Raddyho rady k vyberu turba PART 2 uz aj s mapami!

jak na to :-)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4723
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Raddyho rady k vyberu turba PART 2 uz aj s mapami!

Příspěvek od raddy » 01.12.2005, 18:23

Raddy usilovne studoval a hladal.
Ako najnovsiu novinku mam moznost urobit vam mapu kompresora aj s prietokmi vzduchu pri roznych otackach, plnom a polovicnom plyne, takze hned vidite, kde na mape sa bude prietok pohybovat. Takisto mam dalsie prirastky do zbierky map, pre KKK, IHI, Holset atd turba...
Takisto mam dalsie parametre pre kalkulacie, ktore ich spresnuju, ako aj dalsie informacie ohladom vypoctov. Takze vypocty by mali byt o nieco presnejsie.
Kto ma zaujem, mozem mu urobit konkretnu mapu.
Naposledy upravil(a) raddy dne 02.12.2005, 15:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6607
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Kentoya » 01.12.2005, 18:58

Chtěl jsem po Michalovi at pošle z čeho tam dává kompresor, už je to 10 dnů a furt nic. Doufám, že to splaší at víme na čem jsme

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4723
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 01.12.2005, 19:01

Kentoya píše:Chtěl jsem po Michalovi at pošle z čeho tam dává kompresor, už je to 10 dnů a furt nic. Doufám, že to splaší at víme na čem jsme
to by bolo fajn, k T25 kompresorom je strasne malo informacii......

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5408
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 01.12.2005, 19:01

dobrá práce :notworthy:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4723
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 01.12.2005, 19:04

Martin_534 píše:dobrá práce :notworthy:
dakovala :wink: musime predsa tunit na urovni 8)
okrem toho, okolo turba sa pohybuje vela nepresnosti a mytov, takze som rad ze sa mi podarily pozhanat nejake informacie.

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12194
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 01.12.2005, 19:39

super, raddy co tahle debata? jak je to stěmi energiemi co roztáčej turbo? třeba to přečitat cele..http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?t=23778
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4723
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 01.12.2005, 22:11

blázen píše:super, raddy co tahle debata? jak je to stěmi energiemi co roztáčej turbo? třeba to přečitat cele..http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?t=23778
po nadpise prveho prispevku som to vzdal, sorry ale su to hrozne veci :cry:
zaujima ta nieco konkretne ohladom turba?

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5408
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 01.12.2005, 22:44

raddy píše:
blázen píše:super, raddy co tahle debata? jak je to stěmi energiemi co roztáčej turbo? třeba to přečitat cele..http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?t=23778
po nadpise prveho prispevku som to vzdal, sorry ale su to hrozne veci :cry:
zaujima ta nieco konkretne ohladom turba?
a to je vcelku škoda, protože pak se debata zvrhne uplně jinym směrem a je to docela zajímavý počtení, něco sem se i přiučil, protože sem si myslel, že turbo se roztáčí jako vodní mlýn a ono je to uplně jinak :-)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4723
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 01.12.2005, 22:49

problematika turbin nie je vobec jednoducha vec....pre nase ucely sa to da ale pomerne dost zjednodusit. Da sa povedat ze podstata je v rozdieloch tlakov pred a za turbinou. Z toho pre nas vyplyvaju uz zname fakty o restrikcii vyfuku a jeho vplyvu na roztacanie turbiny.
Treba ale brat do uvahy aj vplyv samotnej turbiny ako restrikcie voci odvodu vyf. plynov z motora.....Vykon motora je dany jeho objemovou efektivitou a ta je dana protitlakmi v sani a vyfuku (velmi zjednodusene), takze cele to je o komprmisoch...

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12194
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 02.12.2005, 09:44

raddy píše:problematika turbin nie je vobec jednoducha vec....pre nase ucely sa to da ale pomerne dost zjednodusit. Da sa povedat ze podstata je v rozdieloch tlakov pred a za turbinou. Z toho pre nas vyplyvaju uz zname fakty o restrikcii vyfuku a jeho vplyvu na roztacanie turbiny.
Treba ale brat do uvahy aj vplyv samotnej turbiny ako restrikcie voci odvodu vyf. plynov z motora.....Vykon motora je dany jeho objemovou efektivitou a ta je dana protitlakmi v sani a vyfuku (velmi zjednodusene), takze cele to je o komprmisoch...
asi už si to napsal,to co mi moc nebylo jasné, na tom tuningforu to napsali tak že to bylo trošku složité pochopit,..taky sem si myslel že je to stím roztáčením trochu jinak, ...njn člověk se pořád učí
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4723
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 02.12.2005, 09:50

trosku som pocital, takze upresnujuce udaje:
na vykon 300k na zotrvacniku vychadza potrebny tlak turba 1.4bar, pri otackach 6300, prietok vzduchu pri max. vykone 27.2lb/min. Maximalne otacky motora som kalkuloval 6500, prietok vzduchu pri tychto otackach je cca 28,5lb/min. Teplota vzduchu pri max. otackach (za intercoolerom) je kalkulovana na 40C. Objemova efektivita motora pri max. otackach je 87%. Zaciatok pozitivneho tlaku pri 2000ot, plny tlak 1.4bar pri 3600ot. Myslim ze su to pomerne realne cisla.

Mam spracovane mapy pre plny a polovicny plyn, kto ma ftp, mozem mu poslat obrazky nech to sem da....
Ako vhodne kompresory vychadzaju T3 60 trim a T3 super60 trim. TO4E 46 trim kompresor je ovela efektivnejsi, ale pri nizsich otackach je krivka prietoku vlavo v oblasti spatnych razov.....

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5408
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 02.12.2005, 10:03

tak posílej martin@200sx.cz
kam jinam by se to mělo umístit než sem :-)

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5408
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 02.12.2005, 10:10

a možná, že by stálo za to, udělat i něco podobnýho i pro GT turba :angel7:

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 02.12.2005, 10:15

:wav:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4723
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 02.12.2005, 10:19

Martin_534 píše:a možná, že by stálo za to, udělat i něco podobnýho i pro GT turba :angel7:
uz je to hotove ja pre GT turba, posielam:)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host