H?átí vody v motoru...

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

H?átí vody v motoru...

Příspěvek od swed » 25.04.2005, 07:48

Mám takový problémek,který pozoruji asi 14 dní...a d?lá to jen n?kdy podle nálady snad....
dojedu autem (nehoním to) a vypnu motor po chvilce a v p?epadové nádobce to za?ne bublat a zvedá se hladina až nahoru...jakoby se to va?ilo když vypnu motor...tak to nechám chvíli stát ješt? a pak už pohoda...ale když na to nedupu pro? se to h?eje?
p?itom když ho hned zapnu vše zase ustane....tzn vodní pumpa asi v pohod?..nebo tertomostat?..a navíc teplom?r ukazuje po?ád v polovin? pohoda teplotu...takže to nechápu.
Navíc že by byly bubliny v topení to ne..topení fouká teplej vzduch jak má když ho zapnu...
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: H?átí vody v motoru...

Příspěvek od raddy » 25.04.2005, 08:11

swed píše:Mám takový problémek,který pozoruji asi 14 dní...a d?lá to jen n?kdy podle nálady snad....
dojedu autem (nehoním to) a vypnu motor po chvilce a v p?epadové nádobce to za?ne bublat a zvedá se hladina až nahoru...jakoby se to va?ilo když vypnu motor...tak to nechám chvíli stát ješt? a pak už pohoda...ale když na to nedupu pro? se to h?eje?
p?itom když ho hned zapnu vše zase ustane....tzn vodní pumpa asi v pohod?..nebo tertomostat?..a navíc teplom?r ukazuje po?ád v polovin? pohoda teplotu...takže to nechápu.
Navíc že by byly bubliny v topení to ne..topení fouká teplej vzduch jak má když ho zapnu...
robi to bezne aj na mojom aute, je to vzduch v chladiacom systeme, nie vriaca voda. skus poriadne odvzdusnit chladenie, malo by to pomoct.
ak nepomoze, tak je tu moznost problemov s tesnenim pod hlavou, ale to az nakoniec.

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 25.04.2005, 08:18

ja vim me se zveda voda normalne o neco jak se zahreje ..to asi všem...je pravda že to jsou bubliny jakoby a žádná pára nejde...z p?epadovky...prost? se to hodn? naplní a vyjde trochu aj n?kdy voda ven...ale ned?lalo to ..stejn? juknu na termostat..kdeak je asi umíst?ný :?
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 25.04.2005, 08:20

swed píše:ja vim me se zveda voda normalne o neco jak se zahreje ..to asi všem...je pravda že to jsou bubliny jakoby a žádná pára nejde...z p?epadovky...prost? se to hodn? naplní a vyjde trochu aj n?kdy voda ven...ale ned?lalo to ..stejn? juknu na termostat..kdeak je asi umíst?ný :?
termostat je napravo od klapky, na privode vody hore do motora, na takom kovovom kolene.

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 25.04.2005, 08:37

a to odvzduš??ní se provádí jak? myslel jsme že se to odvzdušní p?es p?epadovou nádobku samo ....p?esn? kam ted jdou ty bubliny a zvedá se tma hladina vody...
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 25.04.2005, 08:45

otvor stopel na chladici, nastartuj a poriadne kyvaj predkom auta hore-dole, aby pripadny vzduch vysiel cez chladic....

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 25.04.2005, 08:45

taky by m? zajímalo, jak se správn? odvzduš?uje - manuál se o tom nezmi?uje a nikde žádnej šroub neni, tak sem si taky myslel, že se to d?je p?ez expanzku samo

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 25.04.2005, 08:48

a jasny zkusim.mozna ho dam trochu sikmo predkem nahoru - s tim sport podvozkem mi to uz moc nejde :D navic prokouknu termostat.
ta hlava by se projevovala jak jeste myslis? to by se dostaval teply vzduch ze spalovaciho prostoru do kanalu vody? chapu to dobre? Tlaky jsou ale ok.Ale muzu je premerit kvuli presnosti...
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 25.04.2005, 08:53

hlava-presne ako si napisal, v rozsahu podla poskodenia tesnenia, ak je poskodene viac, tak nechladi chladic, pretoze je zavzdusneny (polovica chladica je studena) az po nafuknutie chladica. samozrejme, je dobre dat predok auta co najvyssie, to co som napisal je asi jediny sposob ako odvzdusnit S13, ktore an rozdiel od S14 nema odvzdusnovaci srob na ajvyssom mieste. napada ma este jedna moznost a to vytiahnut snimac teploty vody (je hned vedla termostatu), ten je na vyssom bode ako chladic a proceduru zopakovat.

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 25.04.2005, 09:10

ok.myslim že se dnes nebudu nudit odpoledne :wink: snad to pom?že. Pak bych se bál, že to bude v hlav?.
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Jeste neco k tomu odvzdusnovani

Příspěvek od 935Baby » 25.04.2005, 18:15

Mrknete na tuhle fotku, sani motoru je vyhrivane vodou tak by to melo byt nejvyssi misto v chladicim okruhu ne?

Obrázek
V tom cervene oznacenem ovalu je v nalitku zatazeny sroubek a to misto kam usti je nejaky kanalek chladiciho okruhu. Teoreticky kdyz by se tento sroubek vysrouboval tak by se tim dal odvzdusnovat chladici system. (jeste zalezi jak je utesneny, asi bude mit kuzelovy zavit tak by to nemelo po utazeni tect) Jinak nechapu na co by tam ten sroubek davali. Ja ho zkousel povolit ale byl hodne zatazeny a na velmi spatne pristupnem miste. Chtelo by to sroub s sestihranou hlavou aby se to povolilo.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 25.04.2005, 19:06

Tak zde uvádím výsledky dnešního laboratorního m??ení -ješt? že máme doma teplom?r na uzení masa atd :wink:
vyloup sem termostat...a je to typ standard - 82°C otev?ení a zav?ení o 5°C níže tj 77°C(viz manual)

Prob?hly 3 m??ení :
1/otev?ení 92-94°C - zav?ení 81-82°C
2/otev?ení 90-91°C - zav?ení 82°C
3/otev?ení 91-92°C - zav?ení 82°C

No myslím že není co dodat. CHudák motor a aj olej. Ješt? že to moc nehoním.DOufám,že nebudou n?jaké vedlejší škody. Termostat je již objednán cena cca 300K? + t?sn?ní 25K?.
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 02.05.2005, 12:10

Tak vše je již OK. Nový termostat to vše vy?ešil :D Kdyby vše bylo tak jednoduche :lol:
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů