GO motoru
GO motoru
jelikož se v motorech hrabu delší dobu zde je pár detailů které radím dodržet
1, klika samosebou výbrus, a k tomu šály nissan, popř jiné značkové šály a podle jejich rozměru nechat nabrousit kliku
2, ojnice - pokud tento krok neuděláte, počítejte, že budete dělat go za chvíli znovu, a to zkontrolování průměru 48 mm jedná se o oko kliky, na 95 % tvrdím že bude natažené minimálně o 0,02mm
3, změřte si před GO kompresi, pokud bude nižší než 8 bar, každopádně počítejte s výbrusem bloku, zde již kroužky mnoho nepomohou, pístní kroužky stačí při kompresi 9-10bar při kompresi 10,5 a více bych kroužky neměnil
4, pokud výbrus bloku nechejte si orovnat blok i shora, většinou 0,1mm je dostačující
5, ještě k ojnicím nezapomente je vyůhlovat
6, každopádně orovnat blok 0,1mm by mělo stačit
7, nezapomente na gufera na ventilech, zbytečně vás bude potom štvát, že se z motoru kouří
8, hydroštely - rozebrat, vyčistit
9, vždy vyměnte všechny gufera jak na vačkách tak na klice, zde se nevyplatí šetřit
10, zkontrolujte a pořádně vyčištěte odvětrání vaček, a nezapomente na odvětrání z bloku do vaček, čím bude odvětrání bloku zanesenější tím větší bude přetlak bloku
11, rozeberte a zkontrolujte olejové čerpadlo, pokud bude vychozené, či extrémní vrypy se na něm objeví, uvažujte o novém protože dobré mazání je základ dobré funkce motoru
12, jelikož dle mého soudu jsou nejslabším článkem tohoto motoru ojnice, pokud budete chtít zvyšovat výkon nad 250 koní, je vhodné uvažovat o kovaných ojnicích tvaru H, není to nutnost, hodně lidí se mnou nebude souhlasit, ale ......
13, čistota při práci je samozřejmost, jakákoliv nečistota vám vaše úsilí zhatí
14, určitě nešetřete na rozvodovém řemeni a kladkách
15, vyplatí se zvětšit vanu o cca půl litru, protože náš motor nemá zrovna mnoho oleje na svůj výkon
16, svíčky určitě nové, měly by stačit obyčejné či platinové NGK, já osobně mám iridia a jsem spokojen
17, gumičky na vstřicích, zde šetří opravdu jen trouba
18, po montáži než našroubujete olejový filtr určitě jej naplnte olejem, zalejte vačky až potom zakrytujte, doplnte olej na rysku a můžete startovat
19, zde se názory různí můj je vytočit motor na 3000 otáček at se olej dostane na kliku a vačky a chvíli ho točit a kontrolovat zda neteče olej, pokud teče opravit
20, neteče li jet se projet cca 30 - 50km, já radím točit do 5000, potom návrat, zkontrolovat netěsnosti, vyměnit olej a je zajeto
21 zdar a sílu do dalších kilometrů
samozřejmě, že jsem na pár věcí zapoměl a budu je postupně doplnovat
1, čím více odkarbonizujete svůj motor, tím lépe
2, spalovací prostor vyčitěte co nejlépe
3, písty se pokuste vyleštit do zrcadlového lesku, snížíte tím usazování splodin
4, při výměne pístních kroužků, nezapomente drážky dokonale vyčistit
5, základní komprese našeho motoru je 1 ku 8,5 , pokud při orovnání hlavy budete nuceni hlavu snížit až o 0,5mm nic se neděje vaše základní komprese se posune na cca 1 ku 9, ale v tomto případě používejte pouze 100 oktanový benzín hrozí při 95 oktanech vznik detonací a nesnažte se zbytečně zvyšovat plnící tlak nad 1 bar a nic se nestane, lze i více, ale to chce již být hodně zkušený v motorech
1, klika samosebou výbrus, a k tomu šály nissan, popř jiné značkové šály a podle jejich rozměru nechat nabrousit kliku
2, ojnice - pokud tento krok neuděláte, počítejte, že budete dělat go za chvíli znovu, a to zkontrolování průměru 48 mm jedná se o oko kliky, na 95 % tvrdím že bude natažené minimálně o 0,02mm
3, změřte si před GO kompresi, pokud bude nižší než 8 bar, každopádně počítejte s výbrusem bloku, zde již kroužky mnoho nepomohou, pístní kroužky stačí při kompresi 9-10bar při kompresi 10,5 a více bych kroužky neměnil
4, pokud výbrus bloku nechejte si orovnat blok i shora, většinou 0,1mm je dostačující
5, ještě k ojnicím nezapomente je vyůhlovat
6, každopádně orovnat blok 0,1mm by mělo stačit
7, nezapomente na gufera na ventilech, zbytečně vás bude potom štvát, že se z motoru kouří
8, hydroštely - rozebrat, vyčistit
9, vždy vyměnte všechny gufera jak na vačkách tak na klice, zde se nevyplatí šetřit
10, zkontrolujte a pořádně vyčištěte odvětrání vaček, a nezapomente na odvětrání z bloku do vaček, čím bude odvětrání bloku zanesenější tím větší bude přetlak bloku
11, rozeberte a zkontrolujte olejové čerpadlo, pokud bude vychozené, či extrémní vrypy se na něm objeví, uvažujte o novém protože dobré mazání je základ dobré funkce motoru
12, jelikož dle mého soudu jsou nejslabším článkem tohoto motoru ojnice, pokud budete chtít zvyšovat výkon nad 250 koní, je vhodné uvažovat o kovaných ojnicích tvaru H, není to nutnost, hodně lidí se mnou nebude souhlasit, ale ......
13, čistota při práci je samozřejmost, jakákoliv nečistota vám vaše úsilí zhatí
14, určitě nešetřete na rozvodovém řemeni a kladkách
15, vyplatí se zvětšit vanu o cca půl litru, protože náš motor nemá zrovna mnoho oleje na svůj výkon
16, svíčky určitě nové, měly by stačit obyčejné či platinové NGK, já osobně mám iridia a jsem spokojen
17, gumičky na vstřicích, zde šetří opravdu jen trouba
18, po montáži než našroubujete olejový filtr určitě jej naplnte olejem, zalejte vačky až potom zakrytujte, doplnte olej na rysku a můžete startovat
19, zde se názory různí můj je vytočit motor na 3000 otáček at se olej dostane na kliku a vačky a chvíli ho točit a kontrolovat zda neteče olej, pokud teče opravit
20, neteče li jet se projet cca 30 - 50km, já radím točit do 5000, potom návrat, zkontrolovat netěsnosti, vyměnit olej a je zajeto
21 zdar a sílu do dalších kilometrů
samozřejmě, že jsem na pár věcí zapoměl a budu je postupně doplnovat
1, čím více odkarbonizujete svůj motor, tím lépe
2, spalovací prostor vyčitěte co nejlépe
3, písty se pokuste vyleštit do zrcadlového lesku, snížíte tím usazování splodin
4, při výměne pístních kroužků, nezapomente drážky dokonale vyčistit
5, základní komprese našeho motoru je 1 ku 8,5 , pokud při orovnání hlavy budete nuceni hlavu snížit až o 0,5mm nic se neděje vaše základní komprese se posune na cca 1 ku 9, ale v tomto případě používejte pouze 100 oktanový benzín hrozí při 95 oktanech vznik detonací a nesnažte se zbytečně zvyšovat plnící tlak nad 1 bar a nic se nestane, lze i více, ale to chce již být hodně zkušený v motorech
Naposledy upravil(a) Kentoya dne 14.01.2008, 18:16, celkem upraveno 2 x.
a doplnění
jelikož jsem několikrát vážil písty i ojnice a to všechny co mám na dílně tak jsem přišel na to, že písty které mi prošly rukama měly toleranci ve váze 3 gramy a ojnice cca 35 gramů (samozřejmě že z různých motorů mezi sebou) jinak nissan má komponenty v jednom motoru (co jsem zatím naměřil) +- 0,5 gram takže velice přesně vyvážené a proto když budete doplnovat ojnici do sady popř píst, tak se snažte aby byl ve stejné váze jako ty zbytky co máte doma
jelikož jsem několikrát vážil písty i ojnice a to všechny co mám na dílně tak jsem přišel na to, že písty které mi prošly rukama měly toleranci ve váze 3 gramy a ojnice cca 35 gramů (samozřejmě že z různých motorů mezi sebou) jinak nissan má komponenty v jednom motoru (co jsem zatím naměřil) +- 0,5 gram takže velice přesně vyvážené a proto když budete doplnovat ojnici do sady popř píst, tak se snažte aby byl ve stejné váze jako ty zbytky co máte doma
k zajíždění motoru
můj názor je takový, že nejdůležitější pro zajetí motoru je zdali má blok výbrus či nemá, takže pokud lok nemá výbrus, dá se říct že je zajeto, pokud má, je potřeba rozlišit, zda poslední povrchová úprava je honning nebo plateau honning, při plateau zajíždím cca 100km a to tak že se klidně rozjíždím a brzdím a nesnažím se držet motor v jedněch otáčkách ale klidně ho vytáčím, jen se snažím přidávat rozumným stylem, ne prostě plnej knedl, u honning to samé jen s tím rozdílem že místo 100km tak 500km a potom je to jedno, důležité je měnit otáčky a netočit zbytečně nad 5000 toček než se zajede
můj názor je takový, že nejdůležitější pro zajetí motoru je zdali má blok výbrus či nemá, takže pokud lok nemá výbrus, dá se říct že je zajeto, pokud má, je potřeba rozlišit, zda poslední povrchová úprava je honning nebo plateau honning, při plateau zajíždím cca 100km a to tak že se klidně rozjíždím a brzdím a nesnažím se držet motor v jedněch otáčkách ale klidně ho vytáčím, jen se snažím přidávat rozumným stylem, ne prostě plnej knedl, u honning to samé jen s tím rozdílem že místo 100km tak 500km a potom je to jedno, důležité je měnit otáčky a netočit zbytečně nad 5000 toček než se zajede
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
tak kazdopadne jestli kvuli bodu 2 bych na to kašlal jak říkáš
Jakto ze prodelavas? Ze ti nikdo nezaplatil jeste penize co ti za GO dluzi? Nebo můžes misto GO motoru dělat neco jineho ci vic sype?
Co tahle dělat omezené množství GO motoru za rok jen tak pro zabavu kdyz bude nuda...treba v zime
Jakto ze prodelavas? Ze ti nikdo nezaplatil jeste penize co ti za GO dluzi? Nebo můžes misto GO motoru dělat neco jineho ci vic sype?
Co tahle dělat omezené množství GO motoru za rok jen tak pro zabavu kdyz bude nuda...treba v zime
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche