Více vzduchu ???

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
200sxfabi
user
Příspěvky: 1665
Registrován: 16.06.2010, 09:59
Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)

Více vzduchu ???

Příspěvek od 200sxfabi » 18.11.2010, 23:57

Možná to bude na první pohled vypadat bláznivě, ale napadla mě myšlenka a chci vedět jestli je to naprostá kravina nebo věc která by mohla eventuelně i fungovat !
Hodně lidí dělá to že do místa co vznikne po potrubi pří výměně serioveho IC za FMIC dává trubku pro přívod chladneho vzduchu přimo z nárazníku ale stylem že vzduch filtr pouze ofukuje a co filtr nestihne nasát tak se fouká zbytečně do prostotu.....Takže nápad zní: Co když se kolem filtru udela kontrukce drátena ( neco jako je drátená konická konstrukce od stínitka od stary babičkovský lampy a potáhne se to nejakou pevnou tkanikou a ta konstrukce se dá kolem filtru takže že se do dokonale utěsní....trubku co filtr ofukovala by se pripojila na tento uzavreny "koš" a do narazniku by se udelal jakýsy trychtýř aby vsechen vzduch to pronikde otvorem v nárazníku se soustředil do trubky...vše od trychtýře až k filtru by muselo být utěsněno.....tudíž logický uvažování mi říká že při větší rychlosti by v v tejhle soustavě vznikal tlak tudíž i podtlaková čast sáni se mohla stát i když při hodne malém tlaku částí přetlakovou (samozdřejme o hodne malem tlaku)....jde jen o to jestli pri urcitych otáčkách by roura dokázala přivést vic vzduchu nez si nasaje motor... ale i tak by proste přívod vzduchu byl lepsi jde o to jen jestli by to bylo vubec znatelné nehlede na to že by toto samozdřejmě fungovalo jen při vyšších rychostech........Zajímal by mě nějaký názor...pokud je to naprostá kravina toto tak prosím smazat ať to tu nezabírá místo :)
filtr2.jpg

Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od Bart34 » 19.11.2010, 01:16

Podle me to neni dobrej napad, protoze pak budes cpat do motoru vic vzduchu, nez kolik tam treba v te chvili pujde paliva a muzes shoret zevnitr. Nebo minimalne napalit ventily, nebo prehrat svicky. Radsi dosahni co nejlepsiho privodu k filtru, aby nasaval co nejchladnejci vzduch. Tzn treba do te roury jeste namontovat vetracek, kterej Ti treba v kolone bude dodavat vzduch z venku, misto horkej z podkapoty. A udelej si pricku mezi motorovym protorem a prostorem pro filtr. Pak si muzes taky pridelat vetraky zezadu na IC a tim si porad mit vzduch krasne chladnej.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun

Uživatelský avatar
Iwan
user
Příspěvky: 1770
Registrován: 03.02.2007, 15:32
Bydliště: Slovensko, Balkan

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od Iwan » 19.11.2010, 07:19

neco podobne neni AIR BOX?
Nevim ci to pomaha ale v BRS TECHNOLOGY u nas to pouzivaju hodne casto do aut ktere upravuju

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od Woyta » 19.11.2010, 08:03

Dalsi moznost, je do prostoru po IC strcit vzduchovy filtr.

Bohatost smesi si motor ladi podle vahy vzduchu a lambdy.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od buky300zx » 19.11.2010, 10:06

Bart34 píše:Podle me to neni dobrej napad, protoze pak budes cpat do motoru vic vzduchu, nez kolik tam treba v te chvili pujde paliva a muzes shoret zevnitr. Nebo minimalne napalit ventily, nebo prehrat svicky. Radsi dosahni co nejlepsiho privodu k filtru, aby nasaval co nejchladnejci vzduch. Tzn treba do te roury jeste namontovat vetracek, kterej Ti treba v kolone bude dodavat vzduch z venku, misto horkej z podkapoty. A udelej si pricku mezi motorovym protorem a prostorem pro filtr. Pak si muzes taky pridelat vetraky zezadu na IC a tim si porad mit vzduch krasne chladnej.
Co si napisal je hlupost.Vzduch ide cez MAF a ta udava palivo s ECU,nejde priamo do motora bez "zvazenia".Ja to mam nejako takto na dragovej Z31ke len bez filtra,mam tam len ruru.
Na co ti je v kolone chladny vzduch,potrebujes extra vykon na jednotke,alebo dvojke?
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
200sxfabi
user
Příspěvky: 1665
Registrován: 16.06.2010, 09:59
Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od 200sxfabi » 19.11.2010, 11:10

buky300zx píše:
Bart34 píše:Podle me to neni dobrej napad, protoze pak budes cpat do motoru vic vzduchu, nez kolik tam treba v te chvili pujde paliva a muzes shoret zevnitr. Nebo minimalne napalit ventily, nebo prehrat svicky. Radsi dosahni co nejlepsiho privodu k filtru, aby nasaval co nejchladnejci vzduch. Tzn treba do te roury jeste namontovat vetracek, kterej Ti treba v kolone bude dodavat vzduch z venku, misto horkej z podkapoty. A udelej si pricku mezi motorovym protorem a prostorem pro filtr. Pak si muzes taky pridelat vetraky zezadu na IC a tim si porad mit vzduch krasne chladnej.
Co si napisal je hlupost.Vzduch ide cez MAF a ta udava palivo s ECU,nejde priamo do motora bez "zvazenia".Ja to mam nejako takto na dragovej Z31ke len bez filtra,mam tam len ruru.
Na co ti je v kolone chladny vzduch,potrebujes extra vykon na jednotke,alebo dvojke?

Bart : O tom vzduchu co by byl navic o tom by ECU vedela protože přeci přejde přez váhu...tudíš smes by ECU pořad upravovala k množství vzduchu.

Buky300zx: Ptám se spíše proto že mě to zajímá jestli by to mohlo fungovat než že bychc chtěl pomocí tohodle dostávat neky extra velký výkon...spíše zvědavost :wink:

Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od Svobda » 19.11.2010, 11:15

Tak kdyz se podivas tak kity takle funguji filtr sisu mas v takovim malim boxu kde mas napor vzduchu http://www.simota.cz/simota/eshop/3-1-I ... TS-VERSION

a nebo takle :D http://www.simota.cz/simota/eshop/3-1-I ... -AERO-FORM
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz

Uživatelský avatar
200sxfabi
user
Příspěvky: 1665
Registrován: 16.06.2010, 09:59
Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od 200sxfabi » 19.11.2010, 11:19

Svobda píše:Tak kdyz se podivas tak kity takle funguji filtr sisu mas v takovim malim boxu kde mas napor vzduchu http://www.simota.cz/simota/eshop/3-1-I ... TS-VERSION

a nebo takle :D http://www.simota.cz/simota/eshop/3-1-I ... -AERO-FORM

Říkal jsem si, že jsem určitě objevil už objevené....ale zase na druhou stranu 12K za filtr :D

Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od Svobda » 19.11.2010, 12:01

No to je jeste stich levnejsich :D . Musis brat ze je to na 350Z a z carbonu a ten je preci coool :D
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz

Uživatelský avatar
200sxfabi
user
Příspěvky: 1665
Registrován: 16.06.2010, 09:59
Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od 200sxfabi » 19.11.2010, 12:04

Svobda píše:No to je jeste stich levnejsich :D . Musis brat ze je to na 350Z a z carbonu a ten je preci coool :D
A jo já zapoměl :D ....no každopádně až bude IC a bude díra po jedné z tech trubek tak to cvičně skusim zrobit...prostě veřim že nějaký efekt to mít musí :D :D

Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od Svobda » 19.11.2010, 12:08

200sxfabi píše:
Svobda píše:No to je jeste stich levnejsich :D . Musis brat ze je to na 350Z a z carbonu a ten je preci coool :D
A jo já zapoměl :D ....no každopádně až bude IC a bude díra po jedné z tech trubek tak to cvičně skusim zrobit...prostě veřim že nějaký efekt to mít musí :D :D
Tak urcite hlavne kdyz to nebude sat teplej vzduch ohratej motorem ,ale stejne se to zas ohreje turbem a pak zas schladi :D . Podle me nejvetsi vliv to ma u atmosfery
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od buky300zx » 19.11.2010, 14:32

200sxfabi píše:
buky300zx píše:
Bart34 píše:Podle me to neni dobrej napad, protoze pak budes cpat do motoru vic vzduchu, nez kolik tam treba v te chvili pujde paliva a muzes shoret zevnitr. Nebo minimalne napalit ventily, nebo prehrat svicky. Radsi dosahni co nejlepsiho privodu k filtru, aby nasaval co nejchladnejci vzduch. Tzn treba do te roury jeste namontovat vetracek, kterej Ti treba v kolone bude dodavat vzduch z venku, misto horkej z podkapoty. A udelej si pricku mezi motorovym protorem a prostorem pro filtr. Pak si muzes taky pridelat vetraky zezadu na IC a tim si porad mit vzduch krasne chladnej.
Co si napisal je hlupost.Vzduch ide cez MAF a ta udava palivo s ECU,nejde priamo do motora bez "zvazenia".Ja to mam nejako takto na dragovej Z31ke len bez filtra,mam tam len ruru.
Na co ti je v kolone chladny vzduch,potrebujes extra vykon na jednotke,alebo dvojke?

Bart : O tom vzduchu co by byl navic o tom by ECU vedela protože přeci přejde přez váhu...tudíš smes by ECU pořad upravovala k množství vzduchu.

Buky300zx: Ptám se spíše proto že mě to zajímá jestli by to mohlo fungovat než že bychc chtěl pomocí tohodle dostávat neky extra velký výkon...spíše zvědavost :wink:
Precitaj si este raz co som napisal a na co som reagoval.Nepisal som ze je to len na extra vykon!
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od Fizzbiker » 19.11.2010, 15:13

driv se to pouzivalo bezne treba na okruhovych motorkach ci autech problem to bylo naladit hlavne u karbeců...

pouzivalo se to hlavbe na "silnicích" kde se dala vypocitat jakasi efektivni rychlost aby se dala zvolit vhodná tryska (trysky) problem byla velka bohatost v nizkych otackach a klesajici ve vysokých,... pri pouzivani podtalkově rizenych soupatek (v podstate obdobna funkce jako actuator) se tato problematika elimonovala na unosnou mez s nastupem vstrikovani problematika bohatosti zmizela (MAF) takze tak, nicmene kladny prinos bude hlavne u NAmotoru, u turbomotoru bude navyseni vykonu dle meho nazoru zanedbatelne a nezmeritelne zvyseni plniciho tlaku na turbine o 0,1 bar bude ucinejsi.

nehlede na to ze ti to bude tlacit vic bordelu na filtr,... muj nazor zbytecna prace...

to bart34: chlape neprestavas me udivovat :D
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
200sxfabi
user
Příspěvky: 1665
Registrován: 16.06.2010, 09:59
Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od 200sxfabi » 19.11.2010, 15:50

[quote="Fizzbiker"]driv se to pouzivalo bezne treba na okruhovych motorkach ci autech problem to bylo naladit hlavne u karbeců...

pouzivalo se to hlavbe na "silnicích" kde se dala vypocitat jakasi efektivni rychlost aby se dala zvolit vhodná tryska (trysky) problem byla velka bohatost v nizkych otackach a klesajici ve vysokých,... pri pouzivani podtalkově rizenych soupatek (v podstate obdobna funkce jako actuator) se tato problematika elimonovala na unosnou mez s nastupem vstrikovani problematika bohatosti zmizela (MAF) takze tak, nicmene kladny prinos bude hlavne u NAmotoru, u turbomotoru bude navyseni vykonu dle meho nazoru zanedbatelne a nezmeritelne zvyseni plniciho tlaku na turbine o 0,1 bar bude ucinejsi.

nehlede na to ze ti to bude tlacit vic bordelu na filtr,... muj nazor zbytecna prace...

Pravda je že, ten filtr by byl fkt zasranej pořad a hodně....kdybych tam mel místo na trubku tak bych to zkusil ale asi je pravda že to nebude mit nějaký extra účinek :)

Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Více vzduchu ???

Příspěvek od Bart34 » 19.11.2010, 16:30

Fizzbiker: Pravda, ze je tam vaha jsem si o te ctvrt na tri, co jsem se vzbudil, nejak neuvedomil :blackeye: Jinak jsem to ramcove myslel ale jako ty. S tim vetrackem jsem to myslel tak, aby se nasaval chladnejsi vzduch k filtru kvuli spalovani. Za jakychkoli podminek je chladnejsi vzduch lepsi, at uz je motor v jakymkoli rezimu. Je podle me lepsi dat pricku mezi motorovej prostor a prostor filtru aby jsi od vetraku nenasaval vylozene horkej vzduch na miste, ale aby jsi mel porad nasavanej chladnej vzduch, tak jako by jsi jel treba 30. protoze kdyz stojis, tak se ten vduch jeste ohriva kdyz prohazi rozehratym turbem a v kolone se v IC tezko zchladi, tak proc mu treba aspon o (placnu)20° neulevit.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 hostů