Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (olej)

jak na to :-)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (olej)

Příspěvek od raddy » 07.10.2005, 09:08

Ako asi vsetci vieme, na bloku motora je restriktor privodu oleja do turba. Objavili sa dohady, ci ho netreba prevrtat na vacsi priemer za ucelom lepsieho mazania turba.
Tu je moj nazor:
Turbo ma predpisany prietok oleja. Aj pri velkych turbach je to relativne mala hodnota, napr. T3 ma predpisany prietok 1.2l/min. To je aj ucel restriktora. Ak sa prevrta na vacsi priemer, vznikne v systeme mazania turba prilis velky tlak oleja (olej nestaci odtekat samospadom spat do vane) co poskodzuje olejove tesnenia v turbe.

Dalsia poznamka smeruje k systemu odvetrania vaciek:
olejova vana je spojena s vackami. Ako prvu vec doporucujem skontrolovat, ci je toto spojenie funkcne. Treba odpojit hadice od vaciek, na trubku kde sa dava mierka oleja nasadit hadicku, fuknut do nej, vzduch musi lahko vychadzat z krytu vaciek.
Dalej treba skontrolovat PCV ventil. Je vzadu na sani, ide do neho lava hadica s odvetrania vaciek. Treba ho vybrat a skontrolovat, ci pri fuknuti smerom von zo sania perfektne tesni, pripadne ci je v nom funkcna pruzina. PCV ventil MUSI tesnit smerom von zo sania.
Dovod je, ze ak PCV ventil pri boost rezime prepusta tlak zo sania do odvetrania vaciek (ako v mojom pripade) dochadza k pretlakovaniu olejovej vane a olej s turba nemoze odtekat. V turbe sa extremne zvysuje tlak oleja a poskodzuje olejove tesnenia, turbo zacne pustat olej do vyfuku a vysledok su oblaky bieleho dymu z vyfuku.

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (ol

Příspěvek od blázen » 07.10.2005, 14:07

velice poučný článek :D
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 07.10.2005, 14:16

jj už se budu muset dokopat k tomu, abych ti články pozbíral a hodil je někam do tech sekce na úvodní stránku webu

300zx

Re: Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (ol

Příspěvek od 300zx » 07.10.2005, 14:17

raddy píše:Ako asi vsetci vieme, na bloku motora je restriktor privodu oleja do turba. Objavili sa dohady, ci ho netreba prevrtat na vacsi priemer za ucelom lepsieho mazania turba.
Tu je moj nazor:
Turbo ma predpisany prietok oleja. Aj pri velkych turbach je to relativne mala hodnota, napr. T3 ma predpisany prietok 1.2l/min. To je aj ucel restriktora. Ak sa prevrta na vacsi priemer, vznikne v systeme mazania turba prilis velky tlak oleja (olej nestaci odtekat samospadom spat do vane) co poskodzuje olejove tesnenia v turbe.

Dalsia poznamka smeruje k systemu odvetrania vaciek:
olejova vana je spojena s vackami. Ako prvu vec doporucujem skontrolovat, ci je toto spojenie funkcne. Treba odpojit hadice od vaciek, na trubku kde sa dava mierka oleja nasadit hadicku, fuknut do nej, vzduch musi lahko vychadzat z krytu vaciek.
Dalej treba skontrolovat PCV ventil. Je vzadu na sani, ide do neho lava hadica s odvetrania vaciek. Treba ho vybrat a skontrolovat, ci pri fuknuti smerom von zo sania perfektne tesni, pripadne ci je v nom funkcna pruzina. PCV ventil MUSI tesnit smerom von zo sania.
Dovod je, ze ak PCV ventil pri boost rezime prepusta tlak zo sania do odvetrania vaciek (ako v mojom pripade) dochadza k pretlakovaniu olejovej vane a olej s turba nemoze odtekat. V turbe sa extremne zvysuje tlak oleja a poskodzuje olejove tesnenia, turbo zacne pustat olej do vyfuku a vysledok su oblaky bieleho dymu z vyfuku.

Jo jo,kdybych tohle věděl tak ušetřím spoustu peněz a take tři turba :oops:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 07.10.2005, 14:20

Martin_534 píše:jj už se budu muset dokopat k tomu, abych ti články pozbíral a hodil je někam do tech sekce na úvodní stránku webu
no nebolo by to zle, aspon by sme nemuseli pisat tie iste veci znova a znova pre novych clenov.....

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 07.10.2005, 14:23

Turbo ma predpisany prietok oleja. Aj pri velkych turbach je to relativne mala hodnota, napr. T3 ma predpisany prietok 1.2l/min. To je aj ucel restriktora. Ak sa prevrta na vacsi priemer, vznikne v systeme mazania turba prilis velky tlak oleja (olej nestaci odtekat samospadom spat do vane) co poskodzuje olejove tesnenia v turbe.
ty si převrtával nebo máš původní průměr restrik. případně na jaký průměz zvětšit otvor ?

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 07.10.2005, 14:26

Hynek píše:
Turbo ma predpisany prietok oleja. Aj pri velkych turbach je to relativne mala hodnota, napr. T3 ma predpisany prietok 1.2l/min. To je aj ucel restriktora. Ak sa prevrta na vacsi priemer, vznikne v systeme mazania turba prilis velky tlak oleja (olej nestaci odtekat samospadom spat do vane) co poskodzuje olejove tesnenia v turbe.
ty si převrtával nebo máš původní průměr restrik. případně na jaký průměz zvětšit otvor ?
ja mam povodny priemer. T25 turbo potrebuje prietok oleja 1l/min, T3 1.2l/min, takze nie je podla mna potrebne nic prevrtavat, naopak moze to sposobit problemy....
Ak sa ale nemylim, facelift verzie mali priemer restriktora mierne vacsi....

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 07.10.2005, 14:27

no právě, že tu píšeš stále to samé a kdyby to bylo hezky pohromadě na jednom místě ...

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 07.10.2005, 14:30

a co ta přívodní hadička já udělal poměrně velký průměr k T3. a příde mi že olej samospádem stekl do vany. trvalo tak 2 s než se zase hadička naplnila olejem, délka 1 m průměr 8mm myslim že to nebylo ideální

Řehy
user
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004, 21:27
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (ol

Příspěvek od Řehy » 08.10.2005, 16:07

raddy píše: Dalej treba skontrolovat PCV ventil. Treba ho vybrat a skontrolovat, ci pri fuknuti smerom von zo sania perfektne tesni, pripadne ci je v nom funkcna pruzina.
Teda ja nevim, ale mam 2 PCV a ani v jednom neni pruzina..teda pokud ano, tak je praskla, protoze pistek uvnitr je volne posuvny. Nezavira/neotvira se jen diky proudeni vzduchu :?:

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 08.10.2005, 21:48

Pérko tam nemám také, a potom co jsem odrovnal motor následně rozebral jsem zjistil komplet ucpaný odfuk od kliky. :roll:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 10.10.2005, 07:59

Heini píše:Pérko tam nemám také, a potom co jsem odrovnal motor následně rozebral jsem zjistil komplet ucpaný odfuk od kliky. :roll:
tak to moze byt dost velky problem, pretoze tym padom sa pretlakuje olejova vana a nemaze turbo. Olej sa vytlaca cez mierku alebo do vaciek....

Ta pruzinka tam mozno nie je, ja som ju tam tiez nemal, len v manualy sa popisuje pruzinka, aj podla obrazku to tak vyzera. Kazdopadne, treba skontrolovat, ci to tesni....
Ja som ten ventil pre istotu zrusil uplne a hadice presmeroval uplne von, mimo motor.....stacil mi jeden pohlad na 2 litre oleja na kapote zvnutra.... :x

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini » 10.10.2005, 20:31

Tohle jsem chtěl udělat dávno, jenže jak jsem ji odpojil tak to začalo hulit.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 11.10.2005, 07:05

Heini píše:Tohle jsem chtěl udělat dávno, jenže jak jsem ji odpojil tak to začalo hulit.
taci upchat PCV ventil a hulit to prestane :wink: (ma to rovnaky efekt ako jednosmerna klapka). Potom mozes vsetky hadice z vaciek presmerovat uplne mimo motor.

Petr
user
Příspěvky: 167
Registrován: 08.10.2004, 13:31
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 28.10.2005, 21:09

Napada mne,
jak moc to musi tesnit ?? pred casem jsem profukoval a kdyz jsem hodne tlacil (ne jen ze jsem se malem pos... :lol: ), ale proste ten tlak lehce unikal, ale opravdu jen trosicku..
Vadi to ? system ventilace vacek je prece otevreny do filtru, tak velmi lehke profukovani by nemelo vadit, neni to tak?

a pak se jeste zeptam - proc vyrobce stahuje u vsech aut odvetrani vacek do sani ? neni to proto, aby podtlak odsaval tu paru a kdyz to vyvedete ven, pak teprve se to cele zhorsuje?
Vinova S13 - 1990

T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada :)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů