Stránka 1 z 1

CA18det problémy

Napsal: 24.06.2020, 00:50
od JapSh!ts
Ahoj,

chtěl bych se zeptat na pár věcí, jestli by někdo nedokázal poradit.
Mam S13 200SX (r.v.:1997) CA18det, laděné na Nismo jednotce s pár "tuning" komponenty ( lazeno na 100oktan, větší turbo, vstřiky, pumpa walbro,.. ).

Auto jezdilo v pořádku, vše funkční, vše se chovalo jak má a nedávno mi nastal problém:

Motor na volnoběh běžel v pořádku, při jízdě rovně OK ale do zatáček pod jakkoliv sešlapnutým plynem auto škubalo a jen drželo rychlost ( bez plynu auto jelo OK ) .
Dělalo to i za plné nádrže i skoro prázdné. Postupem času při přejíždění z domu na dílnu se problém posunul, že se toto stávalo i na rovince a momentálně je stav, že to dělá pouze od cca čtvrt až půl otočení volantu doleva ( za jízdy - ve vyšších OT se to projevuje méně ).
Pod více jak půl otočení volantu vlevo se opět chytne a až do plného rejdu jede OK ( už jen minimálně to udělá na rovince z mírného kopce a občas když stojí tak na volnoběh "bublá" ).
K tomu se i zvýšila bohatost směsi (A/F), která je chvíli mezi 11,5 - 15 a během jízdy jde na 19,5 - 20 bez plynu i s plynem a tak se to střídá ( chvilku to a chvilku to ) .

Zkontrolovalo se celé palivové vedení společně s pumpou, odvětrání, změřené tlaky OK, kostření OK, kontakty OK, pojistky OK, vstřiky OK, nové svíčky, regulátor tlaku serie OK, filtry a olej nový, váha vzduchu OK, vedení vzduchu OK, chladič a cooler OK, plynové lanko OK a td..
Zkusím ještě přetěsnit ECCS, vyměnit volnoběžný ventil, zkontroloju lambdy a případně zajedu napíchnout jednotku, zda je mapa OK ale s tím škubáním do levotočivých zátáček si už absolutně nevím rady. Někdo tvrdil, že by to mohlo omezovat servo nebo že by se mohla pumpa nějakým způsobem "přicucnout" ale uložená je dobře, sítko čisté. Nebo nějaké teplotní čidlo?

Kdyby někoho napadlo, po čem se podívat nebo lépe jestli někdo takový problém řešil a vyřešil - budu rád za jakoukoliv radu.

Díky a mějte se!

Re: CA18det problémy

Napsal: 24.06.2020, 22:57
od raddy
S13 sa v roku 1997 uz davno nevyrabala, koncila v 94 ak sa nemylim. Nedokazem si predstavit ziadnu suvislost medzi zlym behom motora a natocenim volantu. Ak sa jedna o vynechavanie pod plnym plynom, tak to byvaju cievky. Pomoze znizenie odtrhu sviecok na 0.8mm, resp. konverzia na VAG cievky.

Re: CA18det problémy

Napsal: 26.06.2020, 10:49
od Awatar
Dobíjí ti to správně? Zkontroluj řemeny, napínáky, alternátor, všechno ukostření, hlavní řemenici (jestli máš tuningovou hlavní řemenici tak vrať sériovou). I když je pumpa řízení na jiném řemenu, tak při zatáčení zvyšuje odpor.

S13 s CA18DET se vyráběli do 1994 jak říká raddy, tak jedině, že to někde stálo a první registrace je 1997, nebo to někdo v 1997 dovezl do ČR a zaregistroval to jako nové auto. Rok poznáš podle VINka, když si ho dáš do nějakého VIN dekodéru, kterých je na netu hromada. Až do 1998 se v Japonsku vyráběla kouki s13 (současně s s14), ale ta měla SRko a pravostranné řízení.

Re: CA18det problémy

Napsal: 26.06.2020, 11:56
od raddy
servo samozrejme zvysuje zataz motora, ale urcite nie tak aby to robilo problem pri jazde. Ak by to malo mat takyto vpliv, tak na neutraly musi motor zhasnut pri pootoceni kolies...

Re: CA18det problémy

Napsal: 26.06.2020, 13:21
od Awatar
to je pravda, zas na volnoběh nepotřebuje tak silnou jiskru, bude to asi kombinace vícero věcí.

Re: CA18det problémy

Napsal: 29.06.2020, 18:50
od JapSh!ts
Ahoj,

všem díky za rady - 1997 byla první registrace.
Bohužel vše napsané se už zkusilo. Altík ještě zkusím.

Budu ještě dělat nové zachycení pal pumpy ( nevím, jestli tam sebou nehází a kvůli tomu pak špatně saje?! ) a vyčistím sítko.
Kdyby se nějak podařilo vyřešit, napíšu.

Kdyby se našla nějaká další rada, budu vděčný.

H.

Re: CA18det problémy

Napsal: 01.07.2020, 04:41
od Woyta
Jestli se ti pumpa hýbe tak by mohla mít poškozený přívod napětí.

Pokud zatáčíš vlevo, tak se palivo nahrané vpravo kde je i palivová pumpa. Takže odlévání by problém být neměl.
Řemen serva můžeš zkusit s hodit ale pochybuji, že by nastala nějaká změna.

Podle uváděných čísel bohatost směsi nestoupa ale klesá. 14,7 je optimální hodnota. S13 při boostu směs obohacuje na cca 12-10,5. Hodnoty nad 14,7 jsou chudá směs a víceméně by jsi je měl vidět jen při brzdění motorem.

K tomu se nabízí otázka čím měříš bohatost směsi? Jestli budíkem napojeným na sériovou lambdu tak nevidíš hodnoty ale jen stavy chudá, optimální a bohatá.