Elektrický ventilátor

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Woyta » 09.03.2017, 23:44

Projdi vrakac . Doporucovalo se tu nějaké dvojce ale už nevím z čeho bylo a máš to za pár stovek.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
SalliEry
user
Příspěvky: 110
Registrován: 28.03.2014, 07:47
Bydliště: Vysočina

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od SalliEry » 13.03.2017, 18:44

Okay :) A jaký to čidlo nejlíp ? Měl jsem v plánu 97/92 , ale nevím jestli to není moc.

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Fil » 13.03.2017, 19:53

No nevím, ale já to cačko držím raději trochu "studenější", voda, stejně jako olej má místně (při velké nebo dlouhodobější zátěži) dalako víc a pak se každých pár stupňů směrem dolů projeví větší životností všeho a v extrému to může znamenat rozdíl, jesli jedeš domů autem nebo autobusem... Každopádně by měl termospínač nějak rozumně navazovat na termostat...

A můj osobní a ničím nepodložený názor je, že bych vodu nad 95 nechtěl nikdy vidět, né tak při 97 teprve spínat ventilátor i když pro dnešní moderní auta to je běžná provozní teplota...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
SalliEry
user
Příspěvky: 110
Registrován: 28.03.2014, 07:47
Bydliště: Vysočina

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od SalliEry » 13.03.2017, 20:22

Fil píše:
13.03.2017, 19:53
No nevím, ale já to cačko držím raději trochu "studenější", voda, stejně jako olej má místně (při velké nebo dlouhodobější zátěži) dalako víc a pak se každých pár stupňů směrem dolů projeví větší životností všeho a v extrému to může znamenat rozdíl, jesli jedeš domů autem nebo autobusem... Každopádně by měl termospínač nějak rozumně navazovat na termostat...

A můj osobní a ničím nepodložený názor je, že bych vodu nad 95 nechtěl nikdy vidět, né tak při 97 teprve spínat ventilátor i když pro dnešní moderní auta to je běžná provozní teplota...
S tím 87/82 jsi spokojenej ? Nejede ten větrák pořád ?

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Fil » 13.03.2017, 21:51

Abych řekl pravdu, tak ho přes ten 3" výfuk nemám šanci při blbnutí postřehnout, ale když jedu klidně, tak nespíná vůbec, proud vzduchu to stačí pod těch 87 udržet, když dojedu do kolony(centrum = cukačka od semaforu k semaforu), tak to taky 1-2min trvá než sepne poprvé a pak do 30-40s vypne, to se opakuje taky co pár minut. Když jedu ostřeji a zvolním/zpomalím, tak se sepne do takových 15-20s, po zvolnění tempa, takže bych řekl, že to ten 50mm chladič celkem stíhá...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Woyta » 14.03.2017, 00:14

Takze spina prakticky skoro pokazde kdy se otevre termostat a chladi tak studenou vodu ve chladici.

Proto bych rekl, ze je lepsi mit cidlo nekde ve spodni pulce chladice. Aby to spinalo az kdyz napor vzduchu na chladic nestaci.

Preci jen to je sestava s pomerne velkou setrvacnosti.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Fil » 14.03.2017, 06:27

Termostat otevře 82, vrtule spustí 87, takže studenou vodu nechladí...

Edit: ale je pravda, že oproti daily autu spíná mnohonásobně častěji, jen netuším, čemu by to mělo vadit? Jak jsem psal, raději to mám mírně studenější...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Woyta » 14.03.2017, 09:17

Zbytečná zátěž pro ventilátor, baterií, alternátor.

Regulujes podle toho co jde do chladice. Ne podle toho co se nachází na jeho výstupu, případně uvnitř.

Ideální by byl asi nějaký mikroprocesor s více čidli.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Fil » 14.03.2017, 19:20

Pokud chci udržet vodu v motoru tam, kde chci, tak není nic zbytečné. Mě absolutně nezajímá jaká voda je v chladiči, ten se neposere ani kdyby tam měla voda "150" nebo naopak "-20" což se o motoru říct nedá, proto reguluju podle toho co z motoru leze a když z motoru leze teplota která se mi nelíbí, tak je logicky třeba, aby voda na vstupu do motoru byla studenější a jeho průchodem se nestihla ohřát až tam kam nechci a jestli by to znamenalo mít vodu v chladiči třeba 50 a permanentně seplý ventilátor, tak aď! Prostě teplota v chladiči podle mě není vůbec rozhodující...

K čemu mi bude na výstupu chladiče voda na krásných/bezpečných 95°C když mi z motoru poteče 120, v hlavě pára a ve spalováku detonace a vrtule stojí...?

Edit: A když už ten mikroprocesor, tak rovnou i el.pumpa a řízená rychlost průtoku vody atd... ale já bych to tak nekomplikoval, nám nejde primárně o spotřebu, emise rychle zahřáty motor a kat. (tyhle problémy nechávám zkušenějším co "vynalézají" 3valcové 1.0T a pak je cpou do SUVček atp.), nám jde o to, aby nám ten motor vydržel zátěž na kterou nebyl zkonstruovaný a to bude pravděpodobnější když ho neuvaříme...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
Phasor
user
Příspěvky: 225
Registrován: 27.12.2012, 11:38
Bydliště: Teplice/Praha

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Phasor » 15.03.2017, 09:32

Já to řešil Arduinem, čistě pro zábavu :D Jinak souhlasím že voda co jde z motoru je důležitější, taky jsem to řešil takhle.

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Woyta » 15.03.2017, 20:11

Já mám velkej chladič a malou baterku.
Takže pro mě má větší smysl monitorovat výstup chladice. A pokud se teplota výstupu bude blížit provozní teplotě tak sepnout větrák.

Uvidím jestli bude stačit čidlo z fabie nebo budu dávat něco jiného.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
sx200
user
Příspěvky: 245
Registrován: 13.04.2010, 10:37
Bydliště: Novaky

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od sx200 » 15.03.2017, 22:11

Dajte si tam termostat nastavitelny z rury na pecenie,alebo kotlovy a nastavte ho podla teploty aku potrebujete.
CA18det,GT2871,1,3bar,sard660,walbro,AFM 300zx,nistune,VLSD

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Woyta » 16.03.2017, 07:27

Tady je vykres adapteru co jsem si delal pro cidlo z Fabie
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
SalliEry
user
Příspěvky: 110
Registrován: 28.03.2014, 07:47
Bydliště: Vysočina

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od SalliEry » 17.03.2017, 14:09

Woyta píše:
16.03.2017, 07:27
Tady je vykres adapteru co jsem si delal pro cidlo z Fabie
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Supr díky moc. Hned jdu na něj :D

Čidlo jsem vzal nakonec 95/90 a budu ho připojovat na výstup z motoru.

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Woyta » 17.03.2017, 21:01

Jakej zavit? Na mala cidla adaptery najdes na ebay.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů