Z32 A/F ratio

cock
user
Příspěvky: 127
Registrován: 13.01.2009, 19:49
Bydliště: Košice, Slovensko

Z32 A/F ratio

Příspěvek od cock » 26.12.2011, 17:04

chcel som nejak pokrocit pri rieseni vysokej spotreby, tak som si objednal nissan datascan. ked som napojil auto na pc, vsetko ukazovalo normalne hodnoty - predstih, ten som skontroloval aj na hlavnej remenici, lambdy menili rich/lean asi trikrat za sekundu, engine temperature sensor ukazoval 80 stupnov. pred casom som menil aj palivovy filter a pozrel som aj vzduchove filtre, vsetko OK. jedina vec, ktoru som nerobil zatial je test vstrekov, ale nemam dovod zvalovat to na vstreky, nie su ziadne straty vykonu. posledna vec co mi napada je MAF - dava prilis vysoke hodnoty vzduchu do ECU a ta dava vela paliva.

ako viem zistit A/F ratio bez pouzitia wideband sondy? ma niekto nejaky napad ako by sa to dalo?Mam podozrenie ze ECU davkuje prilis vela paliva lebo ma tak napalenu ROM, a nie su na vine ine cidla ani senzory.

Nissan datascan vie prezerat mapy - fuel map a timing map.
map trace.jpg
ked som si prezrel mapu, ktora je hore, su tam dost zaujimave veci. modre policka znamenaju closed loop - lambdy ovplyvnuju A/F, cervene su open loop - lamby nemaju vplyv na A/F (tie sa daju urcit aj podla cisla - ak je cislo vacsie ako 128 - closed loop, mensie ako 128 - open loop).zlte su kde sa A/F pohybovalo pocas jazdy, zelene je kde je A/F prave v tomto momente. ak by som mal A/F ratio, vedel by som zmenit hodnoty vo fuel mape tak, aby bolo A/F 14.7 na polickach s closed loop, teda pocas normalnej jazdy.

moja druha otazka je, aky ma byt A/F ratio pocas boostu? to su vsetky ostatne policka - open loop
Naposledy upravil(a) cock dne 26.12.2011, 17:15, celkem upraveno 1 x.

cock
user
Příspěvky: 127
Registrován: 13.01.2009, 19:49
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od cock » 26.12.2011, 17:11

dalsia velmi zaujimava vec - pozrite sa na prilozeny obrazok. horna os TP - throttle position konci na 88, lenze to nie je maximalna hodnota TP, ta by mala ist az do 100. to znamena, ze uz pri 3200 otackach som dosiahol maximalnu hodnotu paliva pri 88 TP, lenze realne som siel s throttle az do 100(podlaha), ale ECU davkovala palivo len pre 88. to znamena chudobnu zmes pri wide open throttle. to iste sa tyka otacok, ktore idu len do 6400. ak tocite viac, palivo ide len pre hodnotu 6400 otacok, co opat znamena chudobnu zmes.

mapa je z z32 300zx, ale toto sa pravdepodobne tyka vsetkych nissanov 1989-2000 so seriovou ECU, tak to vyzera ze seriova ECU nie je dobre nastavena z tovarne.

privitam akekolvek rady a nazory kedze tato oblast je pre mna uplne nova. uvazujem nad NISTUNE a prestavenim ECU na ine mapy ktore budu mat vacsie stupnice aj pre otacky, aj pre TP.

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od vmille » 26.12.2011, 21:02

kolik ti to zere pri dalnicnim provozu kolem 100km/h?
Z32 je v serii trosku bohatsi, ale pokud mas dobre lambdy tak je spotreba unosna 11l/100km pri cestovani
posli mi logovani z lambda sond, vzorkovani 10Hz pri ustalenem rezimu jizdy

cock
user
Příspěvky: 127
Registrován: 13.01.2009, 19:49
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od cock » 27.12.2011, 14:19

pri 100km/h mam pravdepodobne spotrebu ako si napisal, okolo 11l. ako mam zachytit signal z lambda sond 10 krat za sekundu? da sa to robit v datascane alebo je nejaka ina metoda?

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od kenivruh » 05.01.2012, 11:11

Nechcem vam do toho moc kecat ale 11 litrov pri 100 km/h je aj na 3 liter vela. Hlavne pri aerodynamike a celnom profile Z32ky. Pod 10 to musi byt bez problemov.

A neviem ci teda fakt ked uz mas Z32 je take drahe kupit si za 170 eur wideband.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

cock
user
Příspěvky: 127
Registrován: 13.01.2009, 19:49
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od cock » 05.01.2012, 17:03

to by bolo este v pohode. ale aj ked si tam dam wideband, stale nebudem vediet menit A/F ratio, to by som potreboval nejaky nistune alebo calumsult alebo nieco take. cize wideband samotny mi velmi nepomoze. inak ma zmysel davat dva widebandy alebo staci sledovat zmes iba na trojici valcov?

inak ja podla mna je 11 vela,ale uz fakt neviem co moze byt na pricine takej spotreby.

Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od Design » 05.01.2012, 17:07

Tim asi chtel rict že aspon budeš vedet jaka je smes a podle toho se da dohledat co to zpusobuje.
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od vmille » 05.01.2012, 19:17

11l jsem myslel pri cestovani a akceleraci do 100kmh. Prosten prumer mesto + mimo mesto.

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od adner » 06.01.2012, 01:11

11 je úplně normální pro Z32,nezapomeň,že zvláště při pomalé jízdě (v NA režimu) má motor díky malému KP mizernou účinnost...
spousta aut 90 let o objemu 1-2l měla spotřebu 8-10 litrů,i více..

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od kenivruh » 06.01.2012, 08:45

Tak ja som pisal o spotrebe pri konstantnej 100 km/h :) Tak som pochopil otazku.

Staci ti jedna lambda, mozes pomerat kazdu stranu zvlast nech vies najprv ci su na tom rovnako. Ak budu tak potom ti staci viacmenej mat lambdu v jednej vetve. Dalsia ne vyhoda V6 proti R6 :joker:
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od adner » 07.01.2012, 00:27

s tímhle autem je těžké se dostat pod 10l,takže ani při ustálené stovce to nebude žádný zázrak..

Grassell
user
Příspěvky: 826
Registrován: 17.07.2011, 18:18
Bydliště: Praha

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od Grassell » 07.01.2012, 20:55

Pod 10 ja jsem rád kdyz jedu za 15 :lol:

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od vmille » 08.01.2012, 01:22

adner píše:s tímhle autem je těžké se dostat pod 10l,takže ani při ustálené stovce to nebude žádný zázrak..
Je to tak, 2x jsem jel z anglie a spotreba po dalnici byla 11 litru, prumerna rychlost 120 kmh.

technicak rika:
mesto 14,5
mimomesto 8,3
kombinovana 10,5

Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od Trinom » 08.01.2012, 10:43

techničáky v případě dovozů je potřeba brát velmi s nadhledem. Já tam taky mám, že mám průměrnou spotřebu 14,7 a délku auta o metr delší :D
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Z32 A/F ratio

Příspěvek od vmille » 08.01.2012, 13:44

ale tvoje auto se v evrope neprodavalo ne?

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů