Velice silné vibrace ze zadni části auta pri brždění

Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Velice silné vibrace ze zadni části auta pri brždění

Příspěvek od 935Baby » 15.04.2008, 16:15

Dnes jsem sel na brzdy v cca 160(170) a při lehkem polochtání brzdy zaclo neco silene vibrovat v zadni casti vozu....pak jsem přibrzdil vic a vibrace byli silnejsi. Vibrace byly trochu citit i po tom co jsem prestal brzdit a az po cca 100metrech přestali úplně. Ty vibrace jsou citit i pres sedadlo a hodne slyset. Jsou to vibrace ktere zni dost kovově...těžko to popsat ale je to hodne neprijemne za jizdy...

Zkusim natocit video jestli se mi to povede opet nasimulovat...

Tento problem uz jsem několikrat měl a je to občasný problém.

Napadaji mě tyto priciny:

Kardan-stredove lozisko?
Diferencial
Prevodovka :shock:
Poloosy? takove ty satelity co jsou na koncich?
Zadni ložiska?

Brzdy bych celkem vyloucil protoze jsou na vsech kolech nove, a nedavno jsem dokonce meril zda nejsou predni kotouce zkrivene a nebyli. Jeste zkontroluju zadni kotouce zda nejso zkrivene ale podle me by to tezko zpusobovali zadni brzdy kdyz je na nich cca 30-40% brzdneho ucinku..kazdopadne je proverim...

No podle me je problem s nejakou casti hnaciho ustrojím při deceleraci. Zkusim schvalne jeste zabrzdit s vyřezenou rychlosti aby tam nebyl brzdny ucinek motoru... Myslim ze i parkrat ty vibrace byly i kdyz jsem jen "brzdil" motorem z rychlosti cca 160

Napada nekoho neco co by to mohlo byt?
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 15.04.2008, 16:21, celkem upraveno 1 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 15.04.2008, 16:20

mrkni jestli mas utazenou napravnici, porpipade stav silentbloku
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo » 15.04.2008, 16:21

ak si teda brzdil aj motorom pri akych otackach sa rezonacia zacala prejavovat.
Nissan 200SX S13 1990

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 15.04.2008, 16:26

tamo píše:ak si teda brzdil aj motorom pri akych otackach sa rezonacia zacala prejavovat.
No pri tom brzdeni motorem co se to stalo uz je to hodne dlouho ale myslim ze to bylo neco jako 5000rpm.

No udelam nejake testy, doufam ze se to pri nich nerozlozi na kousky protoze presne tak to zni...jako by neco kazdkou chvilkou me zkolabovat...

Kdyz brzdim z rychlosti 100 atd i treba hodne silne tak to nic nevybruje.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 15.04.2008, 19:32

Mirek píše:mrkni jestli mas utazenou napravnici, porpipade stav silentbloku
pujdu to omrknout.

A co kdyby to byl Diferak? Uz delsi dobu mi dela to ze kdyz jedu pohodicku na trojku cca 50km a uberu a pak opet pridam...tak cvakne v diferaku. To bych rekl ze neni slyset uplne vzdy ale taky jen obcas.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 15.04.2008, 20:05

to asi necvakne diff, ale uložení celé zadní nápravy, řekněme 75%

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 15.04.2008, 22:57

Mirek píše:mrkni jestli mas utazenou napravnici, porpipade stav silentbloku
takze nápravnice byla dotažená a kontroloval jsem silentbloky - pouze tak ze jsem sundal ty spodni mysky a koukal jak vypadali....na pohled vypadají že jsou vpořádku
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 16.04.2008, 00:19

935Baby píše:
Mirek píše:mrkni jestli mas utazenou napravnici, porpipade stav silentbloku
takze nápravnice byla dotažená a kontroloval jsem silentbloky - pouze tak ze jsem sundal ty spodni mysky a koukal jak vypadali....na pohled vypadají že jsou vpořádku
hmm pak me napadaji silace v ramenech. Zkousel jsi simulovat znova takovou situaci aniz bys brzdil i motorem, vyradit jak jsi tady psal? Taky jak to budes mit zahraty zkus na nejakym slusnym asfaltu zahrabat kratce na zpatecku, jestli to bude taky mlatit.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Velice silné vibrace ze zadni části auta pri brždění

Příspěvek od 935Baby » 17.04.2008, 02:40

935Baby píše:Dnes jsem sel na brzdy v cca 160(170) a při lehkem polochtání brzdy zaclo neco silene vibrovat v zadni casti vozu....pak jsem přibrzdil vic a vibrace byli silnejsi. Vibrace byly trochu citit i po tom co jsem prestal brzdit a az po cca 100metrech přestali úplně. Ty vibrace jsou citit i pres sedadlo a hodne slyset. Jsou to vibrace ktere zni dost kovově...těžko to popsat ale je to hodne neprijemne za jizdy...
Toto se mi nepovedlo nasimulovat...

Ale mam zaznam podobneho zvuku který vím co způsobuje a možná příčina všeho jsou brzdove desticky na prední nápravě.

http://www.mediafire.com/?dnnbjgdyjgd
…v čase 1:34 to zacina byt slyset a nejvic je to slyset v case 1:38. Je potreba dost zesilit zvuk.

Přícina:

http://www.mediafire.com/?ytmhgwjx4ey

Brzdová destička se viklá ve vodítkách…


Obrázek

Hodnota X je o cca 0.5mm mensi nez ma byt
Hodnota Y je o cca 0,4mm mensi nez ma byt

Porovnaval jsem to se starou orezlou destickou...sice to neni moc presne zatim pouze informativni mereni... (proto bych prosil o presne zmereni... forum/viewtopic.php?t=12845)

Citit za jizdy jsou slabe vibrace do pedalu a volantu a klepání. Nenastane to vzdy spis pri slabsim brzdeni nekdy kolem rychlosti 160km, kdyz se brzdi intenzivne tak to neklepe...

Ale stejne jsem tam slysel jeste neco jineho nez od tech prednich desticek...jeste tam byli takove silnejsi vibrace a mohem hlucnejsi rezonance kterou jsem jiz dnes nenasimuloval. To same se mi stalo kdysi jeste s jinymi destickami ktere ale nemeli vůli ve voditkach. Takze stejne tam musi byt jeste neco jineho co rezonuje...(diff nebo neco jineho...)
Taky jsem dnes slysel ty same rezonance akorat byli velmi tiché v cca 120km pri jizde s lehce pridanym plynem a taky pri slabem brzdeni motorem...
Mirek píše:Taky jak to budes mit zahraty zkus na nejakym slusnym asfaltu zahrabat kratce na zpatecku, jestli to bude taky mlatit.
Tohle bylo v pohode, zadne divne zvuky...

Takze dokad nebudu mit jine desticky tak to dal neresim...

Nechce se mi vyhazovat desky co staly 5500Kc a maji jeste 5mm zivota...
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 11.05.2008, 12:59

Tak jsem našel další možnou příčinu problému a to je jev při kterém dojde k nesouměrnému přenosu-nalepení brzdovoého obložení na plochu disku. A prý to taky způsobuje vibrace při brždení.

Problém je v tom že v těch mistech kde je nános brzdového obložení dojde pří brždění k extremnímu lokálnímu zvýšení teploty které způsobí přeměnu struktury materiálu kotouče - kotouč bude v místech hodně tvrdý. Tudíž jsou problémy s třecím koeficientem a časem se asi i objevi problémy s nesouměrným opotřebením kotouče a tím ještě vetší vibrace :evil:

Ten nános obložení prý není vždy viditelný okem...

Tak pokud se mi toto stalo tak můžu asi shánět nové kotuče, možná je nechat přetočit ale jestli je ta struktura přeměněná moc do hloubky tak ani to nepomůže :roll:

Co jsem koukal tak povrch kotouče má místy povrchové malinkaté prasklinky :shock:

Kdyby to někoho zajímalo tak víc info zde:

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml#

Ale stejně se zatím víc příkláním k tomu že vše způsobuje příliš velká vůle vodítek destiček, protože vibrace jsou znatelne jen při slabsím brždení a když brzdím hodně intenzivně tak nic nevibruje. No uvidím co nastane až dám jiné destičky
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 15.06.2008, 12:13

935Baby píše:Tak jsem našel další možnou příčinu problému a to je jev při kterém dojde k nesouměrnému přenosu-nalepení brzdovoého obložení na plochu disku. A prý to taky způsobuje vibrace při brždení.

Problém je v tom že v těch mistech kde je nános brzdového obložení dojde pří brždění k extremnímu lokálnímu zvýšení teploty které způsobí přeměnu struktury materiálu kotouče - kotouč bude v místech hodně tvrdý. Tudíž jsou problémy s třecím koeficientem a časem se asi i objevi problémy s nesouměrným opotřebením kotouče a tím ještě vetší vibrace :evil:

Ten nános obložení prý není vždy viditelný okem...

Tak pokud se mi toto stalo tak můžu asi shánět nové kotuče, možná je nechat přetočit ale jestli je ta struktura přeměněná moc do hloubky tak ani to nepomůže :roll:

Co jsem koukal tak povrch kotouče má místy povrchové malinkaté prasklinky :shock:

Kdyby to někoho zajímalo tak víc info zde:

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml#
Pár fotek:

Obrázek

Hotspots a transfer brzdového obložení na kotouč

Obrázek

Takové praskliny jsou skoro po cele ploše kotouče

Obrázek
Obrázek
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů