regulace vykonu

otázky a odpovědi technického rázu
Zamčeno
Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 21.07.2007, 00:56

kdyz reknu gtir turbo tak myslim vyfuk. cast i kompresor. to je snad jasny ze to beru jako celek, nedej boze abych to musel rozebirat

nechapu co se ti buky nelibi na tom co jsem napsal. 1bar gtir turbo bude vetsi max vykon nez 1bar tuebo z s13. Neni to zdaleka vubec jenom o tlaku.

Budu rad kdyz nekdo dokaze srozumitelne rict konkretne jaky kombinace turb+jejich tlaku + vacek muzou byt vhodne pro ten pozadovany vykon 500hp na motoru, coz je podle raddyho ~420whp.

Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 21.07.2007, 01:17

jako v pohode hosi, akorat se snazim nekam dostat kdyz se o tom bavime. Ono kritizovat a slovickarit je fakt jednoduchy, ale nikdy to nema vysledek

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 21.07.2007, 09:53

Nebudem sa dalej k tomu vyjadrovat,vydim ze to nema zmysel,mylsli si co chces.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 21.07.2007, 10:11

som na mykiho strane...

0.7 baru na seriovej twin turbo supre bude uplne jiny vykon nez 0.7 baru se singl turbem...rikejte mi co chcete....

...to co pise buky a raddy mozna plati u malych turbin do tlaku dejme tomu 1 bar...ale u vyssoch tlakvo je treba vziat v potaz aj mnozstvo vzduchu kotre to velke turo pri 0.7 dava...

...pisete spravne ze tlak je stejnej...ale absolutne opomienate mnozstvo dodavaneho vzduchu...resp. to riesite ale jen jako mnozstvi ktore potrebuje motor pri urcitom tlaku...

...myslim si ze spravnejsie by bolo hovorit o mnozstve vzduchu pri urcitych otackach daneho motoru...

...fakt sa mi paci jak sa tady hadaju ludia co v zivote v aute s velkym turbom neisli... :roll:

...raddyho zkusonosti respektujem v plnej miere...aj ked si myslim ze ani on nevie vsetko...a podle mna v tomto pripade to napisal spatne...

2buky: tvoje zkusenosti nechem poszudzovat...

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx » 21.07.2007, 10:28

Jako ty mi chces povedat ze ja som v aute s velkym turbom neisiel.Aha,lebo nemam jedno v garazi.
Ak by sa mi podarilo najst ten graf kde je single a bi-turbo supra,tak by si pozeral jak vyorana mys.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 21.07.2007, 10:59

já souhlasím z raddym a bukym, výkonový rozdíl být nemůže, když foukáš stejný tlak, pouze bude rozdílný průběh náběhu k maximálnímu výkonu a v době jeho udržení do vyšších otáček-(závisící na dalších komponentech). To co dělá rozdíl ve výkonu bude právě ta teplota foukaného vzduchu
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
V-Eagle
user
Příspěvky: 390
Registrován: 27.09.2004, 15:28
Bydliště: Praha / Podebrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od V-Eagle » 21.07.2007, 12:26

Přesně tak, jak píše Raddy, Buky a Blázen. Myslím, že je problém v tom, že dost lidí nechápe, jak konkrétně to funguje, nedokáže si to představit. U některých se pak pocity z nepochopení projevují agresivními výroky nebo bláboly. :?

Asi by to chtělo někde pořádně rozebrat, aby se to dalo líp pochopit. Ikdyž verbálně by to bylo určitě snazší.

Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 21.07.2007, 15:40

buky blazen veagle - nevim co vam mam napsat. ja vam to neumim vysvetlit ale je to tak jak uz jsem rek, jestli vam nestaci tak se zeptejte nekoho chytryho komu verite treba vam to objasni:) v praxi je to jak sem rek. Na sr foru maji tohle mnohokrat vyzkouseny. 90% lidi ma prave gtir turbo nebo t25 z fwd sr20det - coz je stjeny jako s13 turbo.

gerox jaja becouse of mass flow
a bigger turbo can move a lot more air than a small one

Uživatelský avatar
V-Eagle
user
Příspěvky: 390
Registrován: 27.09.2004, 15:28
Bydliště: Praha / Podebrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od V-Eagle » 21.07.2007, 15:59

mikyc píše: gerox jaja becouse of mass flow
a bigger turbo can move a lot more air than a small one
Právě tohleto je mimo. Ano, větší turbo na stejným motoru dodá víc vzduchu. Ale protože ten stejnej motor má při stejným setupu a otáčkách stejnou spotřebu vzduchu, tak jak se projeví větší mass flow?? Vyšším tlakem, protože ten vzduch nemá kam jinam jít.
Nepopírám, že s větším turbem bude mít motor větší výkon a jinej průběh, ale při stejným tlaku v sání to rozhodně není tím, že má větší mass flow, protože na stejným motoru a při stejným tlaku tam proudí stejný množství vzduchu. A je jedno, jak je turbo velký. Ale to už se tu rozebíralo. Větší turbo bude mít lepší efektivitu atd., díky tomu může mít na stejným tlaku vyšší výkon.

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 21.07.2007, 16:04

zkus si přečíst ještě jednou co sem napsal.. rozdíl výkonu tvoří TEPLOTA vzduchu....tlak vzduchu 1bar v potrubí o tlouštce 60mm bude pořád 1bar at ho foukáš T2 nebo GT40..pořád to bude 1bar a nic víc....1bar...1bar...ani 1,1 ani 0,9 ...pořád 1bar.. ..... rozumíme..ne? 1bar 8) nic víc!! rozdíl bude v tom že 1bar z T2 bude horký vzduch jak z varné konvice a 1bar z GT40 bude studený vzduch produkovaný v nízkých otáčkách kompresoru - oproti tomu T2... potom třeba pořešit vliv teploty na složení vzduchu..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 21.07.2007, 16:16

blázen píše:zkus si přečíst ještě jednou co sem napsal.. rozdíl výkonu tvoří TEPLOTA vzduchu....tlak vzduchu 1bar v potrubí o tlouštce 60mm bude pořád 1bar at ho foukáš T2 nebo GT40..pořád to bude 1bar a nic víc....1bar...1bar...ani 1,1 ani 0,9 ...pořád 1bar.. ..... rozumíme..ne? 1bar 8) nic víc!! rozdíl bude v tom že 1bar z T2 bude horký vzduch jak z varné konvice a 1bar z GT40 bude studený vzduch produkovaný v nízkých otáčkách kompresoru - oproti tomu T2... potom třeba pořešit vliv teploty na složení vzduchu..
treba mezi t25 a t28 na 10psi nebo vic bude urcite mit vliv ta teplota. Ale fakt si nemyslim ze to je jenom ta teplota -protoze t28 vs t67 na 1baru(14psi) udela mega rozdil ve vykonu - a teda i ve spotrebe vzdhucu(pro vegale) a na tom 1 baru je t28 v efektinim rezimu - tzn ze nezahriva nijak neprimerene vzduch.

Uživatelský avatar
V-Eagle
user
Příspěvky: 390
Registrován: 27.09.2004, 15:28
Bydliště: Praha / Podebrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od V-Eagle » 21.07.2007, 16:24

Ale Ty pořád chápeš turbo jako samostatnou část. Musíš to brát dohromady s motorem. Ten má určitou spotřebu vzduchu která závisí POUZE na jeho objemu a jeho otáčkách. Takže jakkoliv velký turbo bude mít při stejným tlaku stejnej mass flow NA TOM KONKRÉTNÍM motoru. T25 a T67 budou mít při stejným tlaku hodně rozdílný průtok vzduchu pokud budeš mít T25 na 1,8L engine a T67 na 5,7 V8. Potom ano, ale na stejným motoru při stejným tlaku je mass flow jakýhokoliv turba stejná.

My se s váma nehádáme, že s větším turbem bude na stejným motoru vyšší výkon i při stejným tlaku, ale říkáme vám, že to není průtokem vzduchu, protože ten je stejnej.

Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 21.07.2007, 16:34

V-Eagle píše:My se s váma nehádáme, že s větším turbem bude na stejným motoru vyšší výkon i při stejným tlaku, ale říkáme vám, že to není průtokem vzduchu, protože ten je stejnej.
tak nevim proc se ta debata o 500hp sr zastavila na vyroku ze t25 da whp nez t28 ta min nez t67 na stjenym tlaku

no nic. ja nevim presne jak to je, ale me zajima hlavne praxe. tohle jde uz mimo me

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox » 21.07.2007, 17:59

v praxi jsem to videl a sedel v tom aute kde 1bar na seriovejch turbech a 1 bar na T78 byl na tom samem motoru dost zasadni rozdil... :wink:

Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 21.07.2007, 18:15

Gerox píše:v praxi jsem to videl a sedel v tom aute kde 1bar na seriovejch turbech a 1 bar na T78 byl na tom samem motoru dost zasadni rozdil... :wink:
;-)

Zamčeno

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů