli to jde i přes turbo, ale jenom tak pro jistotu, jak mám zjistit, jestli má olej volnou cestu z turba? Ale i kdyby to bylo turbo, tak to neřeší ten olej z vaček.
Naposledy upravil(a) james2000 dne 17.05.2009, 15:35, celkem upraveno 1 x.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 hostů