Stránka 3 z 8

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 13.03.2014, 10:35
od evo400
Fizzbiker píše:jak zjistit kolik energie dokaze civka naakumulovat?

viz nezname zapalovani a jeho náhrada... predelavam zapalovani na jednom motoru a protoze puvodni civka je KO tak se zrejmne ani k jejim hodnotam nedostanu tak hledam vhodnou nahradu navic je tam pozadavek na dva vyvody z civky tak sem neco nasel ale potreboval bych alespon u tech novych civek hodnotu zjistit at mam neco pro srovnani,
Vlastní energie výboje se bude asi měřit špatně, tedy pravděpodobně bude nejsnazší usuzovat podle "PEAK" hodnoty proudu. Proud je veličina která se měří vcelku snadno, ale zase to je jen podružné měření.
Já vidím v nahrazování cívek u sériových jednotek jiný problém. Většinou totiž nikdo neví, jaký DWELL má sériová jednotka nastavený pro různá napětí a otáčky motoru. DWELL neboli v podstatě doba nabíjení cívky určuje na jaký náboj se nabije. Tedy pokud máš cívky které sice umožňují ohromný náboj ale trvá jin to dlouho, pak se ti může stát, že bude náboj nedostatečný a jiskra malá pokud nebude dostatečný DWELL. Naopak pokud budeš zbytečně dlouho držet cívku pod napětím, tak se může přehřívat až se třeba v krajním případě poškodí.
Nejlepší je tedy znát parametry udávané výrobcem a ty zadat do programovatelné jednotky, pak je vše tak správně jak jen správně může být. Jakékoliv jiné řešení už může být chybou, nebo je jen dílem náhody zda to funguje jak má nebo ne.

BTW hodnoty které psal Adner jsou pro tebe určitou orientací. Cívka která dává alespoň 25mJ už je použitelná a u atmosfery bych nečekal problém, 50mJ už je velmi dobré pro hodně turboaplikací a 100mJ už by mělo být víc než dost pro drtivou většinu aplikací. - dodám, podle mých zkušeností z praxe.

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 13.03.2014, 10:45
od raddy
kazdy seriozny vyrobca deklaruje ako energiu cievky, tak jej poziadavky na DWELL. pokial ma cievka automaticku ochranu proti prilis velkemu DWELL, je potrebne riesit iba pripad, ak by bola seriova DWELL tabulka prilis nizka...napr. pre LS cievky su k dispozicii tabulky DWELL pre ca18det, ktore je nutne zmenit v ECU. Pre VAG cievky nie je v pripade ca/sr/rb menit DWELL tabulky, seriove su v pozadovanych limitoch cievky.

pridavam velmi uzitocne informacie pre vela druhov cievok, grafy priebehov prudov:
https://plus.google.com/photos/10605881 ... banner=pwa

a kompletnu informaciu k meraniu realnej energie vyboja cievky:
http://www.worldphaco.net/uploads/THE_S ... ACHINE.pdf

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 14.03.2014, 12:42
od adner
raddy píše: VW riesil masivnu zvolavaciu akciu po celom svete kvoli zlyhavaniu pen coil cievok...
to nebyl primární problém cívek jako takových, ty původní ještě neměly proudovou ochranu a problém byl ve špatném software ovládání driveru v ECU

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 14.03.2014, 15:07
od raddy
cast cievok zlyhavala s viditelnou zavadou-prasknutie krytu. dalo sa to opravit zaliatim epoxidom, co zavadu odstranilo, len pre zaujimavost..

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 16.03.2014, 20:20
od raddy
Nema niekdo podrobnejsie informacie k spominanemu zniceniu cievky ak sa uvolni zo sviecky? V com konkretne spociva problem?

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 17.03.2014, 12:58
od raddy
na tomto odkaze su dobre informacie ohladom cievok a v bode 7 je vysvetleny dovod poskodenia cievky ak je odpojena od sviecky:
http://www.linnbenton.edu/auto/perform/ignition.html

strucne: pri otvorenom sekundarnom vinuti (cievka nie je pripojena na sviecku) narasta napatie na sekundary co nasledne sposobi prerazenie izolacie sek. vinutia. Tato destrukcia je rychla, specialne v pripade ak je motor/cievka pod zatazou. Toto plati pre klasicke cievky. Otazka ostava ako sa sprava cievka s integrovanym tranzistorom a ochranou proti prebitiu, ako su spominane VAG cievky...ak by mal kdosi info, sem s nim..

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 17.03.2014, 14:44
od adner
klasické cívky při plug out umírají na průraz, běžná praxe...moderní coily s igniterem umírají na průraz jen když se k nim dostane vlhko, nejlépe kupovat original v Německu apod., východní distribuční sítě prodávají druhou jakost s docela slušnou zmetkovostí, ověřeno...

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 22.03.2014, 21:19
od Woyta
zapalovací cívka s koncovkou kabelu zapalovací svíčky, určeno pro vozidla s motory 1.8T 110kW/132kW (ARX, AUM, AUQ, AWT)
Číslo dílu dle Škoda: 06A 905 115 D (Bosh BO 0221604115)
Mam spravnej typ?
Tedka kde jeste sehnat potrebne konektory?

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 22.03.2014, 22:21
od evo400
Woyta píše:
zapalovací cívka s koncovkou kabelu zapalovací svíčky, určeno pro vozidla s motory 1.8T 110kW/132kW (ARX, AUM, AUQ, AWT)
Číslo dílu dle Škoda: 06A 905 115 D
Mam spravnej typ?
Tedka kde jeste sehnat potrebne konektory?
Mám jich hromadu skladem......... nové

Kolik a kam ti je mám poslat ? :D

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 22.03.2014, 23:30
od Woyta
4ks konektoru
4ks civek


Civky od Bosh? A za kolik za ne? Pres znameho bych je asi z auto Kelly mel za 500/ks nove.

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 22.03.2014, 23:50
od Svobda
moc neverim ze bys je mel pres kelly za 500 . Já je muzu mit za 850kč bosch . Levneji jine znacky

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 23.03.2014, 00:14
od Woyta
50% sleva pres znameho.

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 23.03.2014, 08:49
od raddy
ja mam tieto cievky:
036905715C
okrem konektorov je potrebne prerobit kabelaz.

Vcera som nove cievky otestoval,za tepla drzia na svieckach rovnako dobre ako za studena,samozrejme este dostanu zabrat,tak napisem ako to drzi.

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 23.03.2014, 10:36
od evo400
Woyta píše:4ks konektoru
4ks civek


Civky od Bosh? A za kolik za ne? Pres znameho bych je asi z auto Kelly mel za 500/ks nove.
Obrázek

http://shop.ecumaster.cz/index.php?rout ... duct_id=92

181,50Kč / kus

no a jestli umíš koupit cívky Bosch za 500Kč s DPH / kus ..... tak to je paráda, nakup jich 1000 a prodávej je servisům.

Re: VAG cievky na ca18det

Napsal: 23.03.2014, 19:48
od Svobda
Tak tak znám ceny auto Kelly a s 50% slevou jsou dražší furt než mám možnost z kamosovo autodilu.
Je sice fakt ze někdy na koncern auta maji zajímavou cenu díky jejím nadměrnému nákupu ,ale jejich rabat je brutální