Stránka 1 z 4

Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 21.04.2007, 22:36
od doublejay
FPR udržuje tlak paliva na 250,1 kPa (2,501 bar, 2,55 kg/cm3, 36,3 psi). Protože množství vstřikovaného paliva má být pokud možno závislé pouze na době trvání vstřikovacího impulsu, je nutné tento tlak udržovat na předepsané hodnotě. Ve standardním zapojení je řídící podtlakový signál veden z bloku sání (ECCS) do elektromagnetického ventilu řízeného z ECU a dále pak do řídícího vstupu FPR. Toto zapojení je poměrně nepružné, neboť pro vyloučení různých rušivých vlivů jsou reakce ECU na rychlé podněty poměrně pomalé a nepříliš ochotně kopírují aktuální polohu plynového pedálu. Potíže způsobuje zejména elektromagnetický ventil pro volnoběžné otáčky (P.R. Control Solenoid Valve), jehož použití není nezbytné. Tento ventil získává spínací ON/OFF signál z řídící jednotky. Je-li vypnutý (OFF), prochází podtlakový signál ze vstupního otvoru ventilu na jeho výstup a do ovládacího vstupu FPR. Když řídící jednotka vyšle signál ON, cívka stáhne píst dolů a podtlakový signál přeruší. Proto nahradíme řízení FPR z ovládacího ventilu přímým řízením ze sání.

Postup:
Ze zadní části bloku sání (ECCS) je vývod s tenkou hadičkou, která vede do PR Control Solenoid Valve (to je ten bazmek, který je přišroubovaný ke kastli u levého tlumice - stačí jít po té hadičce). Ze solenoidu vede druhá hadička za filtr sání (přívod atmosférického vzduchu) a třetí jde okolo motoru zpět k FPR, přibližně 15 cm pod sáním (FPR - regulátor tlaku paliva - taková "čepička" na liště, co vede ke vstřikům).

Celá úprava spočívá v přímém propojení hadičky, která vede ze zadní části bloku sání, napřímo do čepičky FPR. Pak je nutné zaslepit otvor za filtrem, ze kterého vede vývod k solenoidu, od solenoidu odpojit kabel, kterým je solenoid ovládán z řídící jednotky a celý solenoid včetně všech hadiček a trubiček můžeme podle chuti demontovat a vyhodit. Získáme tak pružnější reakci na polohu plynového pedálu téměř s nulovými náklady.

Obrázek
Obrázek

Napsal: 21.03.2008, 21:31
od 935Baby
Jenom bych chtel pripomenout jednu velice dulezitou:

seriove zapojeni FPR muze zpusobit i velice silne poskozeni motoru kdyz v nesparvnou dobu chcipnete a opetovne nastartujete motor.

Priklad:

treba testujete motor na brzde, mate ho zahraty a z nejakeho duvodu vam chcipne. Okamzite znovu nastartujete a hned tomu nalozite a treba provedete kompletni test vykonu. Problem je v tom ze po nastartovani motoru jde pod dobu 3minut do FPR pouze atmosfericky tlak. Takze pri boostu nebude regulovany tlak paliva a nebude dodavane dostatecne mnozstvi paliva do válců, vznikne chudá směs a může vzniknou mechanicke poskozeni motoru.

Dalsi priklad by mohl byt tankovani na benzince treba na dalnici. Prijedete vychladite turbo, natankujete ale za tak kratkou dobu olej nevychladne natolik aby bylo potreba jej znovu zahrivat jako studeny motor. Takze tomu hned od vyjezdu z benzinky nalozite a po dobu 3minut spaluje motor chudou smes...

To ze skutecne po nastartovani motoru jde po dobu 3 minut do FPR atmosfericky tlak a ne tlak ze sani jsem zkousel na svem motoru.

Výše uvedene problémy se odstraní alternativním zapojením FPR.

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 30.12.2008, 19:24
od jetoboy
OK,skusim to taky pořešit....Díky...

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 30.12.2008, 22:42
od mauglie
Co se stane když se z PR Control Solenoid Valve neodpojí konektor? Mimochodem to je ten, který je nat power tranzistorem?

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 30.12.2008, 22:46
od Jimmbo
mauglie píše:Co se stane když se z PR Control Solenoid Valve neodpojí konektor? Mimochodem to je ten, který je nat power tranzistorem?
no to by aj mna zaujimalo..ja sem nemal najprv dobre zapojeny solenoid a nevedel sem jak presne ho mam zapojit tak sem to zapojil alternativne a ten konektor sem nevybral a auto sem mal nastartovane..co sa mohlo stat?

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 30.12.2008, 23:16
od doublejay
Pokud se konektor od solenoidu neodpojí, nebudeš ho moct vyhodit :) Jinak se nestane vůbec nic, do toho solenoidu jde ovládací signál z ECU po dobu 180s (=3 minuty, pro nechápavé), který v "klasickém" zapojení způsobuje to, že do FPR jde pouze atmo tlak, bez ohledu na to, jestli tam máš volnoběh nebo full boost.

P.R. Control Solenoid Valve poznáte jednoduše - jdou do něj 3 tenké hadičky (jedna ze zadní strany ECCS, druhá do FPR a třetí do sání za filtr) a jeden konektor.

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 18.02.2009, 01:15
od mauglie
Měl jsem rozebraný motor, a před tím to už bylo pravděpodobně odpojené, tudíž jsem přesně nevěděl jak ten bezmak vypadá :) Nicméně je to váleček držící na dvou šroubcích pod Power Tranzoistorem... kdyby se někomu přihodilo to samá, co mně :)

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 06.02.2010, 20:57
od Bart34
Ma to nekdo vyfoceny? Myslim primo FPR.

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 06.02.2010, 21:01
od DragonART
muglie nad tebou píše jak to vypadá, je to na podběhu u turba. vedou z něho myslim tři trubičky

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 06.02.2010, 21:11
od Bart34
Nmyslim selenoid...myslim FPR, ten za sanim. Fotka "hotovo, zapojeno" ?

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 09.02.2010, 22:27
od Koudy
FPR je ten klobouček s fajfkou na konci vstřikovací rampy vpravo, koukni se, ktará hadička jde ze sací rampy do solenoidu, vytáhni ji z něj a rovnou ji přípoj na horní vstup FPR místo původní podtlakový hadičky. Solenoid odpoj a zahoď.

Obrázek

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 10.02.2010, 00:12
od Bart34
Dik moc :) Jj, uz to mam hotovy :mrgreen: Pomoh mi uz ten vecer raziel, online :P Zmatlo me totiz, ze na obrazku jsou vystupy 3.

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 28.11.2010, 12:36
od Jebass
Zdar chlapy mám jeden dotaz než do toho půdu.Neztratím tím nějaký nouzový režim v tomto případě?

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 28.11.2010, 12:54
od Fizzbiker
ne

Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR

Napsal: 28.11.2010, 14:14
od Woyta
Rikam si jestli by reakci nepomohlo presunuti solenoid valve napravo k regulatoru.
Odpadly by 2m tenkych trubicek. Zustala by jen ta k filtru.