Snímač výfukových plynů (lambda-sonda, exhaust gas sensor)

jak na to :-)
Odpovědět
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Snímač výfukových plynů (lambda-sonda, exhaust gas sensor)

Příspěvek od doublejay » 21.04.2007, 22:06

1. V normálním módu (I) monitoruje ECU výfukové plyny. Je-li vše v pořádku, musí při s plně zahřátým motorem (teploměr ukazuje přibližně do poloviny stupnice) při 2.000 ot/min blikat zelená LED na ECU. Je-li tomu tak, je sonda pravděpodobně v pořádku, stejně jako kabeláž a konektory.

2. Není-li tomu tak, vypneme motor, odpojíme konektor u ECU i u lambda-sondy. Do konektoru u sondy připojíme drátovou propojku mezi vývod /b/ a zem. Na konektoru ECU zkontrolujeme hodnotu odporu mezi vývodem /29/ a zemí, má být přibližně 0 Ohmů (to je ta drátová propojka). Naměříme-li tuto hodnotu, je v pořádku kabel od ECU ke konektoru sondy a propojku můžeme odstranit.

3. Nyní zkontrolujeme okruh snímače – změříme odpor mezi vývody /a/ a /115/ – musí být taktéž přibližně 0 Ohmů. Není-li tomu tak, opravíme nebo vyměníme konektor.

4. Bylo-li předchozí měření v pořádku, zapneme zapalování a voltmetrem změříme napětí mezi vývodem /c/ a zemí. Musí být prakticky rovno napětí baterie. Chybí-li, zkontrolujeme pojistku, případně prostřední konektor, má-li dobrý kontakt.

5. Proběhla-li předchozí měření a kontroly (popsané body 2 - 4) v pořádku, je pravděpodobně vadná lambda-sonda a je třeba ji vyměnit.

6. Po výměně opět zahřejeme motor a přepneme ECU do módu I. Zelená led musí blikat více než 9x během 10 sekund při 2.000 ot/min. Pokud ano, proběhla výměna úspěšně, pokud výměna sondy nepomohla, provedeme kontrolu nastavení volnoběhu/časování zapalování/bohatosti směsi při volnoběhu, viz manuál EF&EC 25.

Tato procedura je popsána v manuálu na straně EF&EC 97. Upozornění - takto lze zjistit jen závadu elektrického okruhu snímače! Dodává-li sonda do ECU nesprávné hodnoty vlivem jiné závady nebo opotřebení, tímto postupem NELZE takovou chybu tímto postupem odhalit. Použijeme-li snímač jiného výrobce s odlišným vnitřním zapojením, může záležet i na způsobu zapojení vývodů žhavícího vlákna (polarita). V nesprávném zapojení může snímač dodávat nestandardní hodnoty a ECU může mít potíže s jejich vyhodnocením!!!
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
NISMOO7
user
Příspěvky: 1025
Registrován: 04.03.2007, 19:16

Příspěvek od NISMOO7 » 03.07.2007, 00:57

potreboval by som neaké kompletnejšie info o širokospektrálnej lambda sonde.....
Z-Club Bratislava

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 03.07.2007, 09:36

Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
NISMOO7
user
Příspěvky: 1025
Registrován: 04.03.2007, 19:16

Příspěvek od NISMOO7 » 05.07.2007, 22:16

tak otestovali sme širokospektrálnou lambdou a spaluje to chalapanubohu perfektne :wink:
Z-Club Bratislava

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů