Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od Mirek » 05.01.2016, 13:29

Stavoval jsem se dnes u marata, řešil jsem tam s klukama lamináty. Máte nějaké poznatky k vyřezávání blatníku pod laminátem? Má to smysl řešit u auta, ve kterém není v plánu instalace klece, alespoň ne uplné?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od Fizzbiker » 05.01.2016, 17:20

Odpovim za maru: vyrezat rozrezat... :D :D
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od Woyta » 05.01.2016, 18:17

Vnejsi plechy mas jen design. 1mm hlubokotazny plech nic neudrzi.
Pri narazu je vsechna prace na tvrde strukture uvnitr.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od mara_m » 05.01.2016, 18:49

woyta a tu ma s13 kde ? a nejde o naraz ale o jízdní vlastnosti (torzní tuhost ) ten plech funguje jako celek

nové kastle je něco jiného tam nosné věci se dělají v vysokopevnostních plechu takže okolní nejsou tolik třeba když bězný HT plech DC01+N ma pevnost v tahu cca 280MPa ale třeba vysokopevnostní plech mají přes 1000MPa na 1mm2

Miro pokud to tam neces řešeni je... muže to být rovný a z prosazenýma dírama ale bez plechu to vůbec nepřipadá v úvahu..
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od Woyta » 05.01.2016, 19:21

http://abload.de/img/sxbodytnrb1.jpg

Struktura se za ty roky zas tak moc nemenila.
Je fakt, ze dnes pouzivame par vyztuh navic a vice se pouzivaji plechy tvarene za tepla.

Ale s tuhosti S13 kastle mas pravdu. 25let trapeni svaru a plechu udela sve. Tam i malo dela moc. Ale na krut vice nez vnejsi plech by pomohla sedanova pricka kufru.

Nekde jsem videl krizovou rozperu zadnich tlumicu propojenou s poloramem. Touhle cestou bych se asi casem chtel vydat.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od mara_m » 05.01.2016, 19:32

ano to by pomohla ja jen poukazuju že dříve se používal kastle jako celek dnes jsou nahrazeny plechy pevnějšíma a vnější ne tolik třeba

uz i golf 4 má nosníky z vysokopevnostního plechu... 20tun dozer to nenatáhne proste na to nemá po uvolněni se vratí deformace z5 staré auta se natahovala normálně
Naposledy upravil(a) mara_m dne 05.01.2016, 19:40, celkem upraveno 1 x.
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od Woyta » 05.01.2016, 19:40

No pricniky by se nemeli rovnat ale menit. U Golfu 4 byl predpis, ze pricnik musi snest predni naraz o sile 40 000kn bez deformace. Tvarej se myslim za teploty 600st ale nejsem si tim jistej.
A na tuhle hodnotu se ladi u vyztuha narazniku pro drobne kolize.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od mara_m » 05.01.2016, 19:42

ano měnit se musejí a nesmějí se svářet cecokem maximálně bodovat v dírách ... dřive se ale běžně nosniky natahovali dnes to už nejde nesmějí se ani svařovat že by se třeba 20cm vyřízlo a svařilo kvůli změně struktury materiálu a tím pevnosti
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od mara_m » 05.01.2016, 19:55

dnes jsou v modě termomechanicky tvářene oceli (ohřev asi 950 °C vyvalcovaní/tváření a pak vcelku rychle chlazený tim dostanou pevnost i 1650MPa oproti 280MPa stare DC01+N sakra dost ) ale sváření teto oceli je složité nesmí se do ní vnést moc tepla nebo dojde k nevratnému poškozeni materiálu který ztratí svojí pevnost


tim bych toto asi uzavřel at tu neděláme velké OT k dotazu mirka ja bych to nedoporučoval u s13
Naposledy upravil(a) mara_m dne 06.01.2016, 10:49, celkem upraveno 1 x.
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od Mirek » 05.01.2016, 20:04

ok diky za info kluci

zadni vyztuha do X, vcetne vyztuha do mist upevneni zadnich pasu je v planu. Ram delat zatim nechci, maximalne poloram.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od Woyta » 05.01.2016, 20:10

Valcovanejch profilu moc na aute nenajdes. Vicemene prahy, vyztuhy dveri a vyztuhy narazniku. Zbytek uz ma slozitejsi tvary.
Docela se ted casto objevuje hydroforming. Ale zatim to je draha sranda.

Ale stejne to pomalu smeruje ke kompozitum.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od mara_m » 05.01.2016, 20:16

proto píšu valcované/tvářené
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od Woyta » 05.01.2016, 22:27

Plechy co se valcujou uz pomalu jinak tvaret nejdou.

Ve skodovce tedka zacne jeste sranda s hlinikem. Nakoupili se nove servo lisovaci masiny, tak jsme zvedavi co nam vyroba dovoli. :D
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
automato
user
Příspěvky: 501
Registrován: 18.11.2010, 10:28
Bydliště: Slovensko okolie NR

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od automato » 06.01.2016, 03:02

Mirek píše:Stavoval jsem se dnes u marata, řešil jsem tam s klukama lamináty. Máte nějaké poznatky k vyřezávání blatníku pod laminátem? Má to smysl řešit u auta, ve kterém není v plánu instalace klece, alespoň ne uplné?
TSSS to ma paradne

forum/viewtopic.php?f=151&t=21249&start=285
HĽADÁM NOVÉHO SPONZORA

race-shop.sk
KENTOYA PRODUCTS
R-MAX s.r.o

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky

Příspěvek od mara_m » 06.01.2016, 10:37

woyta psal jsem ze jsou v mode termomechanicky zpracovane oceli valcování /tváření jsem mel na mysli všeobecně a je jedno zda to je plech (který je valcovaný i hlubokotažné plechy se vyrábějí valcováním a za studena ) či traverza na stavbě a nebo tvářený plech pod lisem (jen výlisek samotný plech se vyrábí válcováním ) princip termomechanicke oceli je stejný .....

ale to je už velké OT možná by bylo lepší založit jinde téma :)
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů