Stránka 3 z 14

Napsal: 11.07.2007, 09:46
od raddy
ktory konkretny parameter ti oproti consultu chyba?

Napsal: 11.07.2007, 12:45
od berco
mam pocit ze ta to trochu vytocilo :shock:
netvrdim ze mi nejaky chyna pre tvorbu cipu by ti malo stacit to co ti ta doska poskytne a je to naozaj pekna vecicka

Napsal: 11.07.2007, 12:49
od raddy
clovece, co ta nebere, ako vytocilo :roll: normalne som sa opytal ktory parameter oproti consultu postradas aby som ti mohol napisat ci tam je alebo nie....co vyzeraju snad moje pismenka nasrato alebo co, ts ts.... :smt102

Napsal: 11.07.2007, 13:01
od berco
povedzme si to inak o com je consult a o com je tato doska consult je diagnosticky nastroj ktory ti poskytne informaciu o celom motore resp info zo vsetkych snimacov idealne pre servis a hladanie chyb a tato doska je na upravy a to ci uz consult mas alebo ne myslel som to tak ze je len skoda ked nemas consult a to preto za konecne mas produkt ktory ti poskytne vsetky info na jednom mieste a nemusis nic lepit

Napsal: 11.07.2007, 13:10
od raddy
tato pridavna doska je presne to iste ako consult, ma vsetky moznosti ktore si vymenoval a par navyse. Prave tie moznosti navyse su dovodom preco sa tato doska pouziva aj v ECU ktore consult normalne maju. Consult neumoznuje simulovat eprom a teda menit parametre v eprom ulozene on line za behu motora (teda aspon myslim, urcite to plati pre verzie nissan consultu do r.v. 98 ). Consult je len vstupno/vystupna zbernica, pridavna doska robi to iste. Tak ako cez consult dostanes vsetky signaly ktore ecu pouziva, dostanes ich rovnaku s doskou, v tomto sa nelisia.

Napsal: 11.07.2007, 13:26
od Elviiis
Raddy jak nejsnadněji se napíchnu na jednotku daihatsu. Jedná se o ost starou jednotku takže odhaduji že to bude něco jako200sx akorát že to nemám MAF ale MAP. Rád bych jednotku trochu upravil. Respektive bychchtěl jednotce říct aby fuel cut udeřil později než při 12.5 psi abych nemusel používat fuel cut defender. Navíc bych rád posunul otáčkový omezovač jelikož při zvýšení tlaku turba daihatsu stále nebýva na síle i když už se blíží omezovači a navíc bych rád do budoucna upravil mapu aby byla použitelná pro vyšší tlak než 15PSi a než kupovat programovatelnou ECU to radši dám fuel cut defender a vstřikování vody.

V podstatě by mně zajímalo jestli si myslíš že by tyto staré jednotky šli napíchnout pře nějaký kabel OBD apd. A kde sehnat program pro jejich ůpravu? Předpokládám že todiž data budou v řj v binárním či nějakém složitějším čislicovém kódu a v tom není snadné se orientovat. Např EVO při napojení na OBD II vypíše krásnou přehlednou tabulku.

Díky

Napsal: 11.07.2007, 13:29
od buky300zx
podla mna bude najvacsim problemom najst adresy,kde sa menia mapy.

Napsal: 11.07.2007, 13:33
od berco
jo jo ale jak som to pozeral aj ked som to nestudoval dopodrobna ale tu dosku pripojis na miesto pamate a potom este nejakym 4 pin konektorom do ECU a mozno tade dostava zvysok informacii. to ze mozes menit data online ti len ulahcuje pracu lebo keby si mal epromu zakazdym vytahovat a prepalovat kym by si to vyladil tak by si sa zblaznil. inak oni tam pisu ze prave ked consult nemas tak ti to neda vsetko v podstate prides o to ze nemozes sledovat ventily a nastavovat ich a este zopar hovadin co ti poskytne consult ale na to sa mozes vysrat tam aj tak ide o to ze tym pomerne lahko vyladis cip .. mna osobne to skor zaujmalo este na nisej urovni islo mi o to co vsetko si taha z epromy kedy a preco v podstate to iste dosiahnes aj disasemblovanim samotneho programu ecu aj som nejake kody nasiel ale je to sajgon lustit .. ked to v originale pisali v c alebo v nejakom vysom programovacom jazyku tak z toho aj tak moc nepochopis preto sa mi zdala tato cesta schodnejsia

Napsal: 11.07.2007, 13:36
od raddy
presne ako pise buky, hlavny ale nie jediny problem je zoznam adries, ktory hovory kde v eprom su konkretne data ulozene. ked mas tento zoznam, tak v idealnom pripade staci stiahnut obsah eprom, na potrebnych adresach zmenit a nahrat spat. Podmienkou je ale aby boli data kompletne ulozene v eprom. V tvoj prospech hra to, ze starsie ecu maju data komplet v eprom vacsinou. vsetky zmeny co potrebujes sa potom daju lahko urobit.

Napsal: 11.07.2007, 13:45
od raddy
berco píše:jo jo ale jak som to pozeral aj ked som to nestudoval dopodrobna ale tu dosku pripojis na miesto pamate a potom este nejakym 4 pin konektorom do ECU a mozno tade dostava zvysok informacii. to ze mozes menit data online ti len ulahcuje pracu lebo keby si mal epromu zakazdym vytahovat a prepalovat kym by si to vyladil tak by si sa zblaznil. inak oni tam pisu ze prave ked consult nemas tak ti to neda vsetko v podstate prides o to ze nemozes sledovat ventily a nastavovat ich a este zopar hovadin co ti poskytne consult ale na to sa mozes vysrat tam aj tak ide o to ze tym pomerne lahko vyladis cip .. mna osobne to skor zaujmalo este na nisej urovni islo mi o to co vsetko si taha z epromy kedy a preco v podstate to iste dosiahnes aj disasemblovanim samotneho programu ecu aj som nejake kody nasiel ale je to sajgon lustit .. ked to v originale pisali v c alebo v nejakom vysom programovacom jazyku tak z toho aj tak moc nepochopis preto sa mi zdala tato cesta schodnejsia
kratka ukazka casti disasemblovaneho kodu s13 ecu, konkretne kalkulacie TTPmin a TTPmax:

TTPMAX table has to be split in 2 areas :
_the lower 8 bytes concern the TTPMAX stuff (ttpmax in 16 bits)
_the upper 8 bytes are used to calculate a pseudo ttpmin value in 16 bits storage

ROM:8836 loc_8836: ; CODE XREF: inj_compute_TP+3Aj
ROM:8836 ; inj_compute_TP+44j ...
ROM:8836 ldaa rpm_lo
ROM:8839 lsra
ROM:883A cmpa #112
ROM:883C bcs loc_8840
ROM:883E ldaa #112
ROM:8840
ROM:8840 loc_8840: ; CODE XREF: inj_compute_TP+6Dj
ROM:8840 ldx #TTP_MAX
ROM:8843 jsr interp_16
ROM:8846 clrb
ROM:8847 bra loc_884C
ROM:8849 ; ---------------------------------------------------------------------------
ROM:8849
ROM:8849 loc_8849: ; CODE XREF: inj_compute_TP+42j
ROM:8849 ldd word_BE11
ROM:884C
ROM:884C loc_884C: ; CODE XREF: inj_compute_TP+65j
ROM:884C ; inj_compute_TP+78j
ROM:884C std ttp_max

rpm_lo is the lower byte of rpm and is maximized at 255, i.e. 255*12.5 = 3187.5 rpm
112 limit allows to stick in the first 8 bytes, but as you can deduce, last value is taken from the table as soon as rpm goes above 2800 rpms (224*12.5)

For ttpmin calculation, we use the upper 8 bytes and the prg makes a rather complex calculation and extends ttpmin on 16 bits.
TP as mentionned everyday is not directly the value compared to ttpmax or ttpmin calculated.
Increase TTPMIN table (179 .... 154) and you will notice a richer AFR at idle.


ROM:8866 loc_8866: ; CODE XREF: inj_compute_TP+8Aj
ROM:8866 ldaa rpm_lo
ROM:8869 sec
ROM:886A rora
ROM:886B ldx #TTP_MAX
ROM:886E jsr interp_16
ROM:8871
ROM:8871 loc_8871: ; CODE XREF: inj_compute_TP+8Fj
ROM:8871 psha
ROM:8872 ldaa flags6 ; Bit 0: throttle switch (1=idle)
ROM:8872 ; Bit 1: high octane
ROM:8872 ; Bit 2: neutral switch(1=neutral)
ROM:8872 ; Bit 3: power steering switch (1=on)
ROM:8872 ; Bit 4: A/C switch (1=on)
ROM:8872 ; Bit 7: gear engaged and high gear
ROM:8872 ;
ROM:8874 ldab byte_B907
ROM:8877 bita #$10
ROM:8879 bne loc_887D
ROM:887B ldab #$80
ROM:887D
ROM:887D loc_887D: ; CODE XREF: inj_compute_TP+AAj
ROM:887D pula
ROM:887E mul
ROM:887F clrb
ROM:8880 lsrd
ROM:8881 lsrd
ROM:8882 lsrd
ROM:8883 std P1
ROM:8885 ldaa speed
ROM:8888 cmpa byte_B861
ROM:888B bcc loc_88A4
ROM:888D ldaa byte_1054
ROM:8890 cmpa byte_B85C
ROM:8893 bhi loc_889A
ROM:8895 ldaa byte_B85E
ROM:8898 bra loc_88A6
ROM:889A ; ---------------------------------------------------------------------------
ROM:889A
ROM:889A loc_889A: ; CODE XREF: inj_compute_TP+C4j
ROM:889A cmpa byte_B85D
ROM:889D bhi loc_88A4
ROM:889F ldaa byte_B85F
ROM:88A2 bra loc_88A6
ROM:88A4 ; ---------------------------------------------------------------------------
ROM:88A4
ROM:88A4 loc_88A4: ; CODE XREF: inj_compute_TP+BCj
ROM:88A4 ; inj_compute_TP+CEj
ROM:88A4 ldaa #$40
ROM:88A6
ROM:88A6 loc_88A6: ; CODE XREF: inj_compute_TP+C9j
ROM:88A6 ; inj_compute_TP+D3j
ROM:88A6 tim #%1000100, flags6 ; Bit 0: throttle switch (1=idle)
ROM:88A6 ; Bit 1: high octane
ROM:88A6 ; Bit 2: neutral switch(1=neutral)
ROM:88A6 ; Bit 3: power steering switch (1=on)
ROM:88A6 ; Bit 4: A/C switch (1=on)
ROM:88A6 ; Bit 7: gear engaged and high gear
ROM:88A6 ;
ROM:88A9 bne loc_88B0
ROM:88AB ldab byte_B860
ROM:88AE bra loc_88B2
ROM:88B0 ; ---------------------------------------------------------------------------
ROM:88B0
ROM:88B0 loc_88B0: ; CODE XREF: inj_compute_TP+DAj
ROM:88B0 ldab #$40
ROM:88B2
ROM:88B2 loc_88B2: ; CODE XREF: inj_compute_TP+DFj
ROM:88B2 mul
ROM:88B3 lsrd
ROM:88B4 lsrd
ROM:88B5 lsrd
ROM:88B6 lsrd
ROM:88B7 jsr mul16_D_P1
ROM:88BA ldd P2
ROM:88BC tst P1
ROM:88BF beq loc_88C4
ROM:88C1 ldd #$FFFF
ROM:88C4
ROM:88C4 loc_88C4: ; CODE XREF: inj_compute_TP+F0j
ROM:88C4 std ttp_min_?

Napsal: 11.07.2007, 13:47
od Elviiis
Průšvih je v tom že nevím vůbec o nikom kdo by do jednotky rejpal. Ani na netu jsem nikde nic nenašel seznam dat ani nic podobného. BOREc z mitsu clubu když se rejpal v EVU 8 prostě stáhl přes OBD II data z jednotky. Ale měl i nějakej převodník a ten to vypsal. Mohl si krásně upravovat volnoběh , omezovač , ostřik IC který je řízeny ECU pad. Prostě si to jen stáhl origo zálohoval a upravenej nahrál a kdykoliv mohl vrátit origo.

Napsal: 11.07.2007, 13:51
od berco
pekne okomentovane :) niekto sa poriadne vyhral ... co to je za proc ?? viem ze sme sa uz o tom bavili ale chcelo by to este instrukcnu sadu :) a popis jadra resp staci typ zbytok uz najdem

Napsal: 11.07.2007, 13:53
od raddy
Elviiis píše:Průšvih je v tom že nevím vůbec o nikom kdo by do jednotky rejpal. Ani na netu jsem nikde nic nenašel seznam dat ani nic podobného. BOREc z mitsu clubu když se rejpal v EVU 8 prostě stáhl přes OBD II data z jednotky. Ale měl i nějakej převodník a ten to vypsal. Mohl si krásně upravovat volnoběh , omezovač , ostřik IC který je řízeny ECU pad. Prostě si to jen stáhl origo zálohoval a upravenej nahrál a kdykoliv mohl vrátit origo.
to iste mozes urobit aj ty pokial by si mal spomenute adresy. tvoj kamos s evom urobil to iste, akurat mal k dispozicii zoznam adries v softvery, ktory pouziva na vizualizaciu dat z ECU. Je jedno ci data stiahnes cez obd, consult alebo manualne stiahnes z eprom, pokial nemas zoznam adries, softver nevie kde hladat data z ktorych ti potom nakresli pekne tabulky.

Napsal: 11.07.2007, 13:55
od Elviiis
raddy píše:
Elviiis píše:Průšvih je v tom že nevím vůbec o nikom kdo by do jednotky rejpal. Ani na netu jsem nikde nic nenašel seznam dat ani nic podobného. BOREc z mitsu clubu když se rejpal v EVU 8 prostě stáhl přes OBD II data z jednotky. Ale měl i nějakej převodník a ten to vypsal. Mohl si krásně upravovat volnoběh , omezovač , ostřik IC který je řízeny ECU pad. Prostě si to jen stáhl origo zálohoval a upravenej nahrál a kdykoliv mohl vrátit origo.
to iste mozes urobit aj ty pokial by si mal spomenute adresy. tvoj kamos s evom urobil to iste, akurat mal k dispozicii zoznam adries v softvery, ktory pouziva na vizualizaciu dat z ECU. Je jedno ci data stiahnes cez obd, consult alebo manualne stiahnes z eprom, pokial nemas zoznam adries, softver nevie kde hladat data z ktorych ti potom nakresli pekne tabulky.
Takže nejlepší by bylo např koupit OBD abych mohl stáhnou data s EPROM a sehnat softvare který zná mojí jednotku a mám vyhráno :)

Napsal: 11.07.2007, 14:10
od raddy
berco píše:pekne okomentovane :) niekto sa poriadne vyhral ... co to je za proc ?? viem ze sme sa uz o tom bavili ale chcelo by to este instrukcnu sadu :) a popis jadra resp staci typ zbytok uz najdem
procesor je hitachi 6303