Stránka 2 z 14

Napsal: 10.07.2007, 13:16
od raddy
presne ako pise buky, je to lambda sonda ktora meria siroky rozsah AFR na rozdiel od seriovej, ktore len signalizuje stochio AFR 14.7:1.

Napsal: 10.07.2007, 13:28
od berco
joj zle som to napisal viem ze sirokospektralna lambda ma vacsi rozsah ako bezna ja som chcel vediet nieco o tej pridavnej doske na map tracing resp sledovanie parametrov

Napsal: 10.07.2007, 13:35
od raddy
aha, jasne. ide o pridavnu dosku vlozenu v ECU namiesto povodnej eprom, s USB komunikacnym rozhranim ktora sleduje vektory podla ktorych procesor pristupuje do eprom pamate (alebo presnejsie sa snazi pristupovat, kedze eprom tam nie je, nahradza ju doska s pamatou ktora nestrati udaje po vypnuti napajania, NVRAM). Zaroven sluzi ako simulator eprom pamate, takze dokazes menit obsah tejto simulovanej eprom on line. No a kedze ma komunikacne rozhranie, tak dokaze poslat do PC vizualizacneho softveru vsetky dostupne parametre ktore ecu pouziva (rychlost, otacky, teploty) ako aj parametre z map (K konstanta, latencia vstrekov, velkost vstrekov, samotne udaje z map atd) a takisto vizualizuje maptracing. A samozrejme, komunikacia funguje aj opacnym smerom, mozes menit parametre v simulovanej eprom.

Napsal: 10.07.2007, 13:38
od berco
ta doska ti nahradza len samotnu epromu alebo sa pripichne aj niekam inam ??

Napsal: 10.07.2007, 13:39
od raddy
v nasom pripade vyuziva paticu,kde je normalne eprom a tusim este zvlast napajanie. Ale v principe nahradza eprom.

Napsal: 10.07.2007, 14:17
od berco
a jak to potom zistuje otacky rychlost a teplotu ?? da sa to podla toho co cita z epromy vydedukovat ?? mozno este otacky by som bral ale tie ostatne veci ako ??

Napsal: 10.07.2007, 14:23
od raddy
jednoducho, tak ako je jednym zo vstupnych signalov pre ecu hodnota otacok, tak je to aj signal z teplotneho cidla, ci CAS snimaca atd. Tieto hodnoty "vidi" ECU a cez pridavnu dosku ich vidis na PC aj ty....

Napsal: 10.07.2007, 14:53
od berco
to je v pohode ECU ma na to aj patricny pocet signalov cez ktore je pripojena ale sam si tvrdil ze s tou pridavnou doskou sa pripajas len namiesto epromy a v nej su len ulozene data a ECU z nej dokaze len citat. viem si predstavit jednoduchy map tracing ktory ti len vypisuje adresy z ktorych ECU cita a data ak mas aj popis jednotlivych adries tak vies aj co to znamena pripadne vies nepriamo urcit aj ine parametre ale to si viem predstavit len K konstantu zopar maxim a minim a realne asi len otacky a hodnoty z VQ mapy ale ako zistis aj ostatne parametre ...

Napsal: 10.07.2007, 16:11
od raddy
nikde som netvrdil ze ta doska len nahradza eprom, to je len jedna z jej funkcii. poskytuje aj vsetky uvedene vystupy.
koniec koncov pozri si to sam:
Obrázek

tu je maptracing
Obrázek

Napsal: 10.07.2007, 18:27
od Peca
Raddy mohl bys mi prosím ještě jednou vysvětlit co to je to Tp? Vím jak se to počítá a vím že to tvoří osu X v mapě, ale pod pojmem "zátěž motoru" nevím co si představit. Je to tedy jenom nějaký vypočítávaný parametr sloužící pro určení správného bodu v mapě nebo má i nějaký jiný význam?

Napsal: 10.07.2007, 21:14
od raddy
Peca píše:Raddy mohl bys mi prosím ještě jednou vysvětlit co to je to Tp? Vím jak se to počítá a vím že to tvoří osu X v mapě, ale pod pojmem "zátěž motoru" nevím co si představit. Je to tedy jenom nějaký vypočítávaný parametr sloužící pro určení správného bodu v mapě nebo má i nějaký jiný význam?
ako velmi zjednodusene si TP skalu predstav ako skalu tlaku turba, od podtlaku az po max. pretlak. vieme, ze na tvorbu spravnej zmesi v roznych rezimoch tlaku turba potrebujeme vediet podla niecoho davkovat palivo. a podla coho davkujeme palivo? podla mnozstva vzduchu predsa. da sa namietat, ze mnozstvo vzduchu predsa reprezentuje signal z AFM, ktory je takisto k dispozicii. problem ale je, ze samotny signal z AFM nestaci na urcenie aktualnej zataze motora (zataz=odpor proti ktoremu motor aktualne pracuje). priklad:
mas tlakomer turba.
1, auto ide na 3 rych. stupni dajme tomu 60 a toci 3000ot. Na tejto zatazi ma motor podtlak -0.5bar, to znamena ze klapka je takmer uplne zavreta, do motora ide male mnozstvo vzduchu, pretoze pracuje efektivne, v oblasti vysokeho krutiaceho momentu a teda efektivnej premene energie na pohyb.
2, preradis na 4. Ides rovnako 60, ale motor toci len dajme tomu 2300ot a na tlakomeri turba je -0.2bar. Motor pracuje pod vyssou zatazou, klapka musi byt viac otvorena, aby motor udrzal danu rychlost. V tomto pripade vyssiu zataz predstavuje tazky prevodovy stupen. Mnozstvo vzduchu spotrebovane motorom je vyssie napriek tomu ze rychlost je rovnaka. Motor vsak pracuje v menej efektivnych otackach. Rovnaka situacia je aj pri jazde do kopca, kde sa snazis udrziavat rychlost pridavanim plynu. Otacky su rovnake, ale zataz vzrasta.
Z tychto dovodov nie je mozne pouzit len samotny signal AFM, ale potrebujes kalkulovat s otackami atd.
Teraz uz je jasnejsie, preco TP skala nereprezentuje priamo napatie AFM ci tlak turba, ale realnu zataz motora, ktora umozni presnejsie kalkulovanie zmesi v roznych prevadzkovych rezimoch motora. Presne to iste plati o mape predzapalu.

poznamka: v pripade poruchy AFM bezi ECU v nudzovom rezime, kde TP skalu kalkulovanu z AFM signalu nahradza vystup z potenciometra TPS snimaca, cize zhol otvorenia klapky. Z rovnakeho dovodu su otacky obmedzene na 2000, pretoze nie je mozne precizne kalkulovanie zmesi.

Napsal: 10.07.2007, 22:10
od Peca
Díky, už je to jasné

Napsal: 10.07.2007, 22:51
od berco
hm ani ja som netvrdil ze ta doska ti nahradi len epromu a robi maptrace ale mam pocit ze sa bavime o dvoch riadiacich jednotkach lebo v sreensohotch co si prilepil je nejaky skyline a neverim ze ma tu istu riadiacku ako 200sx mozno len nekay zaklad ktory vzikol nejak historicky ale rozdiel tam urcite bude.. nemas nejake info o tej doske ??

Napsal: 11.07.2007, 06:49
od raddy
hehe, screenshoty su z nasej ecu, je to obrazok zo softveru k tej pridavnej doske, nenchaj sa pomylit tym ze tento konkretny obrazok je zo skylinu. uplne rovnako to vyzera u nas, nehovoriac o tom, ze R31 skyline je starsi ako 200sx s13, teda jeho ecu. A inak, tieto ecu su velmi velmi podobne, aj z novsich skyline ecu. Tato pridavna doska funguje na takmer vsetkych nissan ECU (teda aspon tie ktore maju zmysel upravovat).

tu je zoznam podporovanych ECU:
CR31 Skyline (RB30E)
VL Commodore (RB30E)
VL Turbo Commodore (RB30ET)
Z31 300ZX (VG30E, VG30ET) 1984-1985, 1986, 1987-1989
A31 Cefiro (RB20DET)
J30 Maxima (VG30E)
S12 Gazelle (CA18)
S13 Silvia (CA18)
S13 Stanza (KA24E)
N12 Pulsar Exa (E15ET)
N13 Pulsar (CA18DE)
M30 Infiniti (VG30DE)
Z32 Fairlady 300ZX (VG30DETT)
HCR32 Skyline (RB20DET)
BNR32 Skyline (RB26DETT)
U12 Bluebird (KA24E)


link
www.nistune.com

Napsal: 11.07.2007, 09:36
od berco
jo jo aj tak je to pekna hracka :) aj ked pre ridadiacky bez consult interface to nevie uplne vsetko sledovat