VAG cievky na ca18det

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od evo400 » 13.03.2014, 10:35

Fizzbiker píše:jak zjistit kolik energie dokaze civka naakumulovat?

viz nezname zapalovani a jeho náhrada... predelavam zapalovani na jednom motoru a protoze puvodni civka je KO tak se zrejmne ani k jejim hodnotam nedostanu tak hledam vhodnou nahradu navic je tam pozadavek na dva vyvody z civky tak sem neco nasel ale potreboval bych alespon u tech novych civek hodnotu zjistit at mam neco pro srovnani,
Vlastní energie výboje se bude asi měřit špatně, tedy pravděpodobně bude nejsnazší usuzovat podle "PEAK" hodnoty proudu. Proud je veličina která se měří vcelku snadno, ale zase to je jen podružné měření.
Já vidím v nahrazování cívek u sériových jednotek jiný problém. Většinou totiž nikdo neví, jaký DWELL má sériová jednotka nastavený pro různá napětí a otáčky motoru. DWELL neboli v podstatě doba nabíjení cívky určuje na jaký náboj se nabije. Tedy pokud máš cívky které sice umožňují ohromný náboj ale trvá jin to dlouho, pak se ti může stát, že bude náboj nedostatečný a jiskra malá pokud nebude dostatečný DWELL. Naopak pokud budeš zbytečně dlouho držet cívku pod napětím, tak se může přehřívat až se třeba v krajním případě poškodí.
Nejlepší je tedy znát parametry udávané výrobcem a ty zadat do programovatelné jednotky, pak je vše tak správně jak jen správně může být. Jakékoliv jiné řešení už může být chybou, nebo je jen dílem náhody zda to funguje jak má nebo ne.

BTW hodnoty které psal Adner jsou pro tebe určitou orientací. Cívka která dává alespoň 25mJ už je použitelná a u atmosfery bych nečekal problém, 50mJ už je velmi dobré pro hodně turboaplikací a 100mJ už by mělo být víc než dost pro drtivou většinu aplikací. - dodám, podle mých zkušeností z praxe.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od raddy » 13.03.2014, 10:45

kazdy seriozny vyrobca deklaruje ako energiu cievky, tak jej poziadavky na DWELL. pokial ma cievka automaticku ochranu proti prilis velkemu DWELL, je potrebne riesit iba pripad, ak by bola seriova DWELL tabulka prilis nizka...napr. pre LS cievky su k dispozicii tabulky DWELL pre ca18det, ktore je nutne zmenit v ECU. Pre VAG cievky nie je v pripade ca/sr/rb menit DWELL tabulky, seriove su v pozadovanych limitoch cievky.

pridavam velmi uzitocne informacie pre vela druhov cievok, grafy priebehov prudov:
https://plus.google.com/photos/10605881 ... banner=pwa

a kompletnu informaciu k meraniu realnej energie vyboja cievky:
http://www.worldphaco.net/uploads/THE_S ... ACHINE.pdf

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od adner » 14.03.2014, 12:42

raddy píše: VW riesil masivnu zvolavaciu akciu po celom svete kvoli zlyhavaniu pen coil cievok...
to nebyl primární problém cívek jako takových, ty původní ještě neměly proudovou ochranu a problém byl ve špatném software ovládání driveru v ECU

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od raddy » 14.03.2014, 15:07

cast cievok zlyhavala s viditelnou zavadou-prasknutie krytu. dalo sa to opravit zaliatim epoxidom, co zavadu odstranilo, len pre zaujimavost..

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od raddy » 16.03.2014, 20:20

Nema niekdo podrobnejsie informacie k spominanemu zniceniu cievky ak sa uvolni zo sviecky? V com konkretne spociva problem?

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od raddy » 17.03.2014, 12:58

na tomto odkaze su dobre informacie ohladom cievok a v bode 7 je vysvetleny dovod poskodenia cievky ak je odpojena od sviecky:
http://www.linnbenton.edu/auto/perform/ignition.html

strucne: pri otvorenom sekundarnom vinuti (cievka nie je pripojena na sviecku) narasta napatie na sekundary co nasledne sposobi prerazenie izolacie sek. vinutia. Tato destrukcia je rychla, specialne v pripade ak je motor/cievka pod zatazou. Toto plati pre klasicke cievky. Otazka ostava ako sa sprava cievka s integrovanym tranzistorom a ochranou proti prebitiu, ako su spominane VAG cievky...ak by mal kdosi info, sem s nim..

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od adner » 17.03.2014, 14:44

klasické cívky při plug out umírají na průraz, běžná praxe...moderní coily s igniterem umírají na průraz jen když se k nim dostane vlhko, nejlépe kupovat original v Německu apod., východní distribuční sítě prodávají druhou jakost s docela slušnou zmetkovostí, ověřeno...

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od Woyta » 22.03.2014, 21:19

zapalovací cívka s koncovkou kabelu zapalovací svíčky, určeno pro vozidla s motory 1.8T 110kW/132kW (ARX, AUM, AUQ, AWT)
Číslo dílu dle Škoda: 06A 905 115 D (Bosh BO 0221604115)
Mam spravnej typ?
Tedka kde jeste sehnat potrebne konektory?
Naposledy upravil(a) Woyta dne 22.03.2014, 23:30, celkem upraveno 1 x.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od evo400 » 22.03.2014, 22:21

Woyta píše:
zapalovací cívka s koncovkou kabelu zapalovací svíčky, určeno pro vozidla s motory 1.8T 110kW/132kW (ARX, AUM, AUQ, AWT)
Číslo dílu dle Škoda: 06A 905 115 D
Mam spravnej typ?
Tedka kde jeste sehnat potrebne konektory?
Mám jich hromadu skladem......... nové

Kolik a kam ti je mám poslat ? :D
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od Woyta » 22.03.2014, 23:30

4ks konektoru
4ks civek


Civky od Bosh? A za kolik za ne? Pres znameho bych je asi z auto Kelly mel za 500/ks nove.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od Svobda » 22.03.2014, 23:50

moc neverim ze bys je mel pres kelly za 500 . Já je muzu mit za 850kč bosch . Levneji jine znacky
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od Woyta » 23.03.2014, 00:14

50% sleva pres znameho.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od raddy » 23.03.2014, 08:49

ja mam tieto cievky:
036905715C
okrem konektorov je potrebne prerobit kabelaz.

Vcera som nove cievky otestoval,za tepla drzia na svieckach rovnako dobre ako za studena,samozrejme este dostanu zabrat,tak napisem ako to drzi.

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od evo400 » 23.03.2014, 10:36

Woyta píše:4ks konektoru
4ks civek


Civky od Bosh? A za kolik za ne? Pres znameho bych je asi z auto Kelly mel za 500/ks nove.
Obrázek

http://shop.ecumaster.cz/index.php?rout ... duct_id=92

181,50Kč / kus

no a jestli umíš koupit cívky Bosch za 500Kč s DPH / kus ..... tak to je paráda, nakup jich 1000 a prodávej je servisům.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz

Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: VAG cievky na ca18det

Příspěvek od Svobda » 23.03.2014, 19:48

Tak tak znám ceny auto Kelly a s 50% slevou jsou dražší furt než mám možnost z kamosovo autodilu.
Je sice fakt ze někdy na koncern auta maji zajímavou cenu díky jejím nadměrnému nákupu ,ale jejich rabat je brutální
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 hostů