RADDYHO RADY-VYFUK

jak na to :-)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 29.06.2007, 10:39

mal som na mysli cisto subjektivne hodnotenie hlucnosti na porovnanie :-D

Uživatelský avatar
NISMOO7
user
Příspěvky: 1025
Registrován: 04.03.2007, 19:16

Příspěvek od NISMOO7 » 29.06.2007, 10:44

tento 3"-2,5" vyzerá tichší.......
Z-Club Bratislava

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od Mirek » 14.09.2011, 22:49

Par doplkovych textu od tabooa ohledne protitlaku ve vyfuku + par textu od jinych chytrych lidi:
Taboo píše:
Libor12 píše:Tím chci říct že výrobce nějak motor naladil a tomu přizpůsobil samozřejmě i výfuk. 63 způsobí ztrátu protitlaku který atmo motor nutně potřebuje k vyplachu.
Ja s timto tvrzenim nesouhlasim :lol: ... Teorie vyfukovych systemu byla behem nekolika poslednich let doslova prepsana - a po desetilety zakoreneny myt, ze N/A motor "potrebuje" nejaky protitlak byl naprosto vyvracen. Ve skutecnosti, zadny motor zadny protitlak nepotrebuje a je v kazdem pripade jen na skodu.
honza 2.0 16v píše:ne protilak, ale dostatečná rychlost proudění plynů je správnej termín co se tam stalo v případě 2" výfuku:) :wink: 2,5" už byl moc a plyny zpomalily natolik, že právě vytvořily protitlak(nevím jak bych to jinak popsal, myslím že toto není pro tento jev správnej termín..) tím jak proudily pomalu..

k měření protitlaku -už to tu snad i bylo zmíněno..ale ještě jednou

vemu vhodnej měřák s rozsahem 0-10/15psi a napojím ho na svody a další místa ve výfuku -viz přiloženej obr. (s předpokladem, že ty svody mají dostatečnou cfm kapacitu..dá se snadno ozkoušet na flowbench... nejdřív samotný výfukový kanál a poté i se svodem. V ideálním případě by měla nastat 0 ztráta na průtoku orpoti samotnému výfukovému portu, pokud ne , tak již samotnej svod je nevhodnej..)

a k hodnotám
-nejlepší vejuk je pro F1 - tam se dosahuje "protitlaku" 0psi, u obyčejnýho auta trochu snová hranice
- závodní systémy mají mít do cca 2-4psi s přijatelnou hladinou hluku do 103db/4000 či jiné hranice dané homologačníma listama
- cokoliv nad 4psi je velmi velkej protitlak hodně omezující výkon motoru..
Taboo píše: OK. Tento myt tykajici se protitlaku vyfukovych plynu vzniknul v dobach motoru s karburatory a pevne nastavenym AFR, bez dnesnich elektronickych ECUs a reference O2 sensoru. Protoze i v te dobe byly tovarni vozy optimalizovane k beznemu provozu na ulici v nizsich RPM pasmech motoru, jejich vyfukove systemy pusobily ve vysokych RPM znacnou restrikci v podobe zpetneho tlaku a tim soucasne i nedokonaly vyplach spalovacich komor. Jakmile byly tyto restrikce odstraneny a zpetny tlak vyfukovych plynu snizen pomoci vice ucineho vyfukoveho systemu, tak zacalo dochazet k lepsimu vyplachu spalovacich komor, do kterych se pote dostalo vice vzduchu. Co se ale nezmenilo, byla ta pevne dana dodavka paliva karburatorem, coz pote vedlo k ochuzeni smese, ztrate krouticiho momentu a mnohdy take propalenym ventilum. V te dobe to tvrzeni, ze "N/A motor potrebuje zpetny tlak vyfukovych plynu" ve skutecnosti znamenalo, ze "N/A karburatorovy motor potrebuje po snizeni zpetneho tlaku vyfukoveho systemu nasledovnou upravu AFR".
Druha cast toho mytu pote vznikla v dobe prditek s EFI, kde sice nedochazelo ke zmene AFR, ale po optimalizaci vyfukoveho systemu pro vysoke RPM zacalo dochazet diky jeho zvetsenemu prumeru potrubi ke snizeni rychlosti vyfukovych plynu v nizkych RPM, coz nasledovne vedlo ke zvyseni jejich tlaku bezprostredne za vyfukovymi ventily a nedokonalemu vyplachu spalovacich komor. Protoze AFR bylo nyni rizeno ECU, tak v zajmu jeho zachovani nyni bylo do valcu vstrikovano mensi mnozstvi paliva, coz opet vedlo ke snizeni vykonu. Samozrejme, v hlavach lidi bylo zakoreneno, ze potrubi vetsiho prumeru ma vyssi prutok a tim zakonite i nizsi zpetny tlak, takze kdyz motor pracuje lepe s potrubim mensiho prumeru, tak zakonite take "potrebuje" i vyssi zpetny tlak. Na rychlost vyfukovych plynu, ktere se vedle prumeru potrubi podileji na jeho prutoku, se pri tom nejak zapomnelo.
Ve skutecnosti zadny vyfukovy system (podobne jako treba vacky) nikdy nebude optimalni pro cele RPM pasmo motoru. Pokud bude optimalizovan pro nizsi a stredni otacky - tak, jako v pripade tovarnich vozu, tak bude predstavovat restrikci ve vysokych RPM a plne zatezi, kde bude soucasne omezovat i vykon motoru - a naopak.
Ted tam ale jsou jeste nekolik dalsich "chytaku", kterymi se nikdo nikdy moc nezabyval. Prvnim je rychlost vytaceni motoru vzhledem k rychlostnim stupnum. Protoze motor se diky prevodovym stupnum vytaci v nizsich rychlostnich stupnich rychleji, nez ve vyssich, vyfukove plyny maji v tom samem pasmu otacek motoru mene casu k evakuaci vyfukoveho systemu. Proto je jejich zpetny tlak vzdy nejvyssi v prvnim rychlostnim stupni pri plne zatezi a maximalnich otackach. To mnozstvi zpetneho tlaku - vetsinou vsude mezi 5 a 8 PSI (u N/A motoru, u turbo motoru je ten zpetny tlak podstatne vyssi) je zcela bezne a mnoho lidi doslova sokuje. Proto se musi pri navrhu vyfukoveho systemu prihlizet k pouziti vozu a jeho provoznim podminkam. Zachazi to az tak daleko, kdy se prihlizi k RPM motoru, rychlostnim stupnim a zatezi nejen vzhledem k samotnemu poslani vozu (drag, rally, autocross, etc.), ale dokonce i samotnym charakteristikam dane trate (!).
Dalsi veci, ke ktere je nutno prihlizet je snizovani teploty vyfukovych plynu za soucasneho zvyseni jejich density a snizeni jejich rychlosti pri ceste potrubim. Stejne mnozstve plynu nizsi teploty (a proto vyssi density) zacne samozrejme zabirat v potrubi mene mista. Proto jsou vsechny ty vyfukove systemy, ktere prechazeji z 2" downpipe do 3" potrubi zakoncenym tlumicem s 5" koncovkou stavene principalne naprosto nespravne. Samozrejme, i vyber mista, kde vyfukove plyny opousteji vyfukovy system, se podili na jeho ucinosti...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Xcriss
user
Příspěvky: 2780
Registrován: 16.02.2009, 18:36
Bydliště: Ostrava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od Xcriss » 28.09.2011, 16:58

Taaakze mam dotaz :) Ma v planu na svem KAcku resit vyfuk... Ano - vim ze nemuzu cekat nejaky zavratny narost vykonu a ze to tak "slabeho" auta nema az takovy smysl, ale na druhou stranu je to urcite lepsi stock zejo...

Po precteni ruznych informaci o vyfucich atd. jsem dosel k nazoru, ze bych to mel asi udelat nasledovne:
3" svody+test pipe, posleze zuzeni z 3" na max. 2,5" az dozadu + pak koncovka 4" klasika N1 style - ta ale asi uz nema takovy vliv...

Co vy na to? Prosim neukamenujte me, ptam se proto, ze toho vim malo a chci vedet vic :)
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA

PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz

Obrázek LIKE US ON FACEBOOK!

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od blázen » 28.09.2011, 18:22

koupit na ebay kit na KA24DE a neřešit vlastní výrobu. :D
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Xcriss
user
Příspěvky: 2780
Registrován: 16.02.2009, 18:36
Bydliště: Ostrava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od Xcriss » 28.09.2011, 18:38

Tak ja bych to nejak postupne nakoupil podobne urcite, ale to zuzeni tam nejspis nenajdu... Ale nevim, myslis ze 3" piping bude KAcku sedet? Nerad bych ve finale vykon ztratil, uz tak ho mam malo :D
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA

PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz

Obrázek LIKE US ON FACEBOOK!

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od kenivruh » 30.09.2011, 09:08

3" zvody asi tazko spravis :D
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Xcriss
user
Příspěvky: 2780
Registrován: 16.02.2009, 18:36
Bydliště: Ostrava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od Xcriss » 30.09.2011, 12:01

Ted se divam co to pisu :D blbost, jasne...
Kdyz uz sme u toho - kolik je vubec idealni na svody?
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA

PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz

Obrázek LIKE US ON FACEBOOK!

Uživatelský avatar
pablo
user
Příspěvky: 2562
Registrován: 11.05.2006, 22:29
Bydliště: malacky

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od pablo » 30.09.2011, 12:59

presne jak pise blazen cele se to da koupit na ebay cat back neni problem a nasel sem i zvody plus downpipe a vsechno na 240sx.....neriesil by som to a kupil za ten cas co to budes doma placat to nestoji. mame doma 2x240sx obydva maji cat back 3 palcovy a pohoda

Uživatelský avatar
Xcriss
user
Příspěvky: 2780
Registrován: 16.02.2009, 18:36
Bydliště: Ostrava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od Xcriss » 30.09.2011, 13:17

pablo píše:presne jak pise blazen cele se to da koupit na ebay cat back neni problem a nasel sem i zvody plus downpipe a vsechno na 240sx.....neriesil by som to a kupil za ten cas co to budes doma placat to nestoji. mame doma 2x240sx obydva maji cat back 3 palcovy a pohoda
Ok diky to je hodnotna informace 8) Je znat nejaky narust vykonu, resp. ze se autu lepe "vydechuje"?
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA

PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz

Obrázek LIKE US ON FACEBOOK!

Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od Svobda » 08.11.2011, 21:30

Ja jsem nedavno na primeru tedy N/A dal od downpipe nerezovou rouru az dozadu a vzadu pruchozi konckak .
A zda se mi to v pohode nejak nedokazu urcit zda je to rychlejsi nebo pomalejsi mozna vtich vyssich jede lip a od tich 4000 ot pri seslaplem plynu uz je slyset jakoby se vyfuk naplnil a stichne a neduni . To duneni kolem 3000 ot me nekdy malicko stve :lol: ,ale jindy je to probublavani krasa a aspon chodci slysi ze jedu.
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz

Uživatelský avatar
JakubkoGB
user
Příspěvky: 92
Registrován: 30.10.2011, 15:47

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od JakubkoGB » 12.06.2012, 20:42

No tak neviem neviem ja uz mam doma origo 3'' a vzadu 4,5'' :shock: ale tak vyskusame co to zatial ked som stym behal bolo citit zmenu, ale to je pravda to je iba konecna uprava

Uživatelský avatar
Erso33
user
Příspěvky: 427
Registrován: 06.08.2012, 19:43
Bydliště: Bratislava

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od Erso33 » 11.01.2013, 12:03

Musim uznat ze tento clanok je zrozumitelny a naucny...fascinovala ma hlavne veta ohladom screamer pipe "pripomina to start F16tky" :P vyzera ze na tom nieco bude a kedze sa chystam do stavby vyfuku tak zvolim verziu - Screamer pipe 3" po koleno 3" za kolenom pletenec 70mm pol metra 70mm a zbytok 2,5" len rezonator a koncak 2,5"... viem ze vzdialenosti zuzeni su viacmenej od oka ale nemam kde okukat ako to ma byt optimalne ale kazdopadne to ucel pravdepodobne splni... nema niekto nejaku radu ako by sa to dalo este viac povysit k dokonalosti? mimochodom ide o CAcko...
S8 cez tyzden, S13 cez vikend

Uživatelský avatar
Xcriss
user
Příspěvky: 2780
Registrován: 16.02.2009, 18:36
Bydliště: Ostrava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od Xcriss » 11.01.2013, 13:52

To bude nechutne kurevsky kraval :twisted:
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA

PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz

Obrázek LIKE US ON FACEBOOK!

Uživatelský avatar
Erso33
user
Příspěvky: 427
Registrován: 06.08.2012, 19:43
Bydliště: Bratislava

Re: RADDYHO RADY-VYFUK

Příspěvek od Erso33 » 11.01.2013, 15:46

Myslis ze by to chcelo este nejaky tlmic na viac?
S8 cez tyzden, S13 cez vikend

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů