PCV ventil - problem

Odpovědět
DOOlittle
user
Příspěvky: 414
Registrován: 17.02.2008, 09:24

PCV ventil - problem

Příspěvek od DOOlittle » 30.05.2008, 13:51

tak chalani mam tu dalsiu chutovku z repertoaru Nissan 240SX S13. Mam podozrenie na vadny PCV ventil (pressure crank valve) ktory sluzi na vyrovnavanie tlaku v klukovej skrini. Otazka je ze ci niekto z vas dokaze zohnat PCV ventil na 240SX s13 1989 z motorom KA24e...... vyvazim zlatom....je to prkotina za par korun, ale neviem ju tu zohnat a najblizsiu objednavku z USA mam na plane az koncom leta... vada toho ventilu sposobuje nadmernu dymyvost na volnobehu a je to dost otravne stale dolievat olej koli takejto kravine. diki

part number> 11810-00006

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 30.05.2008, 14:04

no mozem poznamenat len to, ze ak je PCV vadny (vadny moze byt len dvoma sposobmi a to stale zavrety alebo stale otvoreny) tak na volnobehu by nemal sposobit dymenie (ani na 240sx). Aj keby si ho tam vobec nemal (otvor upchaty) tak nema motor preco dymit.
Na volnobehu tento ventil neroby nic ine len odsava vzduch z vane a vaciek do sania, je to ekologicka zalezitost a ciastocne kvoli cisteniu priestoru klukovej skrine od splodin.

Ak spravne chapem, tvoj robi problem len na volnobehu, to znamena ze je stale zavrety (normalne je na volnobehu otvoreny). Nevidim dovod preco by mal motor dymit ak je na volnobehu zavrety PCV a motor je v poriadku. Ja napr. PCV ventil nemam vobec, ako aj spusta dalsich majitelov s13 ca18det a nic nedymi (nema preco).

Avsak dokazem pochopit, preco motor pretlaca olej na volnobehu ak je PCV zatvoreny. Moze to byt sposobene nadmernym pretlakom vo vani alebo hlave (pretlak cez piesty a/alebo ventily). Absencia znizenia pretlaku PCV ventilom moze sposobit pretlacanie oleja cez gufera ci kruzky, ale to je len domnienka.
Stale si vsak mylsim ze OK motor nema preco dymit ak nema PCV ventil. Meral si kompresie?
A nakoniec, funkcnost PCV sa da velmi lahko overit, na volnobehu musi sat smerom do sania, cize ti musi pricucnut prst ak ho nan prilozis. ak cuca, je dobry (na volnobehu).

DOOlittle
user
Příspěvky: 414
Registrován: 17.02.2008, 09:24

Příspěvek od DOOlittle » 30.05.2008, 14:43

jeden z dovodov preco mam radost z tohoto fora je ten, ze sa tu nachadzaju ludia ako Raddy a par dalsich, u ktorych vidno, ze danej problematike spolahlivo rozumeju a dokazu ochotne a vycerpavajuco odpovedat.

to Raddy>Tu skusku funkcnosti s prilozenym prstom mam na plane dnes akonahle dojdem do garaze. Mam vsak skutocne podozrenie aj bez tejto skusky ze ten ventil nefunguje, nakolko ked som pri beziacom motore otvoril dolievaciu zatku na olej, tak tam bol abnormalny pretlak, teda myslim ze skrina nieje dobre odvetrana. Zrejme ten PCV ventil bude len nejako pricpaty, lebo nedymi vzdy, to znamena ze niekedy nedymi aj dva dni za tych istych jazdnych podmiennok a potom zrazu zacne z nicohonic dymyt abnormalne a potom zase prestane. Viem ze moze byt este x dalsich pricin preco sa to deje, ale idem na to radsej vylucovacou metodou od tych zakladnych veci. Diki za raddu

RESPECT BRO:)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 30.05.2008, 15:32

musim este raz zopakovat, ak ja aj PCV ventil na volnobehu uplne nefunkcny, motor nema preco dymit.
ale doplnil si velmi dolezitu poznamku a pretlaku z viecka oleja. toto moze mat bohuzial len dve priciny a ta prva je bohuzial pravdepodobnejsia:
1, pretlak cez piesty do vane a odtial do vaciek. to znamena ze odvetranie je v poriadku avsak nestiha kvoli velkemu prieniku plynov z valcov,alebo seriozne netesniace ventily.
2, upchate odvetranie vana-vacky

ak je motor v poriadku, na volnobehu neprodukuje takmer ziadny pretlak. nepovedal by som ze to ide cez ventily, takze ostava len vana a jej funkcne odvetranie, ktore dopravy pretlak do hlavy a to je to co pozorujes ked otvoris zatku oleja.
zmeraj kompresie, myslim ze s PCV sa ani nemusis zaoberat.

DOOlittle
user
Příspěvky: 414
Registrován: 17.02.2008, 09:24

Příspěvek od DOOlittle » 31.05.2008, 20:09

tak som to mrkol...pcv ventil funguje v zasade v pohode, ale napriek silnemu pretlaku v skrini z tej hacide ktora usti do pcv nejde ziaden tlak...myslim ze je totalne ucpat. V pondelok idem kamosovi do servisu tak to mrkneme. myslis ze bude nutne zhadzovat vanu?

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 01.06.2008, 07:17

do pcv by mala ist hadica uz z vaciek, nie pramo z vane (aspon takto to ma ca18det). Samozrejme, ak ide pretlak z viecka oleja, musi ist aj do PCV. ale ak je pcv odpojeny (alebo hadica upchata) tak pretlak ide von cez druhu trasu, z vacky za AFM (na ca18det), takze zasadny problem to nesposobi. Co vsak problem je je fakt, ze motor na volnobehu takmer ziadny pretlak normalne neprodukuje. Takze aj keby si mal upchate vsetko odvetranie, na volnobehu by to problem robit nemalo. Spravnu funkciu odvetrania a pcv overis aj tak, ze ti musi cucnut prst do otvoru mierky oleja (vplyvom odvetrania vane do pcv). Takisto ak po vypnuti motora ide z viecka oleja viditelny prud pary, je to signalizacia velkeho problemu (na teplom motore).

DOOlittle
user
Příspěvky: 414
Registrován: 17.02.2008, 09:24

Příspěvek od DOOlittle » 01.06.2008, 09:50

no z ventildekla praveze po vypnuti nevyjde ani oblacik....tka som z toho jelen...ale zajtra budem mudrejsi...po prvy raz idem merat na valcoch kompresiu (velka napoveda) a menim gufera, tak poreferujem. Ale ak mam pravdu povedat, vcera som sa povozil so Slikom a KAcko asi pojde von (na pripadnu neskorsiu prestavbu na KA24et ked budu zvysne peniazky) a posetrim na solidne SRko a pekneho slimacika....

DOOlittle
user
Příspěvky: 414
Registrován: 17.02.2008, 09:24

Příspěvek od DOOlittle » 02.06.2008, 19:23

tak ako som slubil podavam referencie> pretlak v skrini neni velky, ten hukot spod ventildekla ide od tej velkej kravskej vacky co je v KAcku. Pretlak je v norme. Zacali sme meranim kompresie. Tlaky vysli nasledovne>

I - 11.4
II - 11.6
III - 11.5
IV - 11.8

takze z tychto info je jasne ze kruzky a ventily su zive:) po natlaceni valca stlacenim vzduchom koli vymene gufer vzduch nikde vyrazne neunikal, takze tesnost je dobra.... co sa tyka tej dymyvosti......po vymene gufer si uz ani neprdne...HEUREEKAAAAAAAAAA

resume - stvrdnute vysprcane gufera
odhalene zavady - polamana vodiaca lista v rozvodoch a tym vzniknuvsi jemny posun (nutna vymena rozvodov - su na ceste z USA)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 02.06.2008, 21:31

no teda gratulujem, hodne si ma zmiatol tym pretlakom a dymom, no kazdopadne skoncilo to dobre. ale ak tomu dobre chapem, s pcv to nemalo vlastne nic spolocne...

DOOlittle
user
Příspěvky: 414
Registrován: 17.02.2008, 09:24

Příspěvek od DOOlittle » 03.06.2008, 10:52

no hlavne ze tato rozpravka mala pre tento raz stastny koniec:) tesims a ako maly chlapec....

no PCV ventil funguje ako ma, takze s nim to nesuviselo. Mal som podozrenie na ucpatu tu hadicu na odvetlranie vane, ale ani v tej to nebolo. takze cisto problem gufer. inak je ten motor podla analyzy este len v zabehu (joke) ale ide fakt paradne ;)

branbito
user
Příspěvky: 576
Registrován: 02.12.2007, 10:49
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od branbito » 03.06.2008, 18:23

Kukam ze tie kompresie su dost vysoke ale to je u atmo motorov asi normalne. Myslim ze SR ko ma kompresie o dost nizsie. Ci nie?
Nissan 200sx(S14), Garrett 2871 turbo, greddy-s damper system, R2D2 blow off, Greddy turbo timmer, Tanabe fordan g-blue exhaust system, Wiseco piesty, Eagle ojnice, BC vačky pruziny ventili,...

DOOlittle
user
Příspěvky: 414
Registrován: 17.02.2008, 09:24

Příspěvek od DOOlittle » 04.06.2008, 06:44

branbito> nepomylili sme si takto nahodovu kompresiu s kompresnym pomerom?:) :lol:

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 04.06.2008, 13:10

komprese (tlak ve valci) je na dobrem motoru obvykle na urovni okolo 12(baru), kompresni pomer je trochu neco jineho... - pomer objemu nasate a stlacene smesi, u S13 8.5:1. Tento pomer je obvykle u turbomotoru nizsi nez u N/A.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 hostů