Zapalovací cívky - jaky je jejich odpor?

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Návštěvník

Zapalovací cívky - jaky je jejich odpor?

Příspěvek od Návštěvník » 31.10.2004, 10:22

Ahoj,

Muzete pro me nikdo zmerit odpor na zapalovacich civkach? Na facelift modelu S13, slysel jsem ze na prefaceliftu byly v civkach pruzinky s karbonovymi tycinkami ktere dosedali na svicku pro lepsi vodivost a na faceliftu uz byli jenom delsi pruziny. Tak si myslim ze muze byt rozdil v odporu facelit a prefacelit civky.
V servisnim manualu je pro prefacelift model udan odpor na civkach:
0,6 - 0,8 Ohm

Obrázek

Ja jsem nameril na mych civkach na vsech sejne: 1,5 Ohm

Mozna je to v poradku pro facelit civky pokud byly odlisne od prefaceliftu. Pokud byly stejene tak co by mohl zpusobit vetsi odpor zapalovacich civek???????
Snazim se opravit porblemy se studenym startem a trochu nestabilnimi otackami tepleho motoru - otacky nekolisaji, jenom je slyset ze motor nebezi plynue.
Kdyz nastartuju studeny motor tak se trese (ani se mu nedivim, je mu zima no :lol: ) 30sekund az minutu. Svicky jsou OK, daval jsem tam
NGK BCPR6ES-11 predtim tam byly NGK PFR6A-11. Ale nic se nezmenilo. Mozna to jsou spatne saci ventily, je citit benzin pri studenych startech. Jestli jsou ty civky ok tak to budou urcite ty ventily. :(

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 31.10.2004, 10:24

To jsem psal ja :P
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 01.11.2004, 19:39

Prosim, zmerte to nikdo.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Petr
user
Příspěvky: 167
Registrován: 08.10.2004, 13:31
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 02.11.2004, 20:22

hele chlape, urcite jsi to meril digitalnim multimetrem...
odecetl jsi odpor mericich snur??
Zkus si je dat do zkratu a nameris cca 0,6 ohmu.. takze bych se tou tvou namerenou hodnotou nevzrusoval..
navic odpor civky jako takovy je posledni velicina ktera by neco napovedela.. bud je mnohokrat vyssi a civka je prerusena, nebo mnohem nizsi a ze tam mezizavitovy zkrat..
i tak vsechno jen obycejnym ohmetrem neodhalis..
Spis se zamer na opaleni plastu, mozne svody atd.. Protoze treba ma civka vypadala ok, ale tim ze byla v miste dosedu na svicku znacne opalena, mela svod a auto pri plnem zatahu trhalo..
Jinak bych rekl, ze skoro kazdymu se motor klepe na volnobeh a pris studenem startu... holt neni to nova octavie :o) a ty kone se klepou zimou, jak jsi presne rekl a strachem, jak jim zase budes davat..
Vinova S13 - 1990

T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada :)

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 03.11.2004, 18:18

Petr píše:hele chlape, urcite jsi to meril digitalnim multimetrem...
odecetl jsi odpor mericich snur??
Zkus si je dat do zkratu a nameris cca 0,6 ohmu.. takze bych se tou tvou namerenou hodnotou nevzrusoval..
Jinak bych rekl, ze skoro kazdymu se motor klepe na volnobeh a pris studenem startu... holt neni to nova octavie :o) a ty kone se klepou zimou, jak jsi presne rekl a strachem, jak jim zase budes davat..
Meril jsem to digitalnim multimetrem a odpor mericich snur???? To slysim poprve. Kazdopadne se v tom moc nevyznam.

No a s tim klepanim za studena, kazdopadne neni neco v poradku. Videl jsem 200SX ktere za studena bezelo nadherne - zadne skubani nic. Konkretne to byl motor toho Michala co ho nabizi v sekci prodej. Hlava na tom motoru je po oprave, takze asi proto se motor vubec neklepe za studena.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Řehy
user
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004, 21:27
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Řehy » 04.11.2004, 09:17

Petr ma pravdu v tom, ze to nikdy doma nezmeris presne. Obyc digimetry maji odchylku nekolik procent. Odpor privodnich snur muzes zanedbat, je spis dulezitejsi kontakt digi-snury a snury-civka... Pokud mas ten zluty digimetr, co se prodava za 200kc, nikdy jim nezmeris takle maly odpor. Zmeril jsem to mym a odpor je 0,6-1,3ohmu...
Stala se mi takova zajimava vec... kabel od altiku byl napul pretrhly a proto nemohl na 100% dobijet. Ted v zime, kdy topim, svitim radio apod. se mi vybila baterka za jizdy a zapalovani nemelo dostatek stavy. Kdyz uz mi i zhasly kontrolky v pristrojovce a rozsvitily se mi brzdy, motor jel skoro normalne do 3000ot. a kdyz jsem ho chtel vice vytocit, tak to obcas zapalilo smes, obcas ne... Napeti na baterce pri nastartovanym motoru, pustenych svetlech a topeni bylo 6V, proto bych se nejakym odporem civek vubec nezabyval, ale spis bych sel po vzdalenosti elektrod svicek, popr kontaktech privodni kabel-civka, civka-pruzinka-uhlik-svicka...

Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey » 04.11.2004, 12:00

?ehy píše:... ale spis bych sel po vzdalenosti elektrod svicek, popr kontaktech privodni kabel-civka, civka-pruzinka-uhlik-svicka...
To je fakt.. u mýho auta práv? tahle sekvence (civka-pruzinka-uhlik-svicka) d?lala neuv??itelnej bordel.. jediný ?ešení je to celý vyndat, rozebrat a vy?istit..
240 genuine british BHPs covered with British racing green..

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 04.11.2004, 18:18

Ja mam facelift a faceliftova S13 nema na pruzinkach ty uhliky (jsou tam misto toho delsi pruzinky - rikali to i specialiste na sxoc.co.uk), jinak tohle vsechno jsem kontroloval.

Svicky maji odtrh cca 1,0 - 1,1 jak rika manual. Jsou to svicky NGK BCPR6ES-11
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 04.11.2004, 20:09

tak zkus nastavit 0.8-0.9 prej to pomáhá :)

Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey » 05.11.2004, 10:02

935Baby píše:Ja mam facelift a faceliftova S13 nema na pruzinkach ty uhliky (jsou tam misto toho delsi pruzinky - rikali to i specialiste na sxoc.co.uk), jinak tohle vsechno jsem kontroloval.

Svicky maji odtrh cca 1,0 - 1,1 jak rika manual. Jsou to svicky NGK BCPR6ES-11
Je to p?esn? tak, jak ?íká Martin (a mnohokrát to tu zmi?oval Raddy).. vzdálenost kontakt? na sví?ce by m?la být kolem 0.8 mm..
240 genuine british BHPs covered with British racing green..

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 05.11.2004, 18:16

Diky moc, zkusim to tedy nastavit na tech 0,8-0,9 a uvidim.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 hostů