jednodílný kardan

Kentoyův nápad - zde bychom mohli psát ceny na jednotlivé díly jak použité, tak slevy na nové u jednotlivých firem, nebo kdo co dokáže dotáhnout ze zahraničí
Odpovědět
Uživatelský avatar
jerrys13
user
Příspěvky: 702
Registrován: 06.07.2007, 16:13
Bydliště: Mělník

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od jerrys13 » 14.10.2008, 21:57

nemůže to způsobovat větší vibrace ?
jaké to má výhody a nevýhody oproti origo?
k čemu mi to pomůže
Obrázek
rs13 89' sold
rs13 91´ under construction

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od mrkevvzime » 15.10.2008, 06:28

Kentoya píše:komaxit bych na kardan nedal, přece jen něco váží a při nerovnoměrném nanešení může čistě teoreticky rozhodit vyvážení, já si ho osobně stříknu hameritem,

dnes jsem poslal do kolotoče můj, uvidím cenu a uvidím zakolik mi řeknou že by byla cena při 5 nebo 10ti kusech, ale podle toho co říkali by se to mělo vejít do 3500 určitě

ještě uvidím co to bude vážit, mirkův celohliník má odhadem 6kg +-, tak doufám že se vlezeme do 9kg+-
co jsem ci tak cetl tak hlinik ma cca 5,5 takze docela dobrej odhad
origo ma okolo 13 jestli si to dobre pamatuju :wink:

citace z driveshaftshopu:
...steel 1-piece replacement shaft for the 240SX platform. This shaft is about 5lb less than the factory 2-piece and will give the car a faster throttle response due to the fact the hanger bearing is not moving up and down during acceleration...

Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od Design » 15.10.2008, 11:11

Mam dotaz jak tam bude řešeno uchyceni jak je uprostred kardanu na origo?Bude to tam taky tak nejak řešeno?
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od Martin_534 » 15.10.2008, 12:07

něco je špatně, pokud má hliníkovej 5,5kg a je o 5liber lehčí než seriovej, musí mít seriovej 8kg nebo hliníkovej 10,5kg :-)

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od Mirek » 15.10.2008, 12:12

keni psal ze podle nejakeho systemu ma seriovy kardan vcetne loziska 11kg.

Edit: popis alu kardanu z driveshaft shopu
This is a complete 6061-T6 aluminum shaft that is about 1/2 the weight of the factory 2-piece.
maji i ocelovy a ten ma o 5lbs mene nez seriovy jak pises
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od Mirek » 15.10.2008, 12:22

Design píše:Mam dotaz jak tam bude řešeno uchyceni jak je uprostred kardanu na origo?Bude to tam taky tak nejak řešeno?
nijak....proste to uprostred nedrzi :)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od mrkevvzime » 15.10.2008, 13:03

Martin_534 píše:něco je špatně, pokud má hliníkovej 5,5kg a je o 5liber lehčí než seriovej, musí mít seriovej 8kg nebo hliníkovej 10,5kg :-)
spatne je to zes to neprecetl poradne :D
hlinikovej ma cca 5,5
ocelovej je o 5liber lehci nez origo :wink:

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od vmille » 15.10.2008, 13:07

Takhle je to u 300zx (200sx bude podobne):

OEM Driveshaft 30lbs

Aluminum Driveshaft 12lbs

Steel Driveshaft 17lbs

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od Martin_534 » 15.10.2008, 18:10

nj, omlouvám se :oops:

to je tak, když dělám 4 věci najednou :-)

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od Kentoya » 15.10.2008, 20:06

no když jsem seriovej vážil na osobní váze, tak mi to ukazovalo +- 12,5 kg, takže pokud by jednodílnej měl vážit víc jak 10 tak se to skoro neoplatí

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od mrkevvzime » 16.10.2008, 06:34

tak to prave proto musis poresit z hiliniku :D

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od buky300zx » 20.10.2008, 11:04

Sorry za OT.Chcem sa spitat ze na co davaju origo dvoj dielny,preco tam nemusi byt potom to lozisko ako je u origo a ci to nebude vadit.
Dakujem.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od Kentoya » 20.10.2008, 19:16

důvodů je více
1) čím vícedílný, tím lepší rozložení jednotlivých úhlů přes kříže, tudíž menší namáhání křížů
2) čím kratší jednotlivé díly, tím se dá kardan lépe vyvážit, jelikož se kardany vyvažují pouze na koncích, nikdy se nevyvažují uprostřed
3) u vícedílných musí být ložisko, a to proto, že při rozjezdu či při brzdění motorem, má kardan snahu se vyosit, a taky se vyosí, kdežto při běžné jízdě, má soustřednou tendenci otáčení, tudíž se nic nedeje
4) když odejdou silenbloky motoru a nápravy do věčných lovišt, je téměř dvounásobný rozdíl ve vyosení převodovka - diff, a opět jsou více namáhané kříže,

takže v podstatě jde pouze o větší namáhání křížů, které se dá hodně eliminovat novými silentbloky, a rozdíl výšek převodovka diff u našeho auta je sotva 3cm, takže při délce kardanu skoro metr, je úhel na křížích okolo 2 stupnů, a to je menší úhel, než při děleném kardanu kde jeho druhá část má již seriově cca 3 stupně, a díky silentblokům to může být ještě horší

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od Kentoya » 29.10.2008, 20:11

tak hotovo a zváženo

váha činí cca 7 a čtvrt kila :shock:

cena při jednom kuse 3600 + 300 kila pro mne za rozvoz, telefony a tak - celkem 3900
při třech kusech 3300 + kilo od každého - tudíž celkem 3400 za kus
5 a více kusů (cena už nižší nebude) 3150 + půl sta od každého - tudíž celkem 3200 za kus

jinak je to trubka z kvalitní oceli z přísadou CrMo, dovážená na objednávku z německa, proto je cena vyšší než se očekávalo, ta trubka se nedá u nás běžně sehnat, jinak samozřejmě vyváženo

doba potřebná na zhotovení cca 1 až 2 týdny

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: jednodílný kardan

Příspěvek od mrkevvzime » 29.10.2008, 20:24

no mozna hloupej-predcasny dotaz, ale jak vidis kvalitu a tak (odolnost-vydrz) jak to sedi?
vim, ze to asi nemas otestovany tak aspon na prvni pohled :D
jen pro zajimavost naka fotecka?

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů