Tuning S13-PCV (pozitive crankcase ventilation)

Všechny dotazy ohledně aut Nissan 200sx S13 S14, 300zx, tuning, vychytávky atd..
Zamčeno
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 02.02.2003, 12:41

Tak, turbo uz mam po repase, tak este spomeniem jednu vec, ktora s tym suvisy. Ked zvisime tlak turba, zvisime vykon motora, ale aj tlak v spalovacom priestore.
Ked si pozriete motor, z tych cervenych krytov po stranach na vrchu motora ide hadica a napaja sa za filter do sania (je to ta kde mam jednosmernu klapku). To je ventilacia vaciek - PCV. Popri ventiloch unikaju plyny (hlavne ak idete na plny plyn) a zhromazduju sa v priestore vaciek. Aby vam neodletel ich kryt B) , odvetravaju sa prave touto hadicou. Kvoli emisiam su vedene spat do sania. Problem je ale v tom, ze obsahuju olej, ktory sposobuje dym a znizuje oktanove cislo benzinu. Pri zvysenom vykone je unik tychto plynov vacsi a aj unik oleja. Preto je dobre urobit nasledovne:
Odpojte tuto hadicu zo sania. Do otvoru v sani perfektne pasuje stopel od sampusu :) . Tuto hadicu treba vlozit do nejakej nadoby, kde sa bude zberat olejovy film. Perfektne sa na to hodi 1L flasa od mot. oleja. Pasuje vpravo hore pod kapotou (je tam tusim nadrzka na olej od serva- fotky dam) a do nej pichnite koniec tej hadice. Tymto odstranite dym hlavne pri plnom plyne.....
Tento ukon je nevyhnutny pri kazdom zvysovani vykonu. Skuste sahnut do hadice co ide od filtra k turbu. Divil by som sa, keby ste tam nenasli olej....
Inak, repas turba ma stal 10000Sk (nove kruzky a tesnenia, vymena rotora, montaz a demontaz z auta). Teraz to uz vobec nedymi :D Najblizsie skusim dat prec stredny tlmic vyfuku, co to uroby :rolleyes: . Zatial sa majte!

Zamčeno

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů