Stránka 2 z 3

Re: Blow off ventil

Napsal: 28.02.2017, 21:00
od Woyta
Sam mam tuhle repliku a tesnila dobre.

Rekl bych, ze je bud spatna pruzina nebo neco zadrhava. Zname kvalitu cinske vyroby.

Re: Blow off ventil

Napsal: 01.03.2017, 18:53
od Kytt
Kouknu nato až bude čas a tepleji :)

Re: Blow off ventil

Napsal: 02.03.2017, 00:01
od Phasor
Já měl na autě už při koupi snad originál (i když těžko říct...) a taky mi těsnil dobře. Nicméně jsem se to rozhodl stejně udělat pořádně, takže jsem ho dal za FMIC a zarecirkuloval těsně před turbo. Pokud pro tebe zvuk odfuku není to nejdůležitější, udělal bych to tak taky :)

Re: Blow off ventil

Napsal: 02.03.2017, 08:17
od Krutonek
beztak u CAcka, je to TOP bez BOVu... staci dat jen otevrenej filtr, a to stekani turba je mnohem lepsi nez nejaky piskani a jiny zvuky BOVu :D

Re: Blow off ventil

Napsal: 02.03.2017, 09:02
od Woyta
Akorát to zvětšuje turbo lag a ničí turbo.

Re: Blow off ventil

Napsal: 02.03.2017, 09:27
od Gelo
Mal som ten isty problem rozobral som ho pruzinu vypodlozil cca 3mm podlozkou a uz je vsetko OK

Re: Blow off ventil

Napsal: 03.03.2017, 22:08
od MYSAK
Ona tam je zas ta nevyhoda ze pokud podlozis pruzinu (nebo pritahnes stelovacim sroubem u starsi verze) tak ten BOV otevira dost pozde coz ma zas vyse zminenej neblahej vliv na turbo (jen ne v takovy mire jako uplne bez BOVu)

Re: Blow off ventil

Napsal: 17.03.2017, 10:19
od Krutonek
Woyta píše:
02.03.2017, 09:02
Akorát to zvětšuje turbo lag a ničí turbo.
vzdyt v originalu CA18det BOV vubec nema :-D tak proc by se mela zvetsovat turbo dira a nicit turbo ?

Re: Blow off ventil

Napsal: 17.03.2017, 11:43
od Design
S14 treba origo blow off ma. Jde oto že jak zavřeš škrtici klapku tak se tlak vraci z5 k turbu a niči ložiska turba. Videl jsem video jak borec vysvětloval když neměl blow na drag r32 jak mu turba odchazeli jedno za druhym.

Re: Blow off ventil

Napsal: 17.03.2017, 15:03
od raddy
Krutonek píše:
17.03.2017, 10:19
Woyta píše:
02.03.2017, 09:02
Akorát to zvětšuje turbo lag a ničí turbo.
vzdyt v originalu CA18det BOV vubec nema :-D tak proc by se mela zvetsovat turbo dira a nicit turbo ?
ked vypustis natlakovany vzduch z vedenia a IC, tak je jasne, ze po otvoreni skrt. klapky sa musi tento objem znova natlacit...

Re: Blow off ventil

Napsal: 17.03.2017, 15:09
od raddy
Design píše:
17.03.2017, 11:43
S14 treba origo blow off ma. Jde oto že jak zavřeš škrtici klapku tak se tlak vraci z5 k turbu a niči ložiska turba. Videl jsem video jak borec vysvětloval když neměl blow na drag r32 jak mu turba odchazeli jedno za druhym.
ak sa bavime o situacii, ked sa zavrie skrt. klapka, tak sa ziadny tlak nevracia k turbu, uz len preto, ze tlak je v celej sustave rovnaky a necestuje tam a spat...nie v tomto zmysle. Cize ziadny tlak sa k turbu nevracia a nenici jeho loziska. Co sa deje je posun pracovneho bodu kompresora dolava za hranicu SURGE LINE a nevznika navratom/odrazom tlaku ale vznika v samotnom kompresore. To znamena, ze prietok kompresora nie je adekvatny jeho tlaku a dochadza k fenomenu oznacovaneho ako SURGE. V situacii, ked k SURGE dojde pri zavreti skrt. klapky, tak turbo bezi zotrvacnostou, vyfukova turbina nie je pohanana. V tejto situacii je SURGE v principe neskodne a casto krat je lepsie (hlavne v pripade velkosti turb u nas pouzivanych) nemat ziadny bov ako atmosfericky. Ziskam rychlejsiu reakciu turba po preradeni.
Uplne ine je ak vznikne SURGE pri plne otvorenej klapke a vtedy dochadza k vyraznemu namahaniu ako lozisk, tak lopatiek kompresora. Dovod vzniku je uplne rovnaky, jednoducho povedane kompresor je prilis vykonny voci danemu motoru v danych otackach a jeho prietok nie je adekvatny tlaku. Toto je SURGE pod plnou zatazou a tomuto sa treba vyhnut za kazdu cenu.
Ak uz je bov nevyhnutny, jedine recyklulacny a spravne dimenzovany a nastaveny.

v skutocnosti je surge velmi komplexny jav a osobne by som ho laicky popisal ako stav, ked lopatky kompresora "presmykuju" voci vzduchu namiesto toho aby ho stlacali a presuvali. Dovod "presmykovania" je ten, ze vzduch nema kam ist (ak je klapka zavreta) alebo ide neprimerane tazko (surge pri plnom plyne). Vysledkom je zvukovy efekt (cha-cha-cha) a v pripade surge pod plnym plynom aj extremne namahanie lozis a lopatiek kompresora.

Re: Blow off ventil

Napsal: 17.03.2017, 18:03
od Design
Tak jsem to pochopil špatně děkuji za vysvětlení

Re: Blow off ventil

Napsal: 20.03.2017, 17:36
od Kytt
Vyřešeno, podložil jsem a je to Ok

Re: Blow off ventil

Napsal: 27.04.2017, 23:53
od Method
No a jakým BOVem docílim co nejvíc podobného zvuku jako když to jde ven přez filtr ? Pískání HKS se mi nelíbí a ten co dělá ččččč mam sice doma ale dávat se mi tam z5 nechce.

Re: Blow off ventil

Napsal: 29.04.2017, 13:01
od Krutonek
tak tam ten BOV nedavej.... ja premejslim, ze ho vyskubnu i z s14