Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Odpovědět
Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od Design » 01.06.2009, 20:37

to Evo: prosim video!!!!
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od raddy » 01.06.2009, 20:38

evo400 píše:
raddy píše:s13 AFM ma rozlisenie do cca 190k (opravujem predchadzajuci udaj o cca 220k), co je aj dovod serioveho fuelcut pri tlaku okolo 1bar pri seriovej ECU...290k je rozlisenie S14 SR20DET AFM.
a jak je na tom AFM u S15 ?

i s ohledem na to že to má v sérii 480ccm vstřiky, čekal bych že i váha vzduchu bude mít scaling někam výš........... btw zítra odpoledne to testnu, osadil jsem Turbo, vstřiky, regulátor tlaku paliva, afm a Apexi PowerFC z s15tky na motor v Corolle (FMIC z EVO8,otevřený výfuk, otevřené sání, nerez svody a koleno za turbem) a jsem zvědav jak to bude tahat
s15 AFM ma rovnake rozlisenie ako S14 AFM, cize 290k.

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od evo400 » 01.06.2009, 20:51

raddy píše:
evo400 píše:
raddy píše:s13 AFM ma rozlisenie do cca 190k (opravujem predchadzajuci udaj o cca 220k), co je aj dovod serioveho fuelcut pri tlaku okolo 1bar pri seriovej ECU...290k je rozlisenie S14 SR20DET AFM.
a jak je na tom AFM u S15 ?

i s ohledem na to že to má v sérii 480ccm vstřiky, čekal bych že i váha vzduchu bude mít scaling někam výš........... btw zítra odpoledne to testnu, osadil jsem Turbo, vstřiky, regulátor tlaku paliva, afm a Apexi PowerFC z s15tky na motor v Corolle (FMIC z EVO8,otevřený výfuk, otevřené sání, nerez svody a koleno za turbem) a jsem zvědav jak to bude tahat
s15 AFM ma rovnake rozlisenie ako S14 AFM, cize 290k.

A bez urážky, jak jsi na to přišel ? zprvu jsem si to myslel také, ale není to vůbec stejná váha, má jiný průběh i konektor, tak se ptám jestli nemá i jiné parametry. Přeci jen sériová s14 měla 200-225 koní a 370ccm vstřiky a sériová s15 měla 250koní
Naposledy upravil(a) evo400 dne 01.06.2009, 20:52, celkem upraveno 1 x.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od vmille » 01.06.2009, 20:51

raddy píše:nie, s13 a s14 nie su ani nahodou rovnake, s13 ma rozlisenie do 190k, s14 do 290k.

priesecnik TP a otaciek da policko v mape a PODLA HODNOTY V POLICKU sa urcuje doba otvorenia vstreku. Doba otvorenia vstreku je v policku (v kombinacii s K konst.). Preto sa tomu hovori trojrozmerna mapa. Este raz, AFM sluzi len na kalkulaciu TP. V danom policku mapy moze byt lubovolna hodnota doby otvorenia vstreku, uplne nezavisle od hodnoty TP (a od hodnoty vystupu AFM). Mozes mat max. kalkulovane TP a ak nastavis v danom policku malu hodnotu, zmes bude chudobna a opacne...
Precitaj si este raz, co som pisal o priklade stage1 s13, kde mas vykon dajme tomu 280k, napriek tomu ze AFM konci na 190k. Ako myslis ze je mozne nastavit spravnu zmes, ak je signal AFM rovnaky kdekolvek medzki 190k a 280k?
Sam to rikas doba vstriku je funkce otacek,AFM a konstant, s tim ze po dosazeni AFM=max je AFM take povazovano za konstantu a od te chvile uz jedoba vstriku zavisla na otackach. ALe to se mi nezda musi tam byt nejaka interpolace nebo se TP u S13 pocita jinak, S13 neznam. U Z32 je vyhoda 500k AFM. Ted si dam otazku pro se u S13 nedava Z32 AFM uz pro vykony nad 200k ale az od 300k kdyz od 200-300k vari ECU z vody.

Jo Raddy jen si doplnuji mezery ve vzdelani vzadnem pripade se nenavazim.
Naposledy upravil(a) vmille dne 01.06.2009, 20:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od raddy » 01.06.2009, 20:53

evo:ja sa neurazam. mam hodnoty takmer vsetkych nissan AFM...to ze je iny konektor a ina vaha, vobec nic neznamena...vsetko je dane samotnym snimacim odporovym prvkom...napr. RB20DET AFM a Z32AFM su uplne rovnake, s rovnakym konektorom, priemerom...a RB je do cca 300k a Z32 do cca 500k...
netvrdim ze S14 a S15 AFM maju rovnake priebehy, tvrdim ze maju rovnake max. rozlisenie

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od raddy » 01.06.2009, 20:59

vmille píše:
raddy píše:nie, s13 a s14 nie su ani nahodou rovnake, s13 ma rozlisenie do 190k, s14 do 290k.

priesecnik TP a otaciek da policko v mape a PODLA HODNOTY V POLICKU sa urcuje doba otvorenia vstreku. Doba otvorenia vstreku je v policku (v kombinacii s K konst.). Preto sa tomu hovori trojrozmerna mapa. Este raz, AFM sluzi len na kalkulaciu TP. V danom policku mapy moze byt lubovolna hodnota doby otvorenia vstreku, uplne nezavisle od hodnoty TP (a od hodnoty vystupu AFM). Mozes mat max. kalkulovane TP a ak nastavis v danom policku malu hodnotu, zmes bude chudobna a opacne...
Precitaj si este raz, co som pisal o priklade stage1 s13, kde mas vykon dajme tomu 280k, napriek tomu ze AFM konci na 190k. Ako myslis ze je mozne nastavit spravnu zmes, ak je signal AFM rovnaky kdekolvek medzki 190k a 280k?
Sam to rikas doba vstriku je funkce otacek,AFM a konstant, s tim ze po dosazeni AFM=max je AFM take povazovano za konstantu a od te chvile uz jedoba vstriku zavisla na otackach. ALe to se mi nezda musi tam byt nejaka interpolace nebo se TP u S13 pocita jinak, S13 neznam. U Z32 je vyhoda 500k AFM. Ted si dam otazku pro se u S13 nedava Z32 AFM uz pro vykony nad 200k ale az od 300k kdyz od 200-300k vari ECU z vody.

Jo Raddy jen si doplnuji mezery ve vzdelani vzadnem pripade se nenavazim.
asi sa nerozumieme, doba otvorenia vstreku nie je funkcia AFM, to vobec nie....doba otvorenia vstreku je funkcia hodnoty v danom policku a K konstanty, to je rozdiel... interpolacia je vo vsetkych vypoctoch, ktore robi ecu, ale to sem teraz vobec nie je nutne tahat, len to komplikuje temu...
AFM signal je nutny len pre prechodove stavy, ak ladis max. vykon, vobec nepotrebujes rozlisenie signalu AFM..proste ECU pouziva posledny stlpec v mape (resp. stlpec s poslednym max. kalkulovanym TP) a je len na tebe, ake doby otvorenia vstrekov v nom nastavis, saozrejme s ohladom na REALNE mnozstvo vzduchu, nie vzhladom na signal z AFM...preto musis mas wideband...ale hlavne, musis sa zbavit predstavy, ze zmes sa kalkuluje podla hodnoty AFM signalu, co je zasadny omyl...

priklad:
mam AFM s rozlisenim do 300k a turbo a motor, ktore zvladnu pri danom tlaku turba 400k.
pokial mi nezalezi na naladeni kdekolvek medzi 300k a 400k, je to jednoduche....Akonahle dosiahne motor vykon 300k, ECU cita posledny stlpec v mape. Samozrejme, tlak turba stupa dalej, po 400k...ale kedze uz ECU nema dalsi stlpec (resp. TP uz nestupa, takze sa pouziva stale rovnaky stlpec), pouziva stale ten isty a ty len nastavis hodonty v polickach tak, aby podla wideband zodpovedali REALNEMU mnozstvu vzduchu...cize nie je problem naladit pozadovany max. vykon aj bez signalu AFM, kedze ten bude od 300k rovnaky, alebo inak povedane, od 300k sa bude pouzivat rovnaky stlpec...Avsak ja si hodnoty v polickach upravim tak (podla wideband), aby doba otvorenia vstreku dala spravnu AFR voci neznamemu mnozstvu vzduchu....
AFM s vyssim rozlisenim by som potreboval len vtedy, ak by som chcel naladit vykon 300k, 350k, 380k a nakoniec dajme tomu 400k, napr. pri roznych tlakoch turba...rozumieme sa?
to uz ale prichadzame k tomu, co sa musi naucit kazdy sam, inak by si prisiel o radost z objavovania noveho a o radost z dalsej GO motora...takisto sa rozumieme?

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od vmille » 01.06.2009, 21:46

Rozumin,diky. Snazim rict ze do tech 300k se TP pocita z AFM a otacek, TP ovlivnuje vyber AFR v tabulce pri kostantnich otackach. Volba policka v palivove mape je zavisla dvakrat na otackach, na AFM, K-value a par dalsich konstantach.
Chapu dobre ze od 300-400k uz bude TP konstantni a budou stoupat otacky (ktere ovlivnuji vyber v tabulce). Takze AFR v posledni sloupci musim nastavit s rezervou podle pouziteho plniciho tlaku.

Jeste dotaz bokem: U CA18det stage2 jsou hodnoty AFR pouzity pro maximalni vyuziti seriovych vstriku nebo maji jeste vstriky rezervu?

S interpolaci jsem se spletl, myslel jsem dopocitavani hodnot, ale ted uz chapu ze zadne neni potreba.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od raddy » 01.06.2009, 21:52

jo, myslim ze sme sa dopracovali zhruba k spravnemu zaveru. v skutocnosti su veci komplikovanejsie, hlavne kvoli uz spomenutej interpolacii a to sa tyka hlavne vypoctu predzapalu, alebo na ovplivneni vypoctu TP hodnotou K, ale na principe sme sa dohodli...takisto si treba uvedomit, ze TP skala (os x) je dana a ECU pouziva dany stlpec podla najblizsej hodnoty kalkulovaneho TP voci danemu TP v mape na zaklade....interpolacie kalkulovanej TP voci danej TP, co nas nuti uvazovat o rozliseni danej TP skaly.

stage2 pre s13 (1bar na T28) dostava z 370cc vstrekov viac menej uplne maximum. Tomuto zodpoveda vykon cca 280-290k. Je to ako maximum vstrekov, tak aj maximum turba T28. Alebo inak povedane, akykolvek vykon nad cca 280-290k na 370cc vstrekoch znamena stratu kontroli nad ich dobou otvorenia a tym aj nad AFR. (pri seriovom tlaku paliva).

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od vmille » 01.06.2009, 22:38

Diky.
Jak je to s dobou vstriku? Ta se pocita z bunky Fuel mapy, co bunka vyjadruje? Konstantu primo pto vypocet doby vstriku nebo hodnotu AFR pro Close loop?

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od raddy » 02.06.2009, 06:40

vmille píše:Diky.
Jak je to s dobou vstriku? Ta se pocita z bunky Fuel mapy, co bunka vyjadruje? Konstantu primo pto vypocet doby vstriku nebo hodnotu AFR pro Close loop?
v bunke je ciselna hodnota koeficientu voci K konstante, ktora urcuje dobu otvorenia vstreku (K konstanta je zakladna globalna konstanta doby otvorenia vstreku a palivova mapa je koeficient voci nej). cisto teoreticky, ak je v bunke hodnota 0, tak je doba otvorenia vstreku dana priamo K konstantou. Ak je mapa naladena spravne (ale nie je to podmienka), tak by hodnota 0 v policku mala dat teroreticku AFR 14.7:1 (pri volnobehu a nizkej zatazi). Closed loop je nieco ine a v tomto stave ECU nepouziva na kalkulaciu doby otvorenia vstreku hodnotu v policku ale pouziva na to vystup seriovej lambdy. Inak povedane, trimuje otvorenia vstreku tak, aby lambda davala prechodovy stav zodpovedajuci stoichiometrickej zmesi paliva.

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od vmille » 02.06.2009, 07:18

To dava smysl, dik.

Me vrtalo hlavou proc u Z32 to je to psano timto stylem:

V Fuel map si najdes HEX hodnotu:
http://cherrypicker.tripod.com/ECU_down ... 2_Fuel.xls

A te se pak prirazuje hodnota AFR z tabulky:
http://cherrypicker.tripod.com/ECU_down ... _Chart.xls

Je to matouci, proc se tam plete AFR, kdyz by to nemolo mit s AFR nic spolecneho.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od raddy » 02.06.2009, 08:49

priznam sa, moc mi tie tabulky neberu, ale kazdopadne, z32 pouziva uplne rovnaky system ako som popisal...
predpokladam ze uvedene tabulky riesia teoreticku kalkulaciu AFR v mape, ktore je prevedena na zaklade daneho TP, K a hodnoty v policku. Na zaklade toho je mozne TEORETICKY vypocitat cielovu AFR, co robi aj kazdy bezny editacny softver pre interpretaciu map v ECU. Problem je ze v praxi sa teoreticky vypocet moze vyrazne lisit od realne AFR nameranej lambdou, ale aj nemusi, zavisi to hlavne od konfiguracie K konstanty (ak si pamatas, ta ma vyrazny vpliv na kalkulaciu TP).
V skutocnosti nema ziadny vyznam snazit sa o kalkulaciu teoretickej AFR, treba pozerat na wideband a upravovat mapu podla nej. Na tvojom mieste by som uplne zabudol na akekolvek teoreticke vypocty a ak budes potrebovat ladit ECU, staci pozerat na wideband a na jej zaklade upravovat bunky mapy. Nie je to nic komplikovane, treba ist postupne pri velmi bezpecnom predzapale a nasledne po dosiahnuti rozumnej AFR ladit predzapal a nezabudat ze zmena predzapalu znamena zmenu AFR, ale ak sa dostanes v praxi az sem, uz davno budes vediet co mas robit.

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od vmille » 02.06.2009, 10:26

Diky, tak jak pises jsem to chtel delat, ale budu porizovat nistune, protoze se mi uz nechce 20x za den mazat eprom. To jsem delal po zmene vstrikovacu z 370 na 740. K-value,TP max min atd. jsem mel dobre ale nikde jsem nemohl najit injector latency pro NISMO 740cc vstriky. Pak jsem taky nevedel prepocet z injector latency na HEX hodnotu v bunce eprom, v nadodu to neni definovane. POstupne jsem menil HEX hodnotu Injector Latency podle Wideband, tak aby nebyl motor drzel volnobeh a pri velkem zatizeni nebyl chudy.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od raddy » 02.06.2009, 11:02

vmille píše:Diky, tak jak pises jsem to chtel delat, ale budu porizovat nistune, protoze se mi uz nechce 20x za den mazat eprom. To jsem delal po zmene vstrikovacu z 370 na 740. K-value,TP max min atd. jsem mel dobre ale nikde jsem nemohl najit injector latency pro NISMO 740cc vstriky. Pak jsem taky nevedel prepocet z injector latency na HEX hodnotu v bunce eprom, v nadodu to neni definovane. POstupne jsem menil HEX hodnotu Injector Latency podle Wideband, tak aby nebyl motor drzel volnobeh a pri velkem zatizeni nebyl chudy.
nistune ti poskytne vsetky potrebne nastroje. latencia ma vplyv len na volnobeh, nema v podstate ziadny vplyv na zmes pri zatazi...nepotrebujes vediet presnu latenciu, nastavis ju tak aby bol dobry volnobeh. nemyl si TTPmin a TTPmax s TP, su to odlisne veci.
inak ako s nistune (resp. s cimkolvek co ti poskytne maptracing) aj tak nemas ziadnu sancu ecu korektne naladit....

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Stage1 h-dev gt2871r a vacky 256

Příspěvek od vmille » 02.06.2009, 13:10

Jo TTP ne TP. Vohnobeh jsem nastavil, motor slapal dobre. Byl jsem zaskocen hodnotami AFR co ukazovala wideband, chodili k 10:1 (myslel jsem ze ma byt 12:1) pri velke zatezi. Ve skole me rikali ze je to moc bohate, ale ladime tu jen atmosfery, takze si myslim ze nemaji s turbo motorama tolik zkusenosti.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů