Vsetko ohladom uprav ECU

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy » 01.09.2008, 18:17

ako som napisal uz na zaciatku, vyradenie AFM znamena vyradenie seriovej ECU a myslim ze tym je povedane vsetko co potrebujes vediet...v podstate jedine prakticky pouzitelne risenie je MAP snimac a standalone ECU.
a zase take tajnosti s tym robit nemusis, hlavne ak potrebujes tahat informacie. kludne sa s nami za to mozes podelit s tymto na prvy pohlad velmi zaujimavym projektom.

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od blázen » 01.09.2008, 18:22

nonan možná sem hloupej ale nevím kam tím směřuješ.. to že ti motor udrží větší tlak než budeš používat je přece úplně fuk. AFM ti bude vždy měřit skutečné množství vzduchu při daném tlaku,což je výchozí signál pro ECU. Je úplně jedno jaký tlak si v rozumných mezích nastavíš a čím si ho nastavíš. Jediný problém s AFM nastane v případě, že budeš foukat moc a jednoduše ti nepostačí seriová AFM svým rozsahem. Budeš potřebovat nějakou s větším průměrem VS úprávou ECU pro větší množství vzduchu při stejné hodnotě rozsahu naměřené AFM.

Pokud píšu úplně od cesty tvého problému,tak to zkus vyjádřit jinak at to pochopím,kam vlastně míříš, klidně připiš typ turba a zkus používat reálné hodnoty pro lepší představu
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od mrkevvzime » 01.09.2008, 18:31

nechapu na co odpoustet pulku tlaku kdyz se ten tlak muze proste omezit na 1,2 a nic se odpoustet nemusi... :idea:

Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od nomann » 01.09.2008, 20:45

tak teď jsem dopsal třicetiřádkovej referát s popisem toho o co se pokoušim a neni tu. :evil: Dneska to už znova psát nebudu,nechám to na zítra.
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí

branbito
user
Příspěvky: 576
Registrován: 02.12.2007, 10:49
Bydliště: Bratislava

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od branbito » 01.09.2008, 21:16

Gerox píše:sorry ze to davam sem...ale neni nutny kvuly tomu otevirat novej post...tady je prvni haltech v cr do S13..

Obrázek

zitra by se melo ladit...pokud vse dopadne dobre.
Kto to bude ladit? Niekto z fora?
Nissan 200sx(S14), Garrett 2871 turbo, greddy-s damper system, R2D2 blow off, Greddy turbo timmer, Tanabe fordan g-blue exhaust system, Wiseco piesty, Eagle ojnice, BC vačky pruziny ventili,...

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od Kentoya » 01.09.2008, 21:47

toho tlaku se dá dosáhnout např kompresorem a je celkem logické, že ten tlak upustíš, ale opravdu nejlepší řešení je vložit AFM před klapku a máš, klid, protože ti naváží přesně tolik kolik potřebuješ, a přepouštěcí ventil je potom potřeba dát co nejblíže za kompresor, aby jsi upouštěl ještě teplý vzduch a zbytečně nepřehříval IC, ale upřímně pokud hodláš použít kompresor, najdi takový, který bude tlačit pouze tolik kolik budeš někdy maximálně chtít aby jsi předešel přehřívání vzduchu, řekněme, že max použitelný tlak je 1,8 bar tak bych hledal takový kompresor, protože kompresoru je v podstatě celkem jedno jestli má motor objem 1,3 nebo 2,4, kompresor potřebuje otáčky a řekl bych že CA motor bude mít i s tlakem 1,8 velké problémy, ale když se motor dobře udělá, tak je zvládne

pokud se pletu, tak mě opravte

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy » 02.09.2008, 06:59

no taky kompresor by som si rad pozrel. hocaky kompresor sa pouzit neda, rovnako ako ma mapu kompresora turbo, ma ju aj kompresor a tym je dana jeho vhodnost (resp. jeho konkretnej konfiguracie) na dany motor. no ale nech sa panko rozpise o co mu ide...

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od kenivruh » 02.09.2008, 08:41

blázen píše:nonan možná sem hloupej ale nevím kam tím směřuješ.. to že ti motor udrží větší tlak než budeš používat je přece úplně fuk. AFM ti bude vždy měřit skutečné množství vzduchu při daném tlaku,což je výchozí signál pro ECU. Je úplně jedno jaký tlak si v rozumných mezích nastavíš a čím si ho nastavíš. Jediný problém s AFM nastane v případě, že budeš foukat moc a jednoduše ti nepostačí seriová AFM svým rozsahem. Budeš potřebovat nějakou s větším průměrem VS úprávou ECU pro větší množství vzduchu při stejné hodnotě rozsahu naměřené AFM.

Pokud píšu úplně od cesty tvého problému,tak to zkus vyjádřit jinak at to pochopím,kam vlastně míříš, klidně připiš typ turba a zkus používat reálné hodnoty pro lepší představu
On chce mat system, kde mas za turbom prepustaci ventil, ktory ti vlastne reguluje tlak v sani. Ak za turbom su napr. 2 bary a v sani chces mat 1.2 baru, tak ten ventil ti zvysni vzduch pusti do atmosfery. A prave kvoli tomu zvysnemu vzduchu, ktory ide do atmosfery, nemoze pouzit normalne AMF, lebo napr 40% nameraneho vzduchu sa do sania nedostane. Takyto system regulacie sa pouziva(l) na obmedzovanie vykonu aut v roznych sutaziach (najjednoduchsi kontrolovatelny sposob obmedzenia).
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od kenivruh » 02.09.2008, 08:46

raddy píše:rovnako ako ma mapu kompresora turbo, ma ju aj kompresor
Ehm jedno z toho bude asi mapa turbiny ze?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od blázen » 02.09.2008, 08:54

kenivruh píše:
blázen píše:nonan možná sem hloupej ale nevím kam tím směřuješ.. to že ti motor udrží větší tlak než budeš používat je přece úplně fuk. AFM ti bude vždy měřit skutečné množství vzduchu při daném tlaku,což je výchozí signál pro ECU. Je úplně jedno jaký tlak si v rozumných mezích nastavíš a čím si ho nastavíš. Jediný problém s AFM nastane v případě, že budeš foukat moc a jednoduše ti nepostačí seriová AFM svým rozsahem. Budeš potřebovat nějakou s větším průměrem VS úprávou ECU pro větší množství vzduchu při stejné hodnotě rozsahu naměřené AFM.

Pokud píšu úplně od cesty tvého problému,tak to zkus vyjádřit jinak at to pochopím,kam vlastně míříš, klidně připiš typ turba a zkus používat reálné hodnoty pro lepší představu
On chce mat system, kde mas za turbom prepustaci ventil, ktory ti vlastne reguluje tlak v sani. Ak za turbom su napr. 2 bary a v sani chces mat 1.2 baru, tak ten ventil ti zvysni vzduch pusti do atmosfery. A prave kvoli tomu zvysnemu vzduchu, ktory ide do atmosfery, nemoze pouzit normalne AMF, lebo napr 40% nameraneho vzduchu sa do sania nedostane. Takyto system regulacie sa pouziva(l) na obmedzovanie vykonu aut v roznych sutaziach (najjednoduchsi kontrolovatelny sposob obmedzenia).
nejjednoušší způsob omezení výkonu je použít EBC a ne vymýšlet upouštění. ale pokud chce upouštět at dá AFM před klapku a nebo at dá druhou AFM pro upouštěný vzduch a nějakým způsobem signály odečítá pro výsledný (pokud je to konstrukčně možné)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy » 02.09.2008, 09:14

kenivruh píše:
raddy píše:rovnako ako ma mapu kompresora turbo, ma ju aj kompresor
Ehm jedno z toho bude asi mapa turbiny ze?
nie, mechanicky kompresor predsa nema turbinu:)) tak ako urcuje vhodnost normalneho turba mapa jeho kompresora, tak urcvuje vhodnost mechanickeho kompresora mapa jeho kompresora, kapisto?:))

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od Gerox » 02.09.2008, 09:24

me by spise zajimalo jakej koompresor chce pouzit aby mel pri 3000 otacek 2,4 baru? a to na 1,8 motoru... :shock:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy » 02.09.2008, 09:40

no to zaujima aj mna ale manik sa stale nerozpisal...

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od kenivruh » 02.09.2008, 10:25

raddy píše:
kenivruh píše:
raddy píše:rovnako ako ma mapu kompresora turbo, ma ju aj kompresor
Ehm jedno z toho bude asi mapa turbiny ze?
nie, mechanicky kompresor predsa nema turbinu:)) tak ako urcuje vhodnost normalneho turba mapa jeho kompresora, tak urcvuje vhodnost mechanickeho kompresora mapa jeho kompresora, kapisto?:))
Jaaj som si nevsimol ze tam pises o kompresore ako o mechanickom kompresore. Som myslel, ze sa stale bavime o turbe :) Nejak vela vyznamov ma to slovo kompresor :)

Plus on nikde nepisal ze pouzije supercharger, to len kentoya tipuje ze to moze byt ono ;)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od Kentoya » 02.09.2008, 19:59

a právě proto, že se domnívám že chce použít kompresor, a pravděpodobně z nákladáku a je mu jasné že to není ideální pro 1,8 motor, a má tak nějak spočítané 2,4 bary, potřebuje upustit, aby to bylo vhodné na 1,8 motor, je to moje doměnka, třeba vymyslel něco jiného, nevím ale tohle řešení pokud vím se už někdě použilo či zkoušelo, ale přestal jsem se tímto tématem zabývat před rokem a půl, tak nevím

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 hostů