Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od OndraS13 » 23.10.2013, 07:37

Založim jednotný tema kam se můžou vyjádřit ti chytřejší ...

Jde mě o navýšení výkonu u atmosferickýho motoru , čím začít , jak nej-efektivněji využít ten motor a čemu se vyvarovat ...

Jedná se mi především o výfuk ( ten už v druhym tematu tak nějak tušim co a jak ) , odlehčený věci ( setrvák , kardan , řemenice ) , vačky ( je jich hodně na ebay-i - tak jaký použít ) , vzduchovej filtr ( už je nějaký objednaný tak uvidíme jak se osvědčí ) , vstřiky ( jaký nejlíp použít ) , sání ???

V plánu je taky vyndat motor ven a udělat motorovej prostor tak jestli jsou nějaký věci který tam jsou zbytečný ( chci vyndat klimu , tempomat , hicas ) motorovej prostor chci aby k něčemu vypadal tak jestli tam jsou ještě nějaký nepotřebný věci ?

Je to hudba budoucnosti ale potřebuju si v tom dělat pořádek ...
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )

Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od OndraS13 » 23.10.2013, 07:56

Ještě co mě napadlo tak aby to bylo řešení na kterym nechci až tak šetřit ale chci aby to byl nějakej rozumnej střed ( nepotřebuju vše od HKS ale zas chci aby to nějak vydrželo )

A samozřejmě nejlepší navýšení výkonu je turbo/kompressor - to nezavrhuju ale nejdřív chci zkusit atmosferu takže úpravy co se budou dělat tak aby někdy v budoucnu ladily s turbem
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od kenivruh » 23.10.2013, 07:59

1. zvysenie statickej kompresie
2. ostrejsie vacky
3. s 2. suvisi od urcitej velkosti vacky aj uprava hlavy (vacsie ventily,zvacsenie kanalov), aby dokala tie vacky aj vyuzit
4. uprava sacieho potrubia, aby nebol restrikciou pre vacsi prietok vzduchu
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od mara_m » 23.10.2013, 12:00

5. lepsi odvetrani kliky

6.crank knif


atd
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
jagy
user
Příspěvky: 2666
Registrován: 21.08.2006, 21:34

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od jagy » 23.10.2013, 12:46

Nez resit "co jde u N/A motoru upravit", tak je lepsi dle pozadavku (napr. 200hp) postavit konkretni motor at je do budoucna pripraven treba prave pro kompresor nebo turbo.

Kazdopadne obecne - custom Tri-Y svody, vyfuk 63-76mm, vyportovat saci svody, vetsi klapku, 3" sani s 3" vahou, velky filtr, naladit Nistune. Vacky bud aftermarket nebo se da poskladat i kombinace z OEM vacek.

Ale jak bylo receno, chce to mit nejaky cil a rozpocet a dle toho vse vymyslet.
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od Woyta » 23.10.2013, 12:52

Kratsi prevody, vyssi maximalni otacky.

Obecne uprava atmo je draha. Levneji vychazi turbo a kompresor.


Klapku neprehanet, sani moc neportovat.

Uz klapka z KA mi byla na CA rozmlouvana.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od mara_m » 23.10.2013, 17:19

jak uz bylo zmineno vykon u atmosfery dostanes otackama ka24ma dobre cerpadlo to cerpadlo umi sat aj vypary (to samorejme nesmi) ale dokaze to takze by melo bejt dobre ale otazka je do kolika RPM zaklad je zacit u oleje idelane sucha vana kde odstranis v otackach kavitaci a snizim aj Aerodynamika coz ma za nasledek taky narust koni

potom jit kompresi nahoru ja na VG budu mit CR 13,5 ce to lepsi vacky kanali taky stou klapkou bych se nebal VH45 ty potrebujes co nejrychleji plnit a odvadet plyny ale zas musis mit nakou rychlost plneni kvuli promiseni smesy

zaverem nejrozumnejsi je dat kompresor :mrgreen: aspon nejlevnejsi poptaval jsem na zakazku VG pisty a zajeden chteli 5500kc jedna vacka 10 000 kc atd
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od Woyta » 23.10.2013, 20:03

A kdz ho pridelas pres eleektromagneticko spojku tak se nemusis ani moc bat spotreby. :)
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od blázen » 24.10.2013, 05:30

Já bych šel osvědčenou cestou přeplnováni za pomoci turba..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od Woyta » 24.10.2013, 06:59

Kompresor se take jiz v praxi osvedcil.

Odpadne turbo lag a motor tahne od nizkejch.

Nemluve o tom, ze se snadneji instalije a zabere mene mista.

http://www.nicoclub.com/archives/instal ... a24de.html
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od mara_m » 24.10.2013, 07:20

jelikoz ma svoji napln zbytecne neohriva olej a vodu a olejove pumpe zustane vice oleje pro motor ...........

jednodusi u KA24 je teda zastavet kompresor a i levnejsi nez turbo

ale otazka byla postavit NA :mrgreen:
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od OndraS13 » 24.10.2013, 07:41

Tak zase nevim :-/
Chtel jsem turbit DEcko ale chtel jsem nejdriv sehnat zalozni motor ( kdyby nahodou to nevyslo ) ale neni to tak jednoduchy :-/
Pak jsem premyslel na Kefiho RBckem ale zas bylo tu psano hodne o vaze toho motoru :-/
Po precteni tech reakci tady zase nevim :-//

Investice a co od toho cekam to je velkej otaznik - chtel bych nejak rozumnej stred aby me to nestalo boty ale aby to fungovalo ... A ocekavam to ze to pojede slusne ( nechci jezdit CDS ale obcas bych se chtel nekde sklouznout , a mozna zkusit nejakej slalom apod... ( sprintum nejak neholduju ) a abych na pripadnym dalsim trackdayi nebrzdil ...
Chci si auto uzivat - na denni jezdeni mam sluzebaka a tohle mam na to abych si jizdu uzil .
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od kenivruh » 24.10.2013, 08:18

Jeden pozor pri KA24. Ma velky zdvih, takze nejak vyrazne zvysovat otacky u toho nejde (predsa len je to motor primarne do "uzitkovych" aut, kde sa ziadal zaber odspodu).

2.4ka je uz relativne vacsi objem, takze kompresor nieje zla vec (len rozlisovat typy konpresorov, odstredive nie su az take terno pri 2.4ke).
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od buky300zx » 24.10.2013, 08:35

Ked nechces extrem a chces preplnat,tak centrifugalny kompresor.Ako bolo pisane,ziadne zohrievanie vody ani oleja,zostavaju seriove zvody(za predpokladu ze nebudu velmi restriktivne) a vyfuk,netreba natahovat vodu a mazanie.Zatah takmer od volnovehu a ziadna turbo diera.Vo finale to vyde menej ako zastavba turba.
NA motor.Vyportovat vyfukove a sacie kanale,na sanie nejlepsie stvorklapku,kvalitne vacky,zvysenie CR(za pomoci piestov,alebo znizenia hlavy),odlahceny zotrvak,programovatelna ECU a kvalitne odladit.
AKo bolo pisane u NA motorov sa dosahuje vykon otackami,takze kavalitne vyvazit motor a ak ma motor hydra treba vymanit za pevne(cca od 7500ot).
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
jagy
user
Příspěvky: 2666
Registrován: 21.08.2006, 21:34

Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru

Příspěvek od jagy » 24.10.2013, 22:12

Woyta píše:Klapku neprehanet, sani moc neportovat.

Uz klapka z KA mi byla na CA rozmlouvana.
Takze mam tu 100mm klapku z 2.0l motoru vyhodit? :)

Ne, timhle opravdu neuskodi pokud neudela nejaky nesmysl. Samozrejme s tim spociva minimalne uprava puvodnich sacich svodu, pripadne stavba novych.

Jak jsem psal v pocatku, ujasni si co chces, protoze takhle se muzem bavit o upravach za 20tis. nebo za 200tis. Napr. jen custom 4klapka na SR20VE je 3500usd (cca 260hp na seriovem motoru s SR16VE N1 vackama), takze psat obecne, co udelat je proste blbost...
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 hostů