pretlak v olejovom systeme-pokracovanie

jak na to :-)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

pretlak v olejovom systeme-pokracovanie

Příspěvek od raddy » 23.11.2005, 11:11

nasiel som nejake nove informacie....
pokial je problem pretlacania oleja cez kryty vaciek do sania pri vysokych otackach, moze to byt sposobene nasledovnym:
ca18det ma pomerne maly odtok oleja z hlavy spat do vane. pri vysokych otackach (a vysokom tlaku oleja) olej nestaci odtekat do vane, hromadi sa v krytoch vaciek odkial je pretlacany do sania a zaroven je vo vani malo oleja.
Napada ma, ze v mojom pripade by to mohlo byt takto, kedze problem s pretlakom oleja v krytoch vaciek som mal zasadne pri prevadzke vo vysokych otackach.....
Odporucaju zvacsit odtok z hlavy, ale napada ma, ci pri nizsich otackach nebude odtok prilis velky a v hlave bude malo oleja....
Zdroj je australske silvia forum.

Toz, spekulujte fesaci...

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 24.11.2005, 21:57

touhle otázkou se zabývám delší dobu, ale zatím jsem o ní nepsal, můj názor je, že hodně zničenejch motorů (zadřený, utrhlá ojnice atd) je hlavně kvůli tomu, že motor, při vysokých otáčkách, nemá čím mazat, protože veškerej olej je v hlavě (ve vačkách), nebo prostě nahoře
původně, jsem uvažoval takto:
1,dát větší olejový fitr a chladič oleje, abych zvětšil množství oleje, a tím pádem, by se prodloužila doba výměny oleje, nedocházelo by k přehřívání oleje jenže co když se všechen olej zase natlačí do hlavy
2,uvažoval jsem dál, což zvětšit restriktor u turba v domění, že větší průtok oleje turbem, za cenu nižšího tlaku by neměl vadit - od tohoto mne však zrazují raddyho připomínky, že by to nemuselo být dobré a tak jsem na vážkách
3,začal jsem uvažovat o odvodu oleje z vaček no jo ale o kolik, protože vačky (i turbo) jsou po šálech, druhou nejvíc namáhanou součástí motoru

tož a včil babo rad

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 24.11.2005, 22:11

nebylo by na škodu vymyslet nějaké vhodné chlazení oleje(chladič) ,pak by se i objem oleje zvětšil
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Spike
user
Příspěvky: 218
Registrován: 08.01.2005, 21:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Spike » 24.11.2005, 23:34

Ja si myslim, že hlava nemá zas až tak velkej objem pro olej, počítam že se do ní vejde tak cca 1,5l. A kdyby se udělal náporovej chladič oleje a trochu zvětšila vana, tak by se klidně mohla hlava zaplnit celá, ale tento úbytek by se vykompenzoval větším objemem vany( více oleje) a to vše dokonce i za stejného tlaku oleje.Prostě a jednoduše bych vanu(objem) zvětšil o to, co se asi tak přibližně vejde do hlavy a mělo by to šlapat. A k tomu navíc jako bonus ten chladič do př. nárazníku, aby se to lépe chladilo.
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby

Uživatelský avatar
Spike
user
Příspěvky: 218
Registrován: 08.01.2005, 21:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Spike » 24.11.2005, 23:40

blázen píše:nebylo by na škodu vymyslet nějaké vhodné chlazení oleje(chladič) ,pak by se i objem oleje zvětšil
Mám pocit, že objem by se zvětšil, ale byl by nevyužitelnej, protože, by zůstala stale stejna hladina. Musel by si nalejt více oleje, aby si na měrce měl původní hladinu. Podle mě by se tímto zlepšilo nejen to chlazení oleje vůči vzduchu přes chladič (ten standartní je nedostačující pro větší zatížení), ale i celková tepelná výměna v oběhu motoru. Je to plus, ale neřešilo by to asi výše uvedenej problém s úbytkem oleje ve vaně při větším zatížení. Ale možná se pletu.
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby

Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name » 24.11.2005, 23:43

Jen by to tu vanu chtělo zvětšit nějak chytře,ale to se domyslí :D

Uživatelský avatar
Spike
user
Příspěvky: 218
Registrován: 08.01.2005, 21:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Spike » 24.11.2005, 23:45

:wink: To určitě, už sem někde viděl, jak jí zvětšovali, možná bych i našel fotku. 8) Musí se hlavně rozšířit před nápravou ve spodní části.
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby

Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name » 24.11.2005, 23:50

No právě Obrázek

Uživatelský avatar
Spike
user
Příspěvky: 218
Registrován: 08.01.2005, 21:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Spike » 24.11.2005, 23:57

Podle toho, co jsem viděl, by to neměl bejt zas až tak velkej problém, jen to chce mít sváření trochu v ruce :wink:
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 25.11.2005, 08:40

Bingo, pani! :wink:
Zvacsenie vane jeten spravny krok a samozrejme pouizitie vacsieho mnozstva oleja. To vyriesi nedostatok oleja vo vani. ale neriesi to pretlacanie oleja cez ventilaciu vaciek (ak je ho tam moc...)
Ako na vanu?
Na boky vane treba navrtat cca 10mm diery. Potom tam kde su diery navarit dodatocne bocnice. Celkovy objem bude okolo 5L. Tie diery su tam kvoli tomu, aby olej nebol odstredivou silou len na jednej strane vane, ale aby postupne cez tie diery pretekal a tym bola stale hladina pod sacim kosom pumpy.....

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 25.11.2005, 08:42

až začne seriová výroba jednu vanu koupim :lol:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 25.11.2005, 09:36

jo chtělo by to něco takovýdleho, todle je bohužel na SR20 ...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NISSAN-2 ... 3697QQrdZ1

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 25.11.2005, 09:59

ziadny strach, pani. kym sa snehulaci roztopa, bude hotovy prototyp.....

Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo » 25.11.2005, 10:49

A co takto sucha olejova vana. Olej by sa nachadzal v oddelenej nadrzi a tam ho mozes mat kolko chces.
Nissan 200SX S13 1990

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 25.11.2005, 22:30

suchá olejová vana - dobrej nápad, zbytečně složitý řešení, ale nic proti

zvětšit vanu - taky dobrý, ale když dám větší oilfilter a chladič oleje, tak zvýším objem o kolik budu chtít a navíc budu olej chladit, takže dle mého soudu to je to pravý ořechový

ale stále to neřeší problém """"ca18det ma pomerne maly odtok oleja z hlavy spat do vane. pri vysokych otackach (a vysokom tlaku oleja) olej nestaci odtekat do vane, hromadi sa v krytoch vaciek odkial je pretlacany do sania a zaroven je vo vani malo oleja.""""

ve vaně popř chladiči sice bude více oleje, ale stále půjde do sání popř do sběrné nádoby, anebo když zvětším odtok tak se může stát, že vačky budou nedostatečně namazány

proto by mne zajímalo a žádám tímto angličany, zda by se mohli kouknout na englišweb zdali tam někdo zkoušel zvětšit průtok turbem a o kolik, a co to udělalo, a taky zvětšení odtoku z vaček, o kolik, a co to udělalo

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů