Elektrolyticke odrezovani kovu

jak na to :-)
Odpovědět
Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od sejkora » 14.01.2011, 17:21

Elektrolyticke odrezovani kovu je proces pri kterem se z katody prenasi chemickym procesem rez na anodu.

Co potrebujeme? Lazen v ktere budeme odrezovat predmet, nesmi byt vodiva, dale jedlou sodu kterou koupime jak v drogerii tak v lekarne. Predmet ktery chceme odrezit a kus plechu na ktery se rez bude prenaset. Vemem treba autonabijecku na 12V, odrezovany predmet napojime jako katodu (-) a kus plechu jako anodu (+), zapneme, pustime tam par amper a cekame:) Tu lazen berte treba jako 10l belik kam nalejete 10l vodu a nasypete tak 3-4 lzice sody. viz moje nazorna ukazka...

http://dodgecoronet.cz/foto/index.php?album=elektrolyza
Bez auta...

Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od Bart34 » 14.01.2011, 17:31

Hmmm, špica :) Diky, urcite to vyuziju 8)
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od Mirek » 14.01.2011, 17:42

nebo jde pouzit kyselina chlorovodikova a do te to staci jen polozit na par hodin....elektrolyzou to jeste urychlite na TF se to probiralo hodne, zkusim pak pohledat odkaz, nebo jestli to ma nekdo po ruce, tak to sem hodte.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od sejkora » 14.01.2011, 17:44

Mirek píše:nebo jde pouzit kyselina chlorovodikova a do te to staci jen polozit na par hodin....elektrolyzou to jeste urychlite na TF se to probiralo hodne, zkusim pak pohledat odkaz, nebo jestli to ma nekdo po ruce, tak to sem hodte.
kdyz sem to pustil na plno za 20 min bylo po rzi :)
Bez auta...

Uživatelský avatar
Jimmbo
user
Příspěvky: 1842
Registrován: 17.03.2007, 23:27
Bydliště: Velke Levare SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od Jimmbo » 14.01.2011, 17:49

Neni zly napad....A jak velky vrstvu hrdze to dokaze odstranit??? Ci vsetko??? Len ked je tam toho moc tak to dlho trva???
Obrázek

200sx S13 - vinova from OndraS13 -Motor od Playduda RB20DET, spojka Ogura carbon twin plate Clutch,cely vyfuk 3", podvozek HSD HR, nastavitelne ramena DW, DriftWorks geomaster v predu, jednodielny kardan, KAAZ 2way, tycky riadenia TEIN, Walbro, BOV HKS SQV,Boost, oil temp, oil press gauges, vems wideband lambda, tlak 0,8baru , drift knob DW,...vykon nevim ale jede to bokem docela slusne =P
P: MNOHO DIELOV Z S13...

Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od sejkora » 14.01.2011, 17:57

Jimmbo píše:Neni zly napad....A jak velky vrstvu hrdze to dokaze odstranit??? Ci vsetko??? Len ked je tam toho moc tak to dlho trva???
tak pokud je neco uz hodne sezraneho tak se ti to rozpusti v te lazni :)
Bez auta...

Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od Bart34 » 14.01.2011, 18:02

:lol:
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od kenivruh » 17.01.2011, 09:33

Par amperov to je kolko? Ked mam nabijacku "automaticku", ktora dava amperov len tolko co prepusti baterka, mozem ju pokazit?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od sejkora » 17.01.2011, 10:30

kenivruh píše:Par amperov to je kolko? Ked mam nabijacku "automaticku", ktora dava amperov len tolko co prepusti baterka, mozem ju pokazit?
Tak pokazit by si ji nemel, urcite ma pojistku, ale predem rikam ze toto nemam odzkousene a je to na tvoje riziko:) Nebo jestli mas nejakej zdroj, nemusi to byt zrovna nabijecka..
Bez auta...

Uživatelský avatar
Jimmbo
user
Příspěvky: 1842
Registrován: 17.03.2007, 23:27
Bydliště: Velke Levare SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od Jimmbo » 17.01.2011, 11:48

Zdroj v PC mas pri 12V na 16A zlty kabel...To by mohlo stacit ne?? Ne neco mensi..
Obrázek

200sx S13 - vinova from OndraS13 -Motor od Playduda RB20DET, spojka Ogura carbon twin plate Clutch,cely vyfuk 3", podvozek HSD HR, nastavitelne ramena DW, DriftWorks geomaster v predu, jednodielny kardan, KAAZ 2way, tycky riadenia TEIN, Walbro, BOV HKS SQV,Boost, oil temp, oil press gauges, vems wideband lambda, tlak 0,8baru , drift knob DW,...vykon nevim ale jede to bokem docela slusne =P
P: MNOHO DIELOV Z S13...

Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od sejkora » 17.01.2011, 13:48

Jimmbo píše:Zdroj v PC mas pri 12V na 16A zlty kabel...To by mohlo stacit ne?? Ne neco mensi..
mohlo by...
Bez auta...

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od Woyta » 17.01.2011, 14:06

Dost PC zdroju nema rado nezatizene vetve. A po case umre. Dalsi vec je protizkratova ochrana. Ta taky muze zlobit.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrolyticke odrezovani kovu

Příspěvek od sejkora » 17.01.2011, 15:08

Woyta píše:Dost PC zdroju nema rado nezatizene vetve. A po case umre. Dalsi vec je protizkratova ochrana. Ta taky muze zlobit.
Jak pisu, ja mam overenou nabijecku kde si reguluju ampery, co kdo pouzije je jeho vec...
Bez auta...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů