Vstup a vystup oleja na turbe

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Vstup a vystup oleja na turbe

Příspěvek od raddy » 07.04.2006, 21:27

Je presne urcene co je vstup a co vystup oleja na turbe alebo sa to da medzi sebou vymenit?

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 07.04.2006, 21:35

tak to mě taky zajímá :)
ale myslím, že je to jedno, protože ten olej stejně turbem jenom proteče

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Re: Vstup a vystup oleja na turbe

Příspěvek od Hynek » 07.04.2006, 21:37

raddy píše:Je presne urcene co je vstup a co vystup oleja na turbe alebo sa to da medzi sebou vymenit?
copa :) máš na novym turbu stejný příruby na olej ?
rozhodně si myslim že to jedno neni, větší otvor bude výstup, aspoň to tak bylo na všech turbech co jsem měl v ruce ...
](*,) never ending story ](*,)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 07.04.2006, 21:41

no pytam sa preto, ci nahodou nie je na vstupe nejaka redukcia a vystup je volny....

totiz, ma seriozny problem. mam konecne zlozene auto a turbo mi tlaci olej cez kompresor do hadice co ide od filtra vzduchu....zda sa mi to divne, kedze ten olej by musel ist proti prudu vzduchu.....potom ten olej steka spat do turba (je ho vidiet okolo vstupu kompresora) a nasledne za efektnych bielych oblakov dymu opusta vyfuk....Je to cele dost divne, hlavne to ako sa dostava olej cez kompresor....Som si myslel ze ak je nejaka restrikcia na odvode oleja (ak je to original privod napr....) tak ze je v turbe prilis vysoky tlak oleja.....Ale to je len uvaha...

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 07.04.2006, 21:49

raddy píše:no pytam sa preto, ci nahodou nie je na vstupe nejaka redukcia a vystup je volny....

totiz, ma seriozny problem. mam konecne zlozene auto a turbo mi tlaci olej cez kompresor do hadice co ide od filtra vzduchu....zda sa mi to divne, kedze ten olej by musel ist proti prudu vzduchu.....potom ten olej steka spat do turba (je ho vidiet okolo vstupu kompresora) a nasledne za efektnych bielych oblakov dymu opusta vyfuk....Je to cele dost divne, hlavne to ako sa dostava olej cez kompresor....Som si myslel ze ak je nejaka restrikcia na odvode oleja (ak je to original privod napr....) tak ze je v turbe prilis vysoky tlak oleja.....Ale to je len uvaha...
no to vypadá že jsou těsnění v čudu. ve předu i vzadu je na hřídelce k těsnění kroužek, kterej to už bude mít za sebou, nebobůh ví jestli ho tam amici vůbec dali, mě to hulilo vždycky jenom do výfuku...
](*,) never ending story ](*,)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 07.04.2006, 21:52

to turbo je uplne novo repasovane, dymili to od prveho startu, zeby tam nedali tesnenia sa mi ani nechce uvazovat :? :x
este preskumam ten privod a odvod oleja....

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 07.04.2006, 21:57

kdyby to nebylo tim přehozenim přívodu a odvodu tak se můžeš podívat jak je na tom to tesnění na výfukový straně tu skříň neni problém sundat a těsnění proměřit. na tý kompresorový straně už musíš ale sundavat vrtulku ...
](*,) never ending story ](*,)

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 08.04.2006, 02:07

Máš špatné odvětrání kliky,tím pádem přetlak ve vaně,olej z turba nestéká dolů,ale leze přes labyrinty na osičce jak do sání,tak do výfuku.Odvod oleje je vždycky ta větší díra a musí být dole,aby se oil neshromažďoval v komoře,nepřehřál se a nemohl zde karbonovat.

Uživatelský avatar
Fugo
user
Příspěvky: 55
Registrován: 10.02.2006, 21:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 08.04.2006, 06:22

jak píše adner, špatné odvětrání klikové skříně, dělalo mě to taky a to tak že za mnou nebylo vidět po odpojení hadice z ventil deklu a ucpání hadice do sání to přestalo, hadice z ventil deklu je momentálně na volno.
BMW 750iAL BiTurbo
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 08.04.2006, 07:06

zle odvetranie zrejme neprichadza do uvahy....
odvetranie vaciek je uz davno odpojene a spojenie medzi vanou a vackami je priechodzie (ale radsej ho este skontrolujem).
Bud bude prehode vstu z vystupom alebo nejakym sposobom blokovany odtok oleja z turba do vane.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 08.04.2006, 11:15

takze odvetranie vane je skontrolovane a bezchybne.

bude sa musiet dat dole turbo a skontrolovat to, aj tak mi vsak nie je jasne ako sa dostava olej von cez kompresor....

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 09.04.2006, 15:41

Jestli máš přehozený vstup a výstup,tak to půjde rovnou do kompresoru i do turbíny a navíc se může stát,že ložiska zůstanou suchá(plovoucí),záleží na těsnosti labyrintů.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 11.04.2006, 08:28

takze male update:

vyzera to ze problem je sposobeny restrikciou odtoku oleja. Priemer odtokovej trubky je o dost mensi ako priemer odtoku na turbe a navyse je tam tesnenie s priemerom turbky (mensie) ktore vytvara skokove zmensenie priemeru. Ta ista trubka bola pouzita aj na starej T3, ale je mozne ze na novom turbe to vytvara nadmernu restrikciu a olej neodteka...
Olej ostava stat v centre turba a preteka do kompresora aj turbiny.....

Takze prerobim trubku na rovnaky priemer ako je odtok na turbe a uvidim...Inu pricinu zatial nevidim....

Ak mate nejake dalsie napady, sup sem s nimi :wink:

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 11.04.2006, 08:55

vystupny průměr by měl byt vždy větši jako vstupní aby nedocházelo k narůstáni tlaku oleje v turbu. KDyž se třeba karbon bude usazovat víc na výstupu tak zase bude výstup menší než vstup a budeš tam kdes byl - len úvaha :roll:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 12.04.2006, 00:46

Výstupní díra musí být několikanásobně větší,protože do vstupu jde olej pod tlakem,kdežto z výstupu teče samospádem.Z toho taky vyplývá,proč musí být vývod oleje z turba kolmo dolů.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů