Stránka 1 z 3

Raddyho rady k vyberu turba, 3. cast

Napsal: 27.12.2005, 19:13
od raddy
male poznamka k velkym kompresorom. ak si pamatate, pri pouziti velkych kompresorov je mozne dosiahnut vysoky tlak v celom rozsahu otacok (cize vysoky vykon motora) ale vznika problem spatnych razov pri nizsich otackach motora.
Toto je mozne ovplivnit vyberom AR parametra (cize velkosti) vyfukovej turbiny.
Ak je potrebny velky kompresor a nechceme mat problem so spatnym razmi, je mozne pouzit vacsiu turbinu. To sposoby pomalsi nabeh kompresora, cize pri nizsich otackach motora bude mat aj kompresor nizsie otacky=nizsi prietok vzduchu. To ale samozrejme sposoby neskorsi nabeh turba....Cize treba viac premyslat nad kombinaciou kompresor/turbina.

Napsal: 27.12.2005, 19:32
od howado
Tak jaký turbo by tedy bylo pro nás ideální? T3/T4E :?:

Napsal: 27.12.2005, 22:05
od Heini
To mám :lol: :lol: :lol:

Napsal: 27.12.2005, 23:04
od raddy
howado píše:Tak jaký turbo by tedy bylo pro nás ideální? T3/T4E :?:
Lepsia otazka je pre aky vykon potrebujes turbo.....
TO4E ma viacero trimov, 50,60 a super 60 su asi nevhodne.....46 trim alebo super 50 trim moze byt velmi dobrou alternativou pre T3 super60 trim za predpokladu pouzitia vacsieho AR vyfukovej turbiny, co znamena vacsi lag.
Mne vychadza ze do vykonu cca 320k je najvhodnejsie turbo T3 super60 trim s vyfukovou turbinou .48. Plny tlak dosahuje pri cca 3500ot a max. tlak v celom rozsahu otacok je okolo 1.4bar.....
Pre vykony nad 320k je to asi T3/TO4E 46 alebo 50 trim....s vyfukovou turbinou .64 AR.Tu ale bude plny tlak neskor a turbo nabehne menej plynulo.

Napsal: 27.12.2005, 23:23
od howado
Přesně to jsem chtěl vědět :wink:
A co GT28RS?

Napsal: 27.12.2005, 23:50
od Martin_534
popř. turba s větším kompresorem odvozených od gt28r :-)

Napsal: 28.12.2005, 08:06
od raddy
howado píše:Přesně to jsem chtěl vědět :wink:
A co GT28RS?
GT28 ako aj GT28RS ma viacero trimov, ktore uplne menia charakteristiku kompresora. Obidve turba su odskusane, na UK fore je vela nazorov k tymto turbam. Co si pamatam, tak pri pouziti vyfukovej turbiny .63 je velky lag, nabeh plneho tlaku nad 4000ot, pri vyf. turbine .48 v pohode, max. vykon GT28RS (pri vacsich trimoch) je tusim vyse 350k....GT28RS su v pohode turba, treba si ale vybrat spravny trim, tam su velke rozdiely a samozrejme je velmi drahe...:(

Napsal: 30.12.2005, 19:21
od howado
raddy píše:
GT28 ako aj GT28RS ma viacero trimov, ktore uplne menia charakteristiku kompresora. Obidve turba su odskusane, na UK fore je vela nazorov k tymto turbam. Co si pamatam, tak pri pouziti vyfukovej turbiny .63 je velky lag, nabeh plneho tlaku nad 4000ot, pri vyf. turbine .48 v pohode, max. vykon GT28RS (pri vacsich trimoch) je tusim vyse 350k....GT28RS su v pohode turba, treba si ale vybrat spravny trim, tam su velke rozdiely a samozrejme je velmi drahe...:(
Já mam právě GT28R 466541-0001 http://www.turbomaster.info/eng/applica ... 1-0001.php
Zatím jen tak teoreticky přemýšlím o jiným turbu který by posunulo výkon do nižších otáček. UK fórum jsem pročítal a jednoznačnou odpověď jsem nenašel. Koukal jsem že nejlíp o turbech tam píšeš asi ty, to jsem si mohl přečíst naše fórum a byl bych na tom stejně :lol:

Napsal: 30.12.2005, 19:53
od Martin_534
jenom výměnou turba za jiný se těžko dostaneš se záběrem níž, leda by si dal gt25 a menší, ale je to moje laická úvaha 8)
obecně čím menší turbo tím rychlejší náběh - zase moje laická úvaha 8)
spíš bych se zaměřil na věci okolo jako vačky, optimalizovat sání a vejfuk i s svodama, protože to na náběh bude mít největší vliv, ale to bude stát strašný prachy a bude to chtít testování na brzdě a nemyslim, že to ve výsledku bude stát za to

v kolika otáčkách máš plnej boost?
nebo alespoň nějakej citelněj záběr, i když u tá gt28r bude záběr asi plynulej

Napsal: 30.12.2005, 20:22
od 240SX
Ještě,že nemám TURBO,mám o starost míň :P :P :P

Napsal: 30.12.2005, 20:30
od blázen
starost = koně 8)

Napsal: 30.12.2005, 20:33
od howado
Martin_534 píše:v kolika otáčkách máš plnej boost?
nebo alespoň nějakej citelněj záběr, i když u tá gt28r bude záběr asi plynulej
No od 2700 do 4000 otáček to plynule nabíha ale nic moc. Po 4000 to začne už bejt znát. Po 4000 je tlak 1bar+, no 1.2bar mam kolem 5000.

Napsal: 30.12.2005, 20:42
od 240SX
blázen píše:starost = koně 8)
Za tu cenu o ně já nestojím,na rozbití čuně mi ty z 2.4 stačí :wink:.Pro mě jsou na prvním místě dobré jízdní vlastnosti = tj. nevyšastané řízení,nevyšastané tlumiče,žádná díra ve výfuku atd :idea: .

Napsal: 30.12.2005, 20:45
od blázen
já si hubu ve 240 nerozbil ale s auta moc nezustalo,.. maš pravdu na zabití stačí bohatě, jinak ty ostatní věci sou asi i priority ostatních

Napsal: 30.12.2005, 20:54
od 240SX
blázen píše:já si hubu ve 240 nerozbil ale s auta moc nezustalo,.. maš pravdu na zabití stačí bohatě, jinak ty ostatní věci sou asi i priority ostatních
To si právě já ze svých zkušeností nemyslím :? .Jel sem zatím v jednom 200SX a ve třech 240SX a u všech byly právě tyto vyšastaniny.Ale nic proti ostatním.Spousta mladých zajímá pouze rychlost,ale celková údržba a některé výměny jsou pase.